X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Leganza] Konwersja na X20XEV; X20XER

Autor Wiadomość
HANSuuu1

Auto: Leganza
Imie: Kuba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 105
Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2017-04-28, 19:19   [Leganza] Konwersja na X20XEV; X20XER

Witam, ostatnio wkładałem do swojego auta silnik z Opla Omegi B mianowicie X20XEV ale poradnik tyczy się też X20XER. Pokaże wam co trzeba zrobić aby umieścić silnik na oryginalnych łapach tzn. w miejscu seryjnego SED'a. Cały silnik ma podobny osprzęt do osprzętu leganzy ale sam silnik jest na przepływce i ma inne wtyczki więc używamy naszego osprzętu z leganzy(jedynie możemy bezproblemowo przełożyć mocowanie pompy wspomagania i kompresora,kompresor, kolektor dolotowy bo są takie same jak DU nie wiem jak pompa wspomagania). Ponadto fajnie by było jakbyśmy mieli wszystkie śruby mocujące silnik i osprzęt X20XEV.

Na pierwszy ogień poszło mocowanie silnika od strony rozrządu trzeba przełożyć tylną osłonę rozrządu z naszego SED'a(w x20xev nie ma otworu na trzecią śrube). Na czerwono zaznaczone otwory mocujące wspornik poduszki silnika.

Następny problem pojawi się jak sprobujemy przykręcić wspornik poduszki w x20sed jest on mocowany na śruby M10 a w x20xev jest na śrubach M8.

Ja dopasowałem śruby M8 o twardości 10.8 z osprzętu omegi i odpowiednio skróciłem.
Jak już przykręcimy wspornik i poskładamy rozrząd (pasuje rozrząd z leganzy) to powinno to wyglądać o tak.

Już na pierwszy rzut oka nie ma praktycznie żadnych różnic miedzy SED'em a XEV'em.

Następnym problemem jest miska olejowa, nie wiem jaka jest w vectrze czy w astrze ale omega ma dwuczęściową miske którą trzeba odkręcić i to obie części a następnie przełożyć smok i miske z naszego SED'a. do tego będziemy potrzebować nasze śruby( śruby omegi mocujące miske są delikatnie dłuższe)



Teraz mamy przygotowane w pełni XEV'a do montażu w leganzie. Silnik X20XER potrzebuje dokładnie takiego samego zabiegu. Także jak się komuś uda dorwać XER'a to może spokojnie go wkładać. Nie muszę chyba mówić że przy takim zabiegu jeżeli już mamy silnik na wierzchu to warto sprawdzić rozrząd i jak trzeba to go od razu wymienić to samo tyczy się sprzęgła.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt