X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Espero 2.0 8V nie chodzi na wszystkich cylindrach n

Autor Wiadomość
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-09, 08:01   [Espero] Espero 2.0 8V nie chodzi na wszystkich cylindrach n

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z Espero 2.0 8v. W aucie była wypalona uszczelka pod głowicą na pierwszym i drugim cylindrze od str rozrządu. Zostało to naprawione, głowica splanowana, dotarte zawory, wymienione uszczelniacze, nowe szklanki. Zmieniłem również rozrząd, świece, przewody elektryczne, kopułkę, palec oraz cewka impulsatora. Niestety problem polega na braku pracy na dwóch cylindrach licząc od str aparatu zapłonowego. Iskra jest, przewody sprawdzone, wtryski rozpylają.Ciśnienie na wszystkich cylindrach po 13.5. Auto na wolnych szarpie, a na wyższych pracuje jakby poprawnie. Wkręca się na maksymalne bez oporu. Cała opisana sytuacja jest zarówno na gazie jak i benzynie. Odpinam kostki od wtrysków na tych dwóch wspomnianych cylindrach bez reakcji. Odpinałem również emulator, by sprawdzić jak pracuje bez niego bezpośrednio- również bez zmian.
Wg moich przypuszczeń pada wskazanie na moduł zapłonowy.
Proszę o pomoc, bo już brak mi sił.
Auto jak najbardziej warte reanimacji z racji dobrego stanu jak i sentymentu....
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda
Pomogła: 48 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 2375
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 08:12   

gembird22, witamy na forum. Dział nasze auta służy do zaprezentowania swojego samochodu, przeniosłam Twój temat w odpowiednie miejsce. Poniżej również instrukcja stosowania tagów na przyszłość
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-09, 08:38   

Ja również Was witam i jednocześnie przepraszam za zamieszanie ;)

Wracając do wątku, jakimi niedomaganiami objawiałby się uszkodzony moduł zapłonowy?
 
 
margra

Pomógł: 6 razy
Wiek: 64
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 114
Wysłany: 2017-05-09, 10:24   

A po co zmieniłeś kopułkę palec i cewkę,czy były uszkodzone?Spróbuj założyć swoje poprzednie.
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-09, 10:34   

Bo już bolce kopułki były delikatnie wytarte. Wymieniłem też cewkę impulsatora, bo była rozwarstwiona, tłusta w oparach oleju, posiadała rozkruszoną obudowę plastikową.

Założyłem również poprzednio zdemontowany palec jak i kopułkę. Bez zmian. Czy może być tak, ze mimo poprawnego złożenia rozrządu na znakach auto miałoby wszędzie taką samą kompresję? Rozważam demontaż rozrządu i sprawdzenia klina na wale, bo może rozrząd na wolnych się przestawia na tyle by chodził na dwóch cylindrach a dopiero na wyższych chodzi na wszystkich? Wiem, że trochę to dziwne ale już brak mi pomysłów..
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-09, 20:04   

Znajomy doswiadczony mechanik podpowiada, że pomiar ciśnienia na cylindrach. moze być nieobiektywny, bo po zrobieniu szczelnej góry teraz olej może dostawać się od dołu przez pierścienie olej. Tam też ucieka kompresja. Dlatego na wysokich chodzi a na niskich już nie. Czy sa jakieś sprawdzone sposoby na sprawdzenie pierscieni bez demontazu glowicy??
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-10, 12:34   

Pytanie jak był robiony pomiar kompresjii na zimnym czy cieplym ?



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-10, 14:09   

Pomiar kompresji był robiony na ciepłym. Padają sugestie, że może prowadnice zaworowe powodują zacinanie się zaworu, stąd chodzi na wysokich a na niskich nie pracuje na dwóch cylindrach. Wcześniej auto nie brało oleju. Ma rzeczywisty przebieg 150tys.km. Od nowości w jednych rękach.
Przed wymianą uszczelki pod głowicą na pierwszym i drugim cylindrze od str rozrządu, silnik nie był w stanie napompować do 2 atmosfer- wypalona uszczelka między cylindrami, pozostałe dwa miały po 13, 13.5. ( pomiar robiony na zimnym) .
Po zrobieniu głowicy pomiar robiony na ciepłym, wszystkie mają równo po 13.5.
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-10, 22:01   

Nadal nie wiemy co może być przyczyną braku pracy na dwóch cylindrach.
Zapraszam forumowiczów do udzielania komentarzy za co z góry dziękuje.
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-11, 05:00   

Zeby sprawdzić czy nie padły pierścienie możesz uzyć metody ze spręzonym powietrzem

ustaw 3 cylinder w górnym martym punkcie
weź końcówke z menometru do pomiaru ciśnienia spręzania i kompresoerm wbij tam 10 atmosfer
sluchaj gdzie powietrze ucieka czy slyszysz w skrzyni korbowej (pierścienie) czy gdzie indziej

to samo zrób z 4 cylindrem



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-11, 06:45   

Dzieki za podpowiedz, bo juz chcielismy zdjać głowice by zalać tloki i sprawdzić czy przeciekaja. Twój pomysł da również odp na to czy występuje zjawisko podparcia popychaczy.
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-12, 10:37   

Glowica zostala zdjeta i sprawdzona w zakladzie. Zawory sa w pelni szczelne. Mechanik twierdzi ze po zalaniu tlokow nafta przecieka przez nie. Czy mogloby byc takie rowne cisnienie po 13,5 atmosfery z takimi przelotami na pierscieniach?Gosc od regeneracji glowicy uznal, ze trzeba szukac przczyny w osprzecie silnika nie w mechanice gory i dolu.
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-12, 19:57   

test na mokro trza zrobić ;-)



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-12, 20:56   

gembird22 napisał/a:
Odpinam kostki od wtrysków na tych dwóch wspomnianych cylindrach bez reakcji

jak to bez reakcji ? to albo leją cały czas, albo w ogóle ?
gembird22 napisał/a:
Wg moich przypuszczeń pada wskazanie na moduł zapłonowy.

na przykład nie ma iskry tak jak być powinna.
zdjąłeś głowicę zamiast chociażby kupić używany aparat zapłonowy ?
czy do wymiany cewki impulsatora trzeba rozbierać aparat i płetwę aparatu, i czy to było przed czy po braku działania cylindrów ?
 
 
gembird22

Auto: Espero 2.0 8V
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-13, 07:01   

Zasillanie paliwem odpada, bo na gazie dzieje sie to samo. Byla zakladana stara kopułka wraz z palcem oraz innym modulem zaplonowym. Bez reakcji tzn. caly czas jest iskra na wszystkich cylindrach. Przed pierwszym zdjecium glowicy bylo niedomaganie w pracy na benzynie tzn szarpal. Mechanik po zdjeciu glowicy zalal tloki benzyna. Po ok 30 minutach paliwo przecieklo. Wyjal tloki, na drugim cylindrze byl pekniety pierscien olejowy, ale to nic nie wnosi do do naszego problemu. Auto ma ponownie zamontowana glowice z tym tylko, ze jedna dzwigienka na 4 cylindrze byla wczesniej wymieniana na nowa, miala dziurke w niejscu mocowania na szklance. To zwrocilo nasza uwage dlatego teraz zostala zalozona taka sama jak oryginalna. Dzis nadejdzie czas na odpalenie. Dam.znac co się okazalo.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt