Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-05-07, 19:02 [Tico] Pasy bezpieczeństwa tył
Witam forumowiczów, czy ktoś z was montował napinacze do pasów bezpieczeństwa z tyłu w Tico? Jak sprawa wygląda, dużo trzeba przerabiać/kombinować? U mnie fabrycznie tego nie ma, a teraz często jeżdżę w 3/4 osoby i taka jazda nie jest bezpieczna.
Niestety już dawniej kupić oryginalne pasy z napinaczem było bardzo trudno. Teraz raczej niemożliwe. Dawało się przerobić zwykłe przednie na tylne. Sam tak zrobiłem ale trzeba odciąć mocowanie plus wyrzucić blokadę położenia w pasach przednich.
Jednak co ale obok konsolki środkowej to tylne pasy były fajniejszymi przeróbkami.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 09:38
rgre napisał/a:
O co chodzi z tymi blokadami ?
czy te pasy pozostaną pasami bezpieczeństwa ?
Normalnie w bębenkach zwijaczy jest zamontowany dodatkowy "mechanizm" blokujący wysuw pasa wtedy, gdy samochód odchyla się od pionu, czy np. na zakrętach- dlatego czasami w samochodzie stojącym nierówno (np. na krawężniku) ciężko wysunąć pas. Zwykle sercem takiego mechanizmu jest duża kulka lub inny ciężarek, która wtedy się przesuwa z centralnego położenia i uruchamia blokadę. To jest główna przyczyna dla której rozróżnia się zwijacz lewy i prawy mimo pozornie identycznego wyglądu. Zwijacze są zwykle mocowane z lekkim pochyleniem, co wyklucza zamienność.
Z tego powodu pasy przednie zamocowane z tyłu będą na stałe zablokowane, bo zwijacz zamocowany na słupku będzie odwrócony.
Dlatego trzeba by wtedy usunąć mechanizm. Dodam, że fabryczne tylne pasy bezwładnościowe, które miałem i pokazałem w tamtym wątku na 100% nie były wyposażone w taką blokadę, nie było nawet rozróżnienia na prawy i lewy- były uniwersalne, co widać po otworach mocujących. Zaglądałem do środka więc mam pewność.
Pas pozbawiony tej blokady działa tylko w przypadku szarpnięcia, nie działa na przechylanie samochodu, nie blokuje ciała na zakrętach. Być może dlatego w wersjach na Polskę te pasy nie były w Tico dostępne?
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
ostry121
Dołączył: 27 Mar 2017 Posty: 6
Wysłany: 2017-05-08, 16:07
Czyli cały ten bębek z pasem i mechanizm napinający montujemy na słupku, tak żeby zwisało? Jak usunąć tą blokadę? Dużo z tym zabawy czy raczej robota na jedno popołudnie przy piwku?
Dużo roboty nie jest. Odkręca się osłonę czarną boczną bo tam jest blokada pasów. Potem odcina metalowy stelarz i montuje mechanizm na tylnym słupku.
Jedyną rzeczą raczej potrzebną jest skrócenie pasa gdyż na tył jest za długi i nie będzie się zwijał do końca.