X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Inny] EVANDA Auto nie chce odpalić. Czujnik wskazuje 125 st

Autor Wiadomość
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-22, 15:07   [Inny] EVANDA Auto nie chce odpalić. Czujnik wskazuje 125 st

Witam wszystkich forumowiczow.

Mam takowy problem, że auto nie chce odpalic. Wskazania temp sa na poziomie 125 st C. Zakupilem nowy czujnik i tylko podpialem go i nadal wskazuje 125 st C.

Auto kreci ladnie, nie brakuje mu pradu. Czy ktos z forumowiczow wie gdzie lezy problem?

Evanda miala 1 czujnik temp kolo EGRa czy jest ich wiecej i mozliwe ze gdzies indziej jest uwalony czujnik?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 300
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-22, 17:13   

są dwa czujniki temperatury jeden do licznika drugi do komputera. jedne jedno pinowy drugi trzy
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-22, 18:32   

zobacz czy przewody nie mają zwarcia, jest w nich 5V i masa.
 
 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-23, 12:33   

Wlasnie wymienilem czujnik 2 pinowy na wtyczke, i czekam na ten drugi tez go wymienie bo jest pekniety.

Czy po wymianie tych czujnik auto odpali? Jak uwazacie?

Czujnik polamalem przypadkowo przy wykrecaniu tego drugiego kluczem. Przed zabawa z czujnikami auto nie chcialo odpalic, ale nie bylo anomalii w temp. Co jeszcze moge sprawdzic aby auto uruchomic?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-23, 13:13   

nic nie uważamy.
6-cylindrowca nie masz, a w pozostałych są dwa czujniki - w tym jeden na licznik. pęknięty ? to może tak pokazywać. zdejmij mu wsuwkę i zobacz czy temp opadnie, ale on i tak nie ma wpływu na pracę silnika. wpływ ma tylko dwupinowy - wymieniłeś, próbuj.
żeby coś uważać, to musisz przedstawić więcej konkretów i sprawdzić czy
- bezpieczniki dobre ?
- jest iskra ? cewka ile pin we wtyczce ?
- leci paliwo, pompa pracuje ?
- immo, alarm, nie blokuje ?
- lpg jest ?

o błędy i wskazania nie pytam, bo sam pewnie nie odczytasz, a z dojazdem "na komputer" ciężka sprawa, laweta lub sznurek.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-23, 15:14   

Zmienilem czujnik na 2 piny. Auto kreci ale nie odpala. Nawet nie zalapie.

Bezpieczniki pod maska, i w kabinie sprawdzone (no chyba ze sa jakies przy pedalach tam nie sprawdzalem)

Iskra jest. Na kazdej swiecy, swiece nie sa okopcone, ani mokre. Pokazuje sie iskra. Wtyczka cewki ma 3 piny.

Sciagnalem przewod paliwowy dochodzacy do listwy paliwowej. Paliwo jak kluczyk jest na zaplon nie leci, tak samo przy probie uruchomienia nic nie kapie z wezyka. Po czym sciagnalem tylna kanape o dobralem sie do pompy.

Sciagnalem wtyczke, jest ona 6 pinowa, z tym ze blaszki sa na 3 gornych pinach i na 1 -ym dolnym, 3 z lewej.

Jak sprawdzic czy prad jest w tej wtyczce?

Auto nie ma LPG.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-23, 17:21   

bezpiecznik Ef12 /skrzynka przy silniku/ wymień, i sprawdź żarówką czy podczas kręcenia świeci na nim żarówka - czy bezpiecznik ma zasilanie z przekaźnika.

- wyjmujesz bezp, wtykasz w styk cienki kabelek, wkładasz bezp i masz wyprowadzenie do kontrolki gdy robisz sam. podobnie z przekaźnikiem.
piny wtyczek, niedostępne bo spięte, tu można przekłuć przewód igłą.

przekaźnik pompy paliwa, wiesz który to ? "fuel pump relay"
sprawdź czy klika podczas uruchamiania.
zaznacz sobie jak siedzi.
wyjmij go i na 85 i 86 podaj plus i minus. robi klik ??
podmień na podobny.

kontrolkę z żarówką wsadź w odpowiednie piny gniazda gdzie siedziały nogi przekaźnika 85 i 86. zaświeci kontrolka podczas rozruchu ?
nie, to może być kłopot z immobiliserem. wtedy raczej tu pytaj http://forum.chevroletteampoland.com/ właściwsze forum. masz diodę od alarmu ? może być tożsama z immo, w każdym razie nic nie może mrugać, świecić podczas odpalania.

przewód do pompy - szary, pin 3, i czarny masa pin 2.

rys złącz, schematy, http://www.autocats.ws/ma...art_evanda.html do sterownika (ECM) MR-140 http://www.autocats.ws/ma...6V2_5_2.pl.html
moduł immo podpięty jest do ISU. http://www.autocats.ws/ma...V2_5_13.pl.html http://www.autocats.ws/ma...6V2_9V0.pl.html i http://www.autocats.ws/ma...V2_9T20.pl.html ale to już większe grzebactwo bez diagnostyki.
 
 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-23, 19:31   

w bezpieczniku lampka nie zapala sie podczas uruchomienia (musze to sprawdzic jutro z inna lampka)

przekaznik przelaza sie, slychac i czuc gdy sie go dotyka

wpinalem lampke w \e wlasciwe piny przekaznika. Lampka nie zapalala sie podczas rozruchu tylko przed nim i po nim ale nie w trakcie. Czy to moze byc objaw immo albo alarmu?

dioda na podszybiu mruga przed zapaleniem ale w trakcie nie mruga

Sprawdzalem wtyczke przy pompie miernikiem, i podaje prad.
 
 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 300
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-23, 21:22   

a sprawdź przed filtrem paliwa czy dostaje paliwo
 
 
 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-24, 07:23   

Niestety BeKA nie mam takiej mozliwosci. wiem ze pompka nie pompuje paliwa gdy wlacze zaplon, bo jej nie slychac.

Podlacze ja na krotko dzisiaj i powiem co sie dzieje.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-24, 08:04   

philiphser napisał/a:
w bezpieczniku lampka nie zapala sie podczas uruchomienia
philiphser napisał/a:
Sprawdzalem wtyczke przy pompie miernikiem, i podaje prad.

na pewno prąd ? nie napięcie ?
sprawdzaj żarówką, bo na bezp nie ma, a we wtyczce jest :szok: ?
12V X 1A = 12W
12V X 0,00001A = ?? zaświeci żarówka ?
oczywiście we wtyczce na obydwu pinach /plusa i masy/ jednocześnie sprawdzasz tą swoją kontrolką z żarówką ?
przekaźnik zasila nie tylko pompę. co zewrzeć już wiesz.
 
 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-24, 14:02   

Cytat:
przekaźnik zasila nie tylko pompę. co zewrzeć już wiesz.
no wlasnie nie wiem, mozesz mi to napisac bardziej organoleptycznie.

Kontrolka nie zapala sie gdy jest w bezpieczniku podczas krecenia.

Kontrolka nie zapala sie gdy jest w przekazniku podczas krecenia.

Kontrolka zapala sie na pol sekundy gdy podlacze piny czarny i szary w kostce od pompy i przelacze kluczyk w zaplon. Gdy zaczynam krecic silnikiem to zarowka sie zapala na stale.

Przekaznik klika.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-24, 15:40   

bo nie odwiedzasz zakładanych tematów ? 30 z 87, opis nóżek zwykle na przekaźniku.


przekaźnik widzisz, na 30 dostaje plus z aku, 87 to wyjście napięcia po zadziałaniu przekaźnika. z tego wyjścia zasilany jest bezp pompy Ef12, oraz inny bezp Ef15 który zasila coś w sterowniku.


więcej nie patrzyłem co może bez i pośrednio zasilać przekaźnik. po to schemat i opisy by sobie posprawdzać.
dopóki nie będziesz pewny że przekaźnik działa - zwora na krótko 30 z 87, dopóty nie ma co obwiniać immo, bo jednak coś tam się zasila tym przekaźnikiem.
niestety klika, niby działa.
w starszych modelach sterowników immo odcina pompę i wtryskiwacze, iskry/cewki nie.
w tym ?? być może też. uruchomisz pompę, ale nie wtryskiwacze, bo blokada jest programowa, nie mechaniczna, że tu tylko przekaźnik nie zadziała podczas kręcenia. odblokowany sterownik musi uruchomić też wtryskiwacze. miernik powinien pokazać zmiany napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem we wtyczce wtryskiwacza, plus jest stale, sterownik podaje cyklicznie masę.

dlatego podbij i drugi swój temat, bo spada /gdzie w ogóle może być problem z odpowiedziami/, oraz może załóż na jakimś forum chevroleta > może tam otrzymasz pomoc, przynajmniej tam mają te same samochody, i powinni wiedzieć kiedy dioda ma gasnąć. tu http://daewooforum.pl/forum82.html podpytaj ? człowiek nie zwraca uwagi na pierdoły, a później jak trzeba to nie wie...
mógłbyś nabyć też ELM327 /potrzebny tel z androidem/, lub lepszy właściwszy interfejs i program, i samemu odczytać błędy, zajrzeć w parametry silnika, czy i jak widzi czujniki, z czym może być kłopot. z tym że to do dopytania czy jest sens, bo rozkodowania immo zapewne i tak łatwo sam nie naprawisz.

samemu możesz posprawdzać tylko napięcia zasilające to i owo, masy i połączenia pomiędzy modułami, tu "u nas" w daewoo główny problem z immo to kontaktowanie na wtyczkach, ale bez porządnego "komputera" nie odblokujesz immobilisera czy alarmu - my też nie zrobimy tego sami bez odpowiedniego diagnoskopu/skanera.

na teraz zewrzyj te 30 z 87, styki przekaźników potrafią się wypalać, nie przewodząc napięcia i prądu potrzebnych do zadziałania pompy. miernikiem znalazłeś napięcie, mogło być z minimalnym prądem.
bezpiecznik to dwa styki, na jeden przychodzi napięcie, z drugiego wychodzi do pompy. tu też musi zapalać się kontrolka, jak i na wtyczce do pompy. masz miernik, to możesz sprawdzić ciągłość przewodów przekaźnik noga 87>bezpiecznik>wtyczka pompy.
pompę też możesz zasilić swoimi przewodami z plusem i masą.
kluczyk ma w sobie transponder immo, który czyta cewka założona na stacyjkę gdzie wkładasz kluczyk. może po kabelkach dojdziesz gdzie jest moduł immo, i tak dalej po nitce do kłębka - sterownika silnika.

jak za trudne, czarna magia, lepiej oddać do elektryka, zapłacić i mieć z głowy, niż popsuć coś bardziej przypadkiem. elektryk też jednak musiałby mieć możliwość połączenia się z samochodem, bo szukając po omacku może i naprawi usterkę elektryczną, ale tego immo jak to one już niekoniecznie. zapłacisz, a auto odbierzesz nienaprawione.
 
 
philiphser

Auto: evanda
Imie: Piotr
Wiek: 69
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-24, 18:07   

rgre

zamienilem przekaznik auto odpalilo 2 x po czym juz nie odpala. Gdy zewre ze soba gniazda 30 i 87 z tego przekaznika to zarowka zapala sie przy zaplonie i podczas odpalania auta.

Gdy zewre gniazda bezpiecznika ef12 zarowka nie zapala sie.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7844
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-25, 11:51   

dioda LED 12V we wtyczkę wtryskiwacza, może być kawałek paska LED, jeśli posiadasz i wiesz jak go używać. zwykła dioda LED z rezystorem 1kΩ, od biedy bez rezystora, ale może się spalić, są na kilka V.
jak to z diodą, ma plus i minus, trzeba dobrze wsadzić do wtyczki, lub dwie diody - jedna z nich wtedy pokaże czy wtryskiwacz ma prawo pracować, dostaje zasilanie w plus na przewodzie różowym z czarnym paskiem.
i tym drugim, z komputera, np czerwonym w pierwszym cylindrze licząc od rozrządu, drugim cylindrze, jasnozielono-czarnym, itd, plusy mają jeden podwójny kolor przewodu, różowo-czarny.

może być też miernik we wtyczkę, ale czas impulsu na wtryskiwacz to milisekundy, także nie zobaczysz 12V, tylko tyle ile zdoła zmierzyć miernik, np 7-8V.

w każdym razie dioda lepsza bo szybsza i jak komputer będzie sterować wtryskiwaczem, dioda będzie błyskać w takt tego króciutkiego impulsu masy wystawianego przez komputer. miernik coś tam pokaże, głównie zmianę napięcia.

rozumiesz ? te impulsy to nie sekundy, ale tysięczne sekundy, zwykłe mierniki mierzą kilka razy na sekundę, i przegapiają 95% impulsów, są za wolne.
żaróweczka np http://images65.fotosik.p...c9eff75f77.jpg, lecz włókno żarówki będzie bardzo słabo się rozżarzać, takeż są za wolne, by pokazać te impulsy na wtryskiwacz podczas pracy rozrusznika.
mnie palił na dwóch garach, także jedną wtyczkę możesz zostawić do tej diagnostyki. będzie efekt na "próbnikach", to myślę że immo, alarmy, odpadają.
przewody z plusem wtryskiwaczy zasila bezp Ef24 -engine fuse, czyli skrzynka przy silniku - samo F byłaby skrzynka w kabinie.

mam nadzieje że przynajmniej sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki z tych schematów http://www.autocats.ws/ma...6V2_5_2.pl.html ?? oznaczone jako Ef i F ? czy jest na nich napięcie i przewodzą prąd ? przynajmniej z tego, podałem i inne, a przydałoby się aby WSZYSTKIE bezpieczniki były sprawne, bo jeden uszkodzony, niekontaktujący, nie da zasilania na ważny element i sprawa poszukiwań się rypnie.

to świecenie kontrolki występuje po zmianie przekaźnika, jego zmostkowaniu /30 z 87/, czy samoistnie się "naprawiło ? to ważne, bo ręczne zwarcie styków z przekaźnika, to nie jest normalne uruchomienie go przez sterownik silnika.
zapalał i gasł po sekundzie, czy dłużej działał ?
---------------------
Cytat:
4) W kostce od pompy przy baku gdy zewre pin czarny i szary lampka na kontrolce swieci sie, przez pol sekundy gdy kluczyk jest na zaplanie i gasnie. Gdy krece silnikiem swieci sie caly czas.

popraw zewrę na podłączę do/przez kontrolki/ę, czy jakoś inaczej, bo nie zwieramy zasilania do pompy.
jest postęp gdy żarówka pokazuje że do pompy dochodzi zasilanie, a pompa działa na krótko ? leci wtedy paliwo na listwę ? podłącz wtyczkę, zdejmij wężyk z wyjścia z baku, przy filtrze, lub listwie i sprawdź. polejesz samochód, ale lepiej wężyk i butelka. ciśnienie ze sprawnej pompy będzie duże.
BeKa napisał/a:
a sprawdź przed filtrem paliwa czy dostaje paliwo

philiphser napisał/a:
Niestety BeKA nie mam takiej mozliwosci.

czemu ? czy już sobie poradziłeś ?

Cytat:
Gdy zewre gniazda bezpiecznika ef12 zarowka nie zapala sie.
"zwierasz" kontrolką ? plus masz bo już sprawdziłeś ?? , masę do zaświecenia dostarcza pompa paliwa, która masę dostaje z pinu 2, a pin 2 masę dostaje ze złącza C901 i punktu masowego G303.
sprawdź czy pompa działa. niby wszystko jest, a pompa działa/nie działa ?? plus i minus w gniazdo pompy, przez bezp 15A, lub wyjmuj i pod kabelki zza gniazda już przy samej pompie. obejrzysz przy okazji pompę, jej filtr wstępny, i co pływa w zbiorniku.
i to zrób pierwsze, jak już tu dobrnąłeś, bo pompa ma działać. paliwa lecieć.
hmm, paliwo masz oczywiście, nie jest to rezerwa, ani w tych okolicach, ani "mam mieć" ?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt