X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] szarpie, strzela po wpadnięciu w dół

Autor Wiadomość
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-09-14, 06:32   [Lanos] szarpie, strzela po wpadnięciu w dół

Mam problem i nie wiem co mogło się stać, wpadłem samochodem w dół i coś zaszurało-stukneło (możliwe tez ze była mała kałuża) i od tego czasu silnik strasznie szarpie, nie ma siły na obroty się wkręcać, strzela z filtra powietrza jak i tłumika. Zdarzają się mu takie przebłyski ze załapie i jest wszystko dobrze do czasu jak nie popracuje na luzie.(usterka dotyczy PB i LPG)
Dodam ze kopułka, kable wn, świece były wymieniane w tym roku.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-09-14, 09:40   

grzegorz1982 napisał/a:
Dodam ze kopułka, kable wn, świece były wymieniane w tym roku.
jaki masz silnik, że masz kopułkę ?
masz czujnik położenia wału, koło zębate na kole pasowym, czujnik ma dobrze wpiętą wtyczkę ?
posprawdzaj wtyczki przy podszybiu, na silniku, od wiązki wtryskiwaczy, cewki, innych czujników - czy od uderzenia w dziurę jakaś się nie rozpina. wyjmij, włóż, zwracając uwagę na stan styków, i dobre zapięcie zatrzasków wtyczek. mała kałuża, a duża dziura ? elektryka nie lubi wody...
przewody do świec czy dobrze siedzą na świecach, itd, itp...
obudowę filtra powietrza, i co jest pod nim w nadkolu. co to za gaz ?
błędy silnika odczytaj, 2005, to chyba do mechanika na komputer. ilu pinowe złącze diagnostyczne ? ALDL, czy OBD2 ?
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-09-14, 17:19   

rgre napisał/a:
jaki masz silnik, że masz kopułkę ?
Co chodzi o silnik to 1,5 16V , źle napisałem, nie mam kopułki tylko aparat zapłonowy zintegrowany z cewką (dochodzi tylko jedna wiązka kablowa 4 przewodowa i od góry wyjście
na kable wn)

rgre napisał/a:
masz czujnik położenia wału, koło zębate na kole pasowym, czujnik ma dobrze wpiętą wtyczkę ?

Mam szukać tego od strony paska rozrządu? Czy od góry go widać czy można ręka dojść ?

Dzis posprawdzałem wtyczki itp nic nie zauważyłem co by mogło wpłynąć na takie zachowanie, dodam ze dzis przy probie odpalenia samochód nie odpala (odpala ale po chwili gaśnie - spada z obrotów - trochę sie potrzęsie i gaśnie).
Jak to sie stało to dałem rade jeszcze przyjechać na parking (raz silnik pracował dobrze a po chwili znowu)
Świece, przewody wn i filtry były wymieniane pół roku temu

rgre napisał/a:
i co jest pod nim w nadkolu
co ma byc i od ktorej strony patrzeć?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-15, 05:11   

grzegorz1982 napisał/a:
tylko aparat zapłonowy zintegrowany z cewką


Nie masz ani kopułki ani aparatu zapłonowego.

grzegorz1982 napisał/a:
Mam szukać tego od strony paska rozrządu?


Tak od strony rozrządu, przy wale napędowym z tylu silnika.

Może jeszcze posprawdzaj wężyki podciśnień.




 
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-09-15, 09:24   

Wężyki posprawdzałem wszystko jest dobrze, obstawiam jeszcze czujnik położenia wału, on mógł oberwać bo jest nisko (chyba przy misce olejowej).
Jakie mogą być objawy wadliwego czujnika położenia wału ?

Bo ogólnie mówiąc objaw jest taki ze silnik pracuje tak jak by na dwóch - trzech garach, a czasami dobrze ale to kwesta paru sekund.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-09-19, 16:49   

Wymieniłem czujnik ale bez skutku.
Czy nikt nie wie co może jeszcze być?
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-21, 10:03   

A kolo pasowe walu korbowego nie poluznilo sie czasem? Sprawdzales to przy wymianie czujnika polozenia walu?
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-09-28, 07:36   

Koło nie miało luzu. Problem jest nadal bo auto nadal nie odpala, a jak się uda to popracuje parę sekund (2-3s) i po chwili gaśnie.

Osobiście brakuje mi już pomysłu co mogło się stać i co mogło się uszkodzić od wstrząsu ?
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 165
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-04, 16:53   

Wiązka oberwała, dzisiaj wyjąłem swoją do przelutowania i tam przy kole zębatym mogło coś przytrzeć czy szarpnąć i oberwać przewód jakiś, Sam czujnik to nie wszystko. Tam z dołu masz 3 czy 4 czujniki.
Nie napisałeś czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra na każdym garze. Sprawdzałeś? Brak sygnału z czujnika położenia wału = brak iskry.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-10-05, 12:07   

Wiec tak, bo sporo posprawdzałem i dalej bez rezultatu.
-Sprawdziłem czujnik położenia wału (podmieniłem) ale bez rezultatu.
-Podmieniłem cewkę, tez bez rezultatu
-Iska jest
-Paliwo dochodzi
-Świece sprawdzone (nowe)
-Przewody WN wymienione
-Rozrząd sprawdzony (czy nie przeskoczył)


Samochód odpala na parę sekund i gaśnie. (te parę sekund to 2-3s i po tym czasie zachowuje się tak jak by pracował na ==>3,==> 2 cylindrach i gaśnie.
Jak go trochę zagrzałem to pracuje tyle tylko ze nie równo tak jakby pracował na 3 cylindrach i nie wkręca się na obroty, robi to z oporem. Jak wystygnie to znowu nie pali.
Nie ma znaczenia czy na PB czy na LPG zachowuje się tak samo.
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-10-07, 17:01   

grzegorz1982 napisał/a:
Koło nie miało luzu. Problem jest nadal bo auto nadal nie odpala,
sprawdz je dobrze tam scina sie klin i w sumie przestawia rozrząd. uderzyłeś z przodu z której strony?
grzegorz1982 napisał/a:
-Iska jest
-Paliwo dochodzi
grzegorz1982 napisał/a:
Nie ma znaczenia czy na PB czy na LPG zachowuje się tak samo.
czyli cos z elektryką albo przestawiony rozrząd




 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 165
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-07, 17:48   

Cytat:
czyli cos z elektryką albo przestawiony rozrząd

grzegorz1982 napisał/a:
-Rozrząd sprawdzony (czy nie przeskoczył)

Skoro rozrząd OK, też stawiam na elektrykę. Wyciągasz wiązkę z auta, zabierasz na stół, skórujesz i sprawdzasz jej stan, przejścia każdego przewodu z małych wtyczek do 2wóch głównych.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-10-07, 20:01   

wnd napisał/a:
sprawdz je dobrze tam scina sie klin i w sumie przestawia rozrząd. uderzyłeś z przodu z której strony?
dokładnie nie wiem bo kierowca była siostra ale z rozmowy wynika że jedno koło było na krawężniku a drugi wjeżdżało więc obstawiam że z lewej.

Jakie czujniki itp. Znajdują się w dolnej części silnika?

Zakładając że mogła coś zalać że była woda (dziura przy krawężniku) to co mogła zalać?
 
 
grzegorz1982

Auto: FSO LANOS SUPT 1,5 16V
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-10-07, 20:04   

Cytat:
Skoro rozrząd OK, też stawiam na elektrykę. Wyciągasz wiązkę z auta, zabierasz na stół, skórujesz i sprawdzasz jej stan, przejścia każdego przewodu z małych wtyczek do 2wóch głównych
ale rozrząd sprawdzony nic nie przestawione.
Więc klin chyba się nie obciął.

Gdy by rozrząd się przestawił to chyba by wcale nie palił a on przez pierwsze parę sekund pracuje rowno, nic nie szarpie dopiero po paru sekundach zaczyna się trzęś i gasnie
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 165
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-07, 21:45   

Ok, o co Tobie chodzi? Nikt nie podważa tego, że sprawdziłeś rozrząd, poza tym przestawienie rozrządu nie uniemożliwia odpalenia silnika. Silnik odpali ale nie od razu i nie będzie pracował prawidłowo. Napisałem to bo wnd napisał o rozrządzie ale może nie doczytał twojej wcześniejszej wypowiedzi. Pozostaje elektryka.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt