X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] Wymiana wałka rozrządu

Autor Wiadomość
Piotrek9214

Auto: Tico SX
Imie: Piotrek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 152
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-08-21, 21:19   [Matiz] Wymiana wałka rozrządu

Czy w Matizie da się wysunąć wałek rozrządu w stronę akumulatora czy tylko w stronę rozrządu? Jeśli w stronę akumulatora to powinno się udać wymienić wałek bez wyjmowania głowicy, ewentualnie całego silnika. Przerabiał ktoś ten temat? :wink:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
shapyr

Auto: Matiz Life 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 49
Skąd: WA
Wysłany: 2017-08-21, 22:09   

Da się. Wymieniałem wałek na silniku wysuwając go w prawo (w stronę akumulatora).



Mietek pędzony podtlenkiem lpg.
 
 
Piotrek9214

Auto: Tico SX
Imie: Piotrek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 152
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-08-22, 20:17   

Ok, dzięki :piwo:
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-10-24, 10:38   

Witam. W najbliższy poniedziałek oddaję autko do mechanika, na wymianę wałka rozrządu wraz z dźwigienkami. Powodem są charakterystyczne stuki na zimnym ( mniejsze) i na ciepłym silniku - przypomina to nie co terkot diesla. Ustawienie zaworów nic nie dało na dłuższą metę - pierwszego dnia zrobiło się ciut ciszej ale w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów, stuki powracały do pierwotnego natężenia.
W celu wymiany w/w elementów zakupiłem używaną głowicę z Matiza o połowę mniejszym przebiegu ( mój ma 160 tys) . Wyjąłem wałki pośrednie - wychodzą w prawo , po uprzednim wykręceniu śrub. Zaznaczę ,że włożyć da się je w jednej ustalonej przez otwory olejowe pozycji. Wałek na zakupionej głowicy wygląda ok. Pod moim wyraźnie czuć pod palcem wyżłobienia - na tym co kupiłem , krzywki są gładkie . Mierzenie suwmiarką ustaliło ,że wszystkie krzywki mają ten sam wymiar. Dźwigienki to samo.
Optymistyczna wersja tego "remontu" jest taka ,że nie ściągamy głowicy , tylko przekładamy wałek , wałki pośrednie i dźwigienki.
Pyanie - zakupiłem nowe uszczelniacze zaworowe - czy bez ściągania głowicy , da się podmienić ( przy okazji , bo silnik nie spala oleju , aha i kompresja pomierzona , równo na tłokach po 12,5 )
Pozdrawiam.



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 308 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7072
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2018-10-24, 13:25   


Da się to zrobić, podjeżdża sie tłokiem do GMP i wtedy zwalniasz zamki zaworów aby dostać się do uszczelniacza.
Podobno po wymianie uszczelniaczy zaworowych moze sie większych spalanie oleju poprzez pierścienie, bo góra się uszczelniła. Ja tego nie praktykowałem więc nie potwierdzę.

Ten filmik Ci trochę rozjaśni



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-10-24, 15:55   

No to raczej nie możliwe , bo co mają pierścienie do uszczelniaczy zaworowych. Raczej szczelne pierścienie nie wzmogą spalania oleju bo nie ma korelacji pomiędzy tymi częściami. Dzięki za film. Ogólnie matizek nie zużywa oleju. Uszczelniacze chce wymienić profilaktycznie. Podobnie jak simeringi na wale i wałku.



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-24, 16:33   

kidzon napisał/a:
No to raczej nie możliwe , bo co mają pierścienie do uszczelniaczy zaworowych.

bardzo częsty błąd. jak ni bierze oleju to zostaw



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-10-29, 13:20   

Mechanik też tak powiedział. Jak nie bierze oleju , to nie ruszać . Dziś rano auto zostało odstawione i z niecierpliwością czekam. Mam wielką nadzieję , że wymiana wałka pomoże na ten terkot. Przy okazji zapytam - czy wałek rozrządu ( wytarte krzywki ) może powodować , że auto miewa "humor" i nie daje się rozpędzić powyżej 80 km/h ? Codziennie jeździ autostradą i zazwyczaj jest ok , jednak dwa razy żona zgłosiła mi ,że nawet z górki , nie chciał iść więcej niż 80. Może ktoś miał taką przypadłość ? ( nadmienię ,że kopułka , świece , olej , filtr powietrza , oleju , są nowe , wymienione zaraz po zakupie. ( świece bosh , kable koreańskie , kopułka Mobo (jakoś tak) ) , olej Midland 15W40.) Nie ruszałem jedynie filtra paliwa.
Pozdrawiam.



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
driver129

Auto: matiz
Imie: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 711
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-01, 21:31   

wytarte krzywki mogą powodować ubytek mocy na wyższych obrotach bo cylinder przez słabo otwierające się zawory nie napełnia się dobrze mieszanką.

nie za gęsty ten olej do niego? Te silniczki wolą raczej 10w40 max.



czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny. :D
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-11-02, 20:16   

Stary wałek jak i dźwigienki zostały wyciągnięte. Jednym słowem : masakra. Wszystkie krzywki na wałku powycierane. Na wzniosie krzywki są kwadratowe 😑 tzn mają wyraźny stopień ( nie są gładkie) . Krzywki ,licząc od rozrządu i: 1,2 starte o ok 1,0 mm (mierzone w stosunku do powstałego rantu) Krzywka nr 4 starta o prawie 4mm . Miejsce styku dźwigienki z krzywką wałka- starte. Każda z sześciu sztuk - na każdej , zamiast jednej płaszczyzny ( powinna być gładka , lekko zakrzywiona w spojrzeniu bocznym ) , są cztery, z wyraźnymi przejściami. Dodatkowo krzywki na wałku w części są czarne ( to mnie najbardziej zastanawia ) - w punkcie przeciwległym do wzniosu .
Co do oleju: jutro jak wszystko będzie ok , tzn.silnik będzie pracował normalnie , rozważę powrót. Jak dla mnie , nie ma większej różnicy przy 10W a 15W. Ważna jest jakość ( SJ) i lepkość. No i terminowa wymiana.
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-11-02, 21:58   

I jeszcze co do oleju. Zgodnie z instrukcją , może być też 15W40. Klasy SJ. Porównywałem karty charakterystyki olejów, to w przypadku mineralnego , zauważyłem, że ten co mam wlany , Midland 15W40 krzepnie przy -27st/C . Zaś Orlen Classic 15W40 zachowuje płynność przy -35st/C. Taka ciekawostka.



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-11-03, 17:01   

Auto odpaliłem. Jeden zawór dalej stuka. Dosyć wyraźnie. Ogólnie silnik chodzi ciszej , lepiej się zbiera. Za dwa dni kolejna regulacja zaworów. Dodatkowo zdemontowałem osłonę kolektora wydechowego , bo wpadała w rezonans , przy okazji zauważyłem niezłą rzeźbę przy tej osłonie w postaci wspawanych podkładek. No i przy okazji wydmuchałem cały syf który był pod nią. Po jej wyjęciu słychać wyraźne "cykanie zaworu" ( sprawdziłem wtryski , odłączając je po kolei i nie wpływało to na to "cykanie")



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-11-04, 13:01   

Wszem i wobec odtrąbiam 100% sukces. Ostatnia regulacja zaworów i silnik cichutko sobie mruczy...ah ta trzycylindrowa bestia :cfaniaczek:
Zalecenia
1) regularna kontrola poziomu i jakości oleju ( prawidłowa barwa)
2) regularna wymiana oleju
3) regularne weryfikacja luzu zaworowego.
Wszystkie te czynności , przy odrobinie dobrej woli , można zrobić samemu pod blokiem.



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
kidzon
Daewoo - aaauuuuu

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-11-05, 15:33   

Mam pytanie odnośnie zaworów. Wczoraj regulowane , było ok. Dziś już je słychać. Lekko ( nie tak jak przed wymiana wałka - zdecydowanie nie tak samo ) Czy one muszą się jeszcze jakoś ułożyć ?



Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2018-11-09, 17:25   

W Matizie i Tico to standard jak jest wałek wytarty. Mam Matiza od nowości w domu, sam go serwisuje i po 137kkm jak robiłem z silnikiem [zapieczone pierścienie olejowe] to wałek miał również wytarte nie które krzywki. Olej regularnie wymieniany co 10kkm i regularnie dolewany jak spadał poziom. Pytanie do autora, wymieniłeś sam wałek rozrządu czy razem z dźwigniami zaworowymi? Wymiana na używane czy nowe elementy?



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt