X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Kontrolka oleju a dobry poziom

Autor Wiadomość
Filo1

Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 00:55   [Nubira II] Kontrolka oleju a dobry poziom

Cześć
Od niedawna mam problem z układem smarowania w nubirce. (silnik x20sed)
Otóż zapala się kontrolka oleju na obrotach jałowych (im bardziej rozgrzany olej tym "stabilniej" świeci kontrolka na luzie), wydaje mi się że zaczęło się to od wymiany oleju a dokładniej uszczelniania korka spustowego oleju.
Dzieje się to bardzo regularnie i powtarzalnie
Jazda po mieście = efekt jak na filmie
Po trasie podobnie.
Zimny nic się nie zapala, nawet jak się przydusi trochę obroty.
Oczywiście stan oleju jest dobry.
Nic nadmiernie nie stuka, olej świeży dopiero wymieniony (5w40 Valvoline, sprawdzony bo już wcześniej jeździł na takim)
Jedynie moje wątpliwości wzbudza sytuacja po odkręceniu korka wlewu oleju, na odpalonym silniku po odkręceniu korka lekko uchodzi powietrze (nie wiem jak to opisać, po prostu wali powietrzem z korka wlewowego do oleju, nie za mocno ale kartkę papieru by zdmuchnęło)

Proszę o porady
Dzięki!
Załączam film na yt: [/youtube]
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
margra

Pomógł: 6 razy
Wiek: 64
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 114
Wysłany: 2017-05-27, 09:11   

Oj,coś mi się wydaje,że już jest zużyty silnik.Ile masz przejechane kilometrów?Możesz jeszcze wlać "grubszego" oleju np.10/40,albo 15/40.
 
 
Filo1

Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 13:00   

Przebieg jak na liczniku
A dokładnie 206tys. Realny bo auto cały czas w rodzinie
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2017-05-27, 14:17   

margra napisał/a:
albo 15/40.


co to za rady z dupy dajesz ?? te silniki nie znoszą tego oleju

skoro twierdzisz że silnik pracuje normalnie to zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju na nowy, to niewielki koszt i w miarę szybki test, oczywiście sprawdź przy tej okazji wiązkę idącą do czujnika bo lubią się zewrzeć, jak zrobisz daj znać, będziemy myśleć dalej



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-27, 14:37   

i otwór na czujnik, u mnie oprócz zasyfionego czujnika również był syf w dziurze, także nowy czujnik mógłby się znowu zapchać.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Filo1

Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 36
Wysłany: 2017-05-27, 16:21   

Dzięki za rady.
Możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się czujnik oleju?
Nie chce zostawiać nic losowi już, więc sam wymienię.
Czy muszę spuszczać olej?
 
 
remol71

Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 230
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-27, 18:02   

Manometr podłącz i zmierz ciśnienie oleju.
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-05-27, 18:37   

Filo1 napisał/a:
Możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się czujnik oleju?
wiesz gdzie masz filtr oleju ? masz kanał ?

Filo1 napisał/a:
Czy muszę spuszczać olej?
nie, ale zawsze troszkę może wyciec.
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-05-27, 21:32   

margra, jak koledzy wcześniej napisali, 15wXX zabija ten silnik.

Niech ktoś Ci ogarnie ciśnienie oleju jakie masz.
 
 
Filo1

Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Filip
Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 36
Wysłany: 2017-05-28, 00:07   

Tak spokojnie nie jestem całkiem zielony.
Olej sam wymieniałem wielokrotnie, filtr wiem gdzie jest ale kanału nie mam.
Co do pomiaru ciśnienia oleju, to myślałem o tym żeby jechać do serwisu na takie badanie.
 
 
margra

Pomógł: 6 razy
Wiek: 64
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 114
Wysłany: 2017-05-29, 10:01   

RIPER napisał/a:
margra napisał/a:
albo 15/40.


co to za rady z dupy dajesz ?? te silniki nie znoszą tego oleju

skoro twierdzisz że silnik pracuje normalnie to zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju na nowy, to niewielki koszt i w miarę szybki test, oczywiście sprawdź przy tej okazji wiązkę idącą do czujnika bo lubią się zewrzeć, jak zrobisz daj znać, będziemy myśleć dalej

Te rady nie są z d..y,ani z instrukcji tylko z doświadczenia,którym się chcę podzielić i które zresztą nigdy mnie nie zawiodło,a każdy sobie zrobi jak uważa.
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-05-29, 12:23   

margra, Z tego co słyszałem/wyczytałem z forum to 15wXX zabija hydropopychacze. Także raczej średnio dobra inwestycja.
 
 
margra

Pomógł: 6 razy
Wiek: 64
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 114
Wysłany: 2017-05-29, 17:38   

Panowie,Filo 1 napisał,że na zimnym jest okey,dopiero jak się rozgrzeje(bo olej jest wtedy rzadszy),albo jak pracuje na wolnych obrotach to świeci.Jak przyłoży gazu to na większych obrotach kontrolka gaśnie.Albo ,wali powietrzem z korka wlewu oleju.Nie wiem jak to się dzieje,ale są to objawy zużytego,lub uszkodzonego silnika,nie wiem,pierścienie panewki,w każdym razie "so" luzy.Jak "pociśnie" gazu pompa daje większe ciśnienie i kontrolka gaśnie,przecież to logiczne.Miałem tak kiedyś i też mi ciekło od spodu,musiałem więc dolewać i olej był ciągle świeży (nowy) jak uszczelniłem spód,olej po kilku dniach zrobił się lekko starszy,rzadszy i jest,świeci kontrolka,tym bardziej,że zrobiło się ciepło.A co tu ma wspólnego czujnik ciśnienia?.Żartując teraz,jak się koledze świeciła kontrolka w kabinie,to zakleił ją taśmą. :D
 
 
Piotr
Weteran


Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr
Pomógł: 541 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 1004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-29, 18:09   

Typowe objawy dla tego silnika konczacych sie panewek .



Jeżeli pomogłem, kliknij + pomógł :piwo:

 
 
margra

Pomógł: 6 razy
Wiek: 64
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 114
Wysłany: 2017-05-30, 09:43   

Piotr-"ot mądrego to i miło posłuchać"-jak mawiał Pawlak. :brawo: :brawo: :brawo: I przy okazji w punkcie chyba 2 regulaminu jest napisane-zabrania się obrażania innych użytkowników,a Pan RIPER napisał tak " co za rady z d...y dajesz" i to zdaje się administrator.Wlałem kiedyś Panie Administratorze oleju aquila lubra 20/50 do peugota i przejeżdźiłemj jeszcze 3 lata bez remontu bo i tak miał silnik wszystko s.........e.Pozdrawiam Marek.
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt