X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] Pasy bezpieczeństwa tył

Autor Wiadomość
ostry121

Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-05-07, 19:02   [Tico] Pasy bezpieczeństwa tył

Witam forumowiczów, czy ktoś z was montował napinacze do pasów bezpieczeństwa z tyłu w Tico? Jak sprawa wygląda, dużo trzeba przerabiać/kombinować? U mnie fabrycznie tego nie ma, a teraz często jeżdżę w 3/4 osoby i taka jazda nie jest bezpieczna.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2017-05-07, 19:21   

Niestety już dawniej kupić oryginalne pasy z napinaczem było bardzo trudno. Teraz raczej niemożliwe. Dawało się przerobić zwykłe przednie na tylne. Sam tak zrobiłem ale trzeba odciąć mocowanie plus wyrzucić blokadę położenia w pasach przednich.
Jednak co ale obok konsolki środkowej to tylne pasy były fajniejszymi przeróbkami.
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-08, 07:32   

http://daewooforum.pl/temat42910.html
o co chodzi z tymi blokadami ?
czy te pasy pozostaną pasami bezpieczeństwa ?
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 09:38   

rgre napisał/a:
O co chodzi z tymi blokadami ?
czy te pasy pozostaną pasami bezpieczeństwa ?

Normalnie w bębenkach zwijaczy jest zamontowany dodatkowy "mechanizm" blokujący wysuw pasa wtedy, gdy samochód odchyla się od pionu, czy np. na zakrętach- dlatego czasami w samochodzie stojącym nierówno (np. na krawężniku) ciężko wysunąć pas. Zwykle sercem takiego mechanizmu jest duża kulka lub inny ciężarek, która wtedy się przesuwa z centralnego położenia i uruchamia blokadę. To jest główna przyczyna dla której rozróżnia się zwijacz lewy i prawy mimo pozornie identycznego wyglądu. Zwijacze są zwykle mocowane z lekkim pochyleniem, co wyklucza zamienność.
Z tego powodu pasy przednie zamocowane z tyłu będą na stałe zablokowane, bo zwijacz zamocowany na słupku będzie odwrócony.
Dlatego trzeba by wtedy usunąć mechanizm. Dodam, że fabryczne tylne pasy bezwładnościowe, które miałem i pokazałem w tamtym wątku na 100% nie były wyposażone w taką blokadę, nie było nawet rozróżnienia na prawy i lewy- były uniwersalne, co widać po otworach mocujących. Zaglądałem do środka więc mam pewność.
Pas pozbawiony tej blokady działa tylko w przypadku szarpnięcia, nie działa na przechylanie samochodu, nie blokuje ciała na zakrętach. Być może dlatego w wersjach na Polskę te pasy nie były w Tico dostępne?



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
ostry121

Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-05-08, 16:07   

Czyli cały ten bębek z pasem i mechanizm napinający montujemy na słupku, tak żeby zwisało? Jak usunąć tą blokadę? Dużo z tym zabawy czy raczej robota na jedno popołudnie przy piwku?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2017-05-08, 20:12   

Dużo roboty nie jest. Odkręca się osłonę czarną boczną bo tam jest blokada pasów. Potem odcina metalowy stelarz i montuje mechanizm na tylnym słupku.
Jedyną rzeczą raczej potrzebną jest skrócenie pasa gdyż na tył jest za długi i nie będzie się zwijał do końca.
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt