Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-09-14, 06:32 [Lanos] szarpie, strzela po wpadnięciu w dół
Mam problem i nie wiem co mogło się stać, wpadłem samochodem w dół i coś zaszurało-stukneło (możliwe tez ze była mała kałuża) i od tego czasu silnik strasznie szarpie, nie ma siły na obroty się wkręcać, strzela z filtra powietrza jak i tłumika. Zdarzają się mu takie przebłyski ze załapie i jest wszystko dobrze do czasu jak nie popracuje na luzie.(usterka dotyczy PB i LPG)
Dodam ze kopułka, kable wn, świece były wymieniane w tym roku.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-09-14, 09:40
grzegorz1982 napisał/a:
Dodam ze kopułka, kable wn, świece były wymieniane w tym roku.
jaki masz silnik, że masz kopułkę ?
masz czujnik położenia wału, koło zębate na kole pasowym, czujnik ma dobrze wpiętą wtyczkę ?
posprawdzaj wtyczki przy podszybiu, na silniku, od wiązki wtryskiwaczy, cewki, innych czujników - czy od uderzenia w dziurę jakaś się nie rozpina. wyjmij, włóż, zwracając uwagę na stan styków, i dobre zapięcie zatrzasków wtyczek. mała kałuża, a duża dziura ? elektryka nie lubi wody...
przewody do świec czy dobrze siedzą na świecach, itd, itp...
obudowę filtra powietrza, i co jest pod nim w nadkolu. co to za gaz ?
błędy silnika odczytaj, 2005, to chyba do mechanika na komputer. ilu pinowe złącze diagnostyczne ? ALDL, czy OBD2 ?
Co chodzi o silnik to 1,5 16V , źle napisałem, nie mam kopułki tylko aparat zapłonowy zintegrowany z cewką (dochodzi tylko jedna wiązka kablowa 4 przewodowa i od góry wyjście
na kable wn)
rgre napisał/a:
masz czujnik położenia wału, koło zębate na kole pasowym, czujnik ma dobrze wpiętą wtyczkę ?
Mam szukać tego od strony paska rozrządu? Czy od góry go widać czy można ręka dojść ?
Dzis posprawdzałem wtyczki itp nic nie zauważyłem co by mogło wpłynąć na takie zachowanie, dodam ze dzis przy probie odpalenia samochód nie odpala (odpala ale po chwili gaśnie - spada z obrotów - trochę sie potrzęsie i gaśnie).
Jak to sie stało to dałem rade jeszcze przyjechać na parking (raz silnik pracował dobrze a po chwili znowu)
Świece, przewody wn i filtry były wymieniane pół roku temu
rgre napisał/a:
i co jest pod nim w nadkolu
co ma byc i od ktorej strony patrzeć?
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-15, 05:11
grzegorz1982 napisał/a:
tylko aparat zapłonowy zintegrowany z cewką
Nie masz ani kopułki ani aparatu zapłonowego.
grzegorz1982 napisał/a:
Mam szukać tego od strony paska rozrządu?
Tak od strony rozrządu, przy wale napędowym z tylu silnika.
Wężyki posprawdzałem wszystko jest dobrze, obstawiam jeszcze czujnik położenia wału, on mógł oberwać bo jest nisko (chyba przy misce olejowej).
Jakie mogą być objawy wadliwego czujnika położenia wału ?
Bo ogólnie mówiąc objaw jest taki ze silnik pracuje tak jak by na dwóch - trzech garach, a czasami dobrze ale to kwesta paru sekund.
Wiązka oberwała, dzisiaj wyjąłem swoją do przelutowania i tam przy kole zębatym mogło coś przytrzeć czy szarpnąć i oberwać przewód jakiś, Sam czujnik to nie wszystko. Tam z dołu masz 3 czy 4 czujniki.
Nie napisałeś czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra na każdym garze. Sprawdzałeś? Brak sygnału z czujnika położenia wału = brak iskry.
Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
Wiec tak, bo sporo posprawdzałem i dalej bez rezultatu.
-Sprawdziłem czujnik położenia wału (podmieniłem) ale bez rezultatu.
-Podmieniłem cewkę, tez bez rezultatu
-Iska jest
-Paliwo dochodzi
-Świece sprawdzone (nowe)
-Przewody WN wymienione
-Rozrząd sprawdzony (czy nie przeskoczył)
Samochód odpala na parę sekund i gaśnie. (te parę sekund to 2-3s i po tym czasie zachowuje się tak jak by pracował na ==>3,==> 2 cylindrach i gaśnie.
Jak go trochę zagrzałem to pracuje tyle tylko ze nie równo tak jakby pracował na 3 cylindrach i nie wkręca się na obroty, robi to z oporem. Jak wystygnie to znowu nie pali.
Nie ma znaczenia czy na PB czy na LPG zachowuje się tak samo.
Skoro rozrząd OK, też stawiam na elektrykę. Wyciągasz wiązkę z auta, zabierasz na stół, skórujesz i sprawdzasz jej stan, przejścia każdego przewodu z małych wtyczek do 2wóch głównych.
Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
Skoro rozrząd OK, też stawiam na elektrykę. Wyciągasz wiązkę z auta, zabierasz na stół, skórujesz i sprawdzasz jej stan, przejścia każdego przewodu z małych wtyczek do 2wóch głównych
ale rozrząd sprawdzony nic nie przestawione.
Więc klin chyba się nie obciął.
Gdy by rozrząd się przestawił to chyba by wcale nie palił a on przez pierwsze parę sekund pracuje rowno, nic nie szarpie dopiero po paru sekundach zaczyna się trzęś i gasnie
Ok, o co Tobie chodzi? Nikt nie podważa tego, że sprawdziłeś rozrząd, poza tym przestawienie rozrządu nie uniemożliwia odpalenia silnika. Silnik odpali ale nie od razu i nie będzie pracował prawidłowo. Napisałem to bo wnd napisał o rozrządzie ale może nie doczytał twojej wcześniejszej wypowiedzi. Pozostaje elektryka.
Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.