Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Filo1
Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 00:55 [Nubira II] Kontrolka oleju a dobry poziom
Cześć
Od niedawna mam problem z układem smarowania w nubirce. (silnik x20sed)
Otóż zapala się kontrolka oleju na obrotach jałowych (im bardziej rozgrzany olej tym "stabilniej" świeci kontrolka na luzie), wydaje mi się że zaczęło się to od wymiany oleju a dokładniej uszczelniania korka spustowego oleju.
Dzieje się to bardzo regularnie i powtarzalnie
Jazda po mieście = efekt jak na filmie
Po trasie podobnie.
Zimny nic się nie zapala, nawet jak się przydusi trochę obroty.
Oczywiście stan oleju jest dobry.
Nic nadmiernie nie stuka, olej świeży dopiero wymieniony (5w40 Valvoline, sprawdzony bo już wcześniej jeździł na takim)
Jedynie moje wątpliwości wzbudza sytuacja po odkręceniu korka wlewu oleju, na odpalonym silniku po odkręceniu korka lekko uchodzi powietrze (nie wiem jak to opisać, po prostu wali powietrzem z korka wlewowego do oleju, nie za mocno ale kartkę papieru by zdmuchnęło)
Proszę o porady
Dzięki!
Załączam film na yt: [/youtube]
Oj,coś mi się wydaje,że już jest zużyty silnik.Ile masz przejechane kilometrów?Możesz jeszcze wlać "grubszego" oleju np.10/40,albo 15/40.
Filo1
Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 13:00
Przebieg jak na liczniku
A dokładnie 206tys. Realny bo auto cały czas w rodzinie
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2017-05-27, 14:17
margra napisał/a:
albo 15/40.
co to za rady z dupy dajesz te silniki nie znoszą tego oleju
skoro twierdzisz że silnik pracuje normalnie to zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju na nowy, to niewielki koszt i w miarę szybki test, oczywiście sprawdź przy tej okazji wiązkę idącą do czujnika bo lubią się zewrzeć, jak zrobisz daj znać, będziemy myśleć dalej
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-27, 14:37
i otwór na czujnik, u mnie oprócz zasyfionego czujnika również był syf w dziurze, także nowy czujnik mógłby się znowu zapchać.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Filo1
Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 16:21
Dzięki za rady.
Możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się czujnik oleju?
Nie chce zostawiać nic losowi już, więc sam wymienię.
Czy muszę spuszczać olej?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-27, 18:37
Filo1 napisał/a:
Możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się czujnik oleju?
wiesz gdzie masz filtr oleju ? masz kanał ?
Filo1 napisał/a:
Czy muszę spuszczać olej?
nie, ale zawsze troszkę może wyciec.
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-05-27, 21:32
margra, jak koledzy wcześniej napisali, 15wXX zabija ten silnik.
Niech ktoś Ci ogarnie ciśnienie oleju jakie masz.
Filo1
Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 36
Wysłany: 2017-05-28, 00:07
Tak spokojnie nie jestem całkiem zielony.
Olej sam wymieniałem wielokrotnie, filtr wiem gdzie jest ale kanału nie mam.
Co do pomiaru ciśnienia oleju, to myślałem o tym żeby jechać do serwisu na takie badanie.
co to za rady z dupy dajesz te silniki nie znoszą tego oleju
skoro twierdzisz że silnik pracuje normalnie to zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju na nowy, to niewielki koszt i w miarę szybki test, oczywiście sprawdź przy tej okazji wiązkę idącą do czujnika bo lubią się zewrzeć, jak zrobisz daj znać, będziemy myśleć dalej
Te rady nie są z d..y,ani z instrukcji tylko z doświadczenia,którym się chcę podzielić i które zresztą nigdy mnie nie zawiodło,a każdy sobie zrobi jak uważa.
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-05-29, 12:23
margra, Z tego co słyszałem/wyczytałem z forum to 15wXX zabija hydropopychacze. Także raczej średnio dobra inwestycja.
Panowie,Filo 1 napisał,że na zimnym jest okey,dopiero jak się rozgrzeje(bo olej jest wtedy rzadszy),albo jak pracuje na wolnych obrotach to świeci.Jak przyłoży gazu to na większych obrotach kontrolka gaśnie.Albo ,wali powietrzem z korka wlewu oleju.Nie wiem jak to się dzieje,ale są to objawy zużytego,lub uszkodzonego silnika,nie wiem,pierścienie panewki,w każdym razie "so" luzy.Jak "pociśnie" gazu pompa daje większe ciśnienie i kontrolka gaśnie,przecież to logiczne.Miałem tak kiedyś i też mi ciekło od spodu,musiałem więc dolewać i olej był ciągle świeży (nowy) jak uszczelniłem spód,olej po kilku dniach zrobił się lekko starszy,rzadszy i jest,świeci kontrolka,tym bardziej,że zrobiło się ciepło.A co tu ma wspólnego czujnik ciśnienia?.Żartując teraz,jak się koledze świeciła kontrolka w kabinie,to zakleił ją taśmą.
Piotr Weteran
Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr Pomógł: 541 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 1004 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-29, 18:09
Typowe objawy dla tego silnika konczacych sie panewek .
Piotr-"ot mądrego to i miło posłuchać"-jak mawiał Pawlak. I przy okazji w punkcie chyba 2 regulaminu jest napisane-zabrania się obrażania innych użytkowników,a Pan RIPER napisał tak " co za rady z d...y dajesz" i to zdaje się administrator.Wlałem kiedyś Panie Administratorze oleju aquila lubra 20/50 do peugota i przejeżdźiłemj jeszcze 3 lata bez remontu bo i tak miał silnik wszystko s.........e.Pozdrawiam Marek.