Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
pablosgdy15
Auto: Daewoo Rezzo 1.6,16v 105hp Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 47 Skąd: Bambrowo(Bolszewo)
Wysłany: 2017-08-01, 10:12 [Tacuma/Rezzo] Piski przy skręcaniu kierownicą?
witam wszystkich.
Mam taki problem gdyż jak skręcam lekko w prawo i lewo tak do połowy kierownicą to piszczy i tak ociężale chodzi mi kierownica.
Przy skręcaniu słychać taką ocierającą się gumę piszczącą.
A w tym czasie wymieniłem: Końcówki drążka kierowniczego, i łączniki stabilizatora wahacza..
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-08-08, 19:59
Wymień pasek na nowy albo go napnij mocniej chyba że jest samo napinacz to wymiana na nowy .
pablosgdy15
Auto: Daewoo Rezzo 1.6,16v 105hp Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 47 Skąd: Bambrowo(Bolszewo)
Wysłany: 2017-08-09, 08:08
mariusz24 napisał/a:
Wymień pasek na nowy albo go napnij mocniej chyba że jest samo napinacz to wymiana na nowy .
hmmm mówisz o rozrządzie? żeby wymienić czy pasek wieloklinowy?
pawelstolik
Dołączył: 16 Lip 2015 Posty: 4
Wysłany: 2017-08-09, 09:27
Mowa o pasku wieloklinowym.
Względnie rozwiązanie na krótką metę - spróbuj popsikać pasek WD40, może przestać na chwile piszczeć, ale ponoć rozpuszcza to na dłuższą metę paski...
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-08-10, 07:37
pablosgdy15, Jest kilka fajnych sposobów aby zobaczyć czy to pasek czy nie.
np. spryskać pasek wodą przy odpalonym silniku. Wtedy (jeżeli to jego wina) to przestanie piszczeć i masz winowajcę.
Jak koledzy wyżej napisali, pewnie pasek do wymiany. Nie wiem jak w 1.6 to wygląda (czy masz napinacz samoregulujący (google mówi, że tak . Wystarczy klucz oczkowy + przedłużka aka rurka.
najważniejsze! zrób najlepiej fotę jak jest założony bo czasami ludzie mają z tym problem, że po założeniu paska zostaje im 30 cm luzu .
Nakładasz klucz z rurką na napinacz i ciągniesz w stronę chłodnicy aż będzie wystarczająco luzu do zdjęcia paska z alternatora. ściągasz pasek z alternatora i puszczasz napinacz. Nakładasz nowy pasek i podobnie zostawiasz sobie luz przy alternatorze i proces z kluczem i rurką potwarzasz . Cała filozofia
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
pablosgdy15
Auto: Daewoo Rezzo 1.6,16v 105hp Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 47 Skąd: Bambrowo(Bolszewo)
Wysłany: 2017-08-11, 09:28
Dzieki za odpowiedź i dobre rady. pasek już wcześniej sprawdzałem i nie piszczy..
Ten dzwięk pochodzi od kolumny kierownicy.
Nawet jak nie odpalam samochodu i tylko na zapłonie kręcę kierownicą to piszczenie gumy słychać...
dzwięk pochodzi od środka, nie jestem pewny ale wydaje mi się że nie ma smarowania kierownica...
Ale na pasek też mogę obstawiać ponieważ jak samochód odpalam na zimnym z rana to nie piska i gładko chodzi kierownica.
Po 10 min zaczyna już piskać i ciężej chodzić, tyle tylko zaobserwowałem
marcin192 Grupa Mazowiecka
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2017-08-15, 18:06
Może krzyżak, spróbuj go dobrze spryskać WD40 i zobaczysz, czy przejdzie.