X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Na co zwrócić uwagę?

Autor Wiadomość
oalan1

Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-05-03, 00:32   [Lanos] Na co zwrócić uwagę?

Witam, z racji tego, że potrzebuje niedrogiego autka w gazie to wybrałem właśnie lanosa. Chciałem się Was zapytać Drodzy koledzy na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie takiego samochodu. Ja ogólnie mechanicznie jestem troszkę zielony, jakieś podstawy mam ale potrzebuje porad ponieważ ciężko z czasem, a co dopiero czasem innych co się na tym znają. Dlatego chciałbym wiedzieć co muszę dokładnie sprawdzać na oględzinach i czemu się dodatkowo przypatrzeć.


Z góry dziękuję i pozdrawiam :)



[mifcia] edytowałam Twój wpis, o chęci odkupienia od kogoś auta najlepiej napisz w dziale Giełda (kupię) pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2017-05-03, 21:41   

Na wszystko? :lol:
Lista jest obszerna, generalnie polecam:
http://ww2.autoscout24.pl...htwagenkauf.pdf
oraz:
http://moto.pl/Porady/1,1...y_samochod.html

Tak w skrócie, bo nie chce mi się pisać setny raz tego co jest opisane w necie.

Konkretnie lanos ma kilka newralgicznych kwestii POZA tymi ogólnymi opisanymi w linkach, mianowicie:

1) Blacharka: nadkola tył, nadkola przód, progi zwłaszcza od spodu i od strony wewnętrznej auta za wzmocnieniem pod lewarek na całej dlugosci progu (wsadz tam łape to wymacasz bo na parkingu nie zobaczysz dokładnie tych miejsc, wez sobie rekawiczki). Maska i klapa tył zwłaszcza w hb koło wycieraczki, tak to powinno byc bez wiekszych ognisk korozji jak nie był bity, warto miec miernik albo magnesik jakis sensowny i oblecieć auto dookoła - lanosa raczej nikt po dzwonie nie szpachlował, no ale cóż, lepiej sprawdzić.
2) Mechanika: zawias to głównie wahacze przód (gumy lecą/niewymieniane od lat 'bo po co') i łączniki staba (na 99% do wymiany i tak, ale mozna na tym zbijać cenę 'panie bo tu guma sie rozpada'). Amory i sprezyny warto sprawdzic, komplet drogi nie jest niby, ale jak zaczniesz robic to troche kasy wejdzie w auto.
Rozrząd - bezwzględnie po zakupie wymieniac, w ksiazce niby 90 tyś km, zmieniono na 60 tyś serwisowe, a bywały auta co po 50-paru tysiach rozrząd klękał i silnik umierał. Nie warto oszczędzać, bo kpl. rozrządu ina/skf/rouville/conti to max 350 zł z pompą.
Hamulce przód - DAC sie zapiekają więc na 90% do roboty i tak (tak tak, juz widze hejty 'ja kupiłem i hamuje' - zróbcie te zaciski porządnie to zobaczycie jak lanos potrafi hamować :) ), uwazac na przewody gumowe hamulcowe, bo zły montaz powoduje ich wycieranie się poprzez ocieranie o kolumnę. Przewody sztywne korodują, jak nie były wymieniane to pewnie będą do wymiany na miedziane tak czy siak prędzej czy później - no nie czarujmy się. Hample tył raczej są bezproblemowe jak nie składał ich idiota, generalnie jak masz rozbierać to lepiej sobie kup od razu nowy komplet, bo znam siebie i pare osób, którym odpadły okładziny od szczęk jak je wyjęli :lol:
Pod maską - lożyska amortyzatorów lecą na potęgę, bo nikt tego nie wymienia przy okazji zawiasu (a to błąd, bo na nowym zawiasie lecą w moment). Poza tym wycieki z silnika, najczęsciej leci pokrywa zaworów (olej na głowicy na szerokosci praktycznie całego dekla z przodu, olej w swiecach -> leci uszczelka dekla, 99% lanosów ma z tym problem, zakladasz alu dekiel i problemu nie ma).
Uszczelka głowicy: na rynku uzywanym z 70% lanosów ma ją padniętą albo bliską padnięcia, zwłaszcza w wersjach 16 zaworowych, typowe objawy:
-oka w płynie chłodniczym
-płyn chłodniczy w oleju
(to juz jak jest hardkorowo).
Generalnie wycieki z silnika widoczne na bloku silnika, trzeba miec dobra latarke i solidnie ogladac silnik z kazdej strony czy nie leci ktorys kanał olejowy na zewnątrz.
Poza tym test na samą kondycję silnika opisany w linku powyżej

No i generalnie nie warto wierzyć na słowo ze to i tamto było robione, wez sobie znajomego niezwiązanego z zakupem zeby oglądał na spokojnie elementy z listy, bo zakup auta to często emocje, niby mamy liste ale obejrzymi na szybko bo juz chcemy kupic, oddac gosciowi kilka wypłat i jezdzic 'swoim' autem. A nie ma co sie spieszyc i kupic strucla jesli mozna podejsc rzetelnie do tematu, wziac kogos kto sie jakkolwiek zna (a jak sie nie zna, to wez kolege ktory ma twoje auto gdzies, pokaz mu mój post i dwa linki i niech sie stosuje i sprawdza - na pewno zrobi to lepiej niz ty, gdzie bedziesz sie jarał nowym autem i ze lanos to taka zaje$%^ta limuzyna).


A poza tym nie polecam użytkownika: Bobek, nie zna sie i jeździ jakimś padłem w gazie. :cfaniaczek:



War... war never changes...
 
 
oalan1

Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-05-04, 08:38   

Dzieki Bobek. Zrobię sobie dokładną listę co mam sprawdzić i będę sprawdzał póki nie znajdę dobrego lanosa
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt