X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Jaki sinik wybrać?

Autor Wiadomość
Orzeszek

Auto: Lanos
Imie: Robert
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 97
Skąd: Dobrzeń Wielki/Opole
Wysłany: 2017-09-17, 21:25   [Lanos] Jaki sinik wybrać?

Witam.
Mam pytanie odnośnie swapa.
Oczywiście zależy mi na nie wielkich kosztach :)
Sprawa jest trochę pilna, bo powoli będzie trzeba wymienić u mnie w 1.6 16v uszczelkę.
Do tego dochodzą hydronapinacze, pierścienie i całe uszczelnienie.
Nie wiem czy mi to się w ogóle opłaca, bo chciałem i tak zmienić silnik na coś mocniejszego.
Chciałem założyć c20xe z racji, że najprościej ale te silniki są dość drogie w dobrym stanie.
Jest jeszcze opcja 3.0 z omegi i to rozwiązanie jest dość tanie, ale czy opłacalne.
Proszę doradźcie jakie mogę mieć opcje i w miarę jak najszybciej z ich realizacją.
I zależy mi na kupnie całego auta, żeby wiedzieć co i jak z przekładką :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6045
Skąd: SY
Wysłany: 2017-09-18, 07:25   

Orzeszek napisał/a:
Chciałem założyć c20xe z racji, że najprościej ale te silniki są dość drogie w dobrym stanie.
Jest jeszcze opcja 3.0 z omegi i to rozwiązanie jest dość tanie, ale czy opłacalne.

jak v6 jest tanie we wstawieniu do lanosa to ja jestem król julian :D



War... war never changes...
 
 
Orzeszek

Auto: Lanos
Imie: Robert
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 97
Skąd: Dobrzeń Wielki/Opole
Wysłany: 2017-09-18, 07:48   

Chodziło mi o kupno auta z takim silnikiem :)
Z pewnością dużo więcej będzie kosztowały inne części, co wyczytałem, że są niezbędne.
Sam silnik c20xe kosztuje 3000, a za tą cenę mam rozwaloną omege ze sprawnym 3.2.
I właśnie mam dylemat :myśli:
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21286
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-18, 07:59   

Ty nas pytasz się czy swap jest opłacalny?
Pytanie winnyś zadać sobie i swojemu portfelowi, ewentualnie mechanikowi czy swojej wiedzy w razie jakiegoś "w".

Skoro V masz bite auto w cenie samej jednostki xe to rachunek chyba jest prosty czy może masz wątpliwości?




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Orzeszek

Auto: Lanos
Imie: Robert
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 97
Skąd: Dobrzeń Wielki/Opole
Wysłany: 2017-09-18, 08:50   

Się pytam który silnik polecacie.
To wypadło tak nagle bo swap miałem robić na przyszłe lato, a teraz zaczął kopcić i brać płyn. A raczej nie opłaca go się robić, bo i tak chce coś innego wsadzić. I teraz mam dylemat i proszę o jakąś pomoc co mam zrobić.
Czy naprawiać stary silnik, a potrzebuje raczej już generalnego naprawiania.
Czy już kupić docelowy silnik i w niego włożyć to co włożyłbym w stary.
Jeśli chodzi o koszta to góra 3-4 tyś. na dzień dzisiejszy. I zależy mi na elastyczności silnika, żebym mógł wsadzić w niego jakąś dmuchawe :)
I nie ukrywam, że bardziej jara mnie vałka, ale słyszałem od Popmeana, że jak coś się zepsuje to w większości przypadków trzeba wyciągać silnik bo nie ma miejsca w ogóle na wsadzenie ręki
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21286
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-18, 09:08   

2.0 8V
2.0 16V
2.5 V6
3.0 V6
3.2 V6
2.0 16V T
2.3 16V T

Polecane i montowane jednostki.
Wyboru dokonać musisz sam z racji wspomnianych czyli kosztów oraz znajomości danej jednostki przez Ciebie / Twojego mechanika.
Teraz jeszcze piszesz o doładowaniu a chcesz po taniości upchać coś mocniejszego pod maskę...
Zastanów się czego oczekujesz i czy na to Cię stać w tej chwili.
Potem będziesz mógł dywagować co zrobić dalej.

PS.
Upchanie 500KM pod maskę po taniości nie sprawi, że w zakręcie nie wylecisz na seryjnym zawiasie a przed nagłym czerwonym na skrzyżowaniu zahamujesz tarczką seryjną.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400
Imie: Maciek
Pomógł: 135 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7469
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-18, 09:33   

Orzeszek napisał/a:
ale słyszałem od Popmeana, że jak coś się zepsuje to w większości przypadków trzeba wyciągać silnik bo nie ma miejsca w ogóle na wsadzenie ręki


:hahaha:



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 PB
Honda Odyssey 3.5 V6 '05 LPG
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Orzeszek

Auto: Lanos
Imie: Robert
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 97
Skąd: Dobrzeń Wielki/Opole
Wysłany: 2017-09-18, 12:01   

Co do zakładania turbo to w przyszłości.
Dzięki za pomoc na pewno lista silników przyda się :piwo:
Muszę sobie przemyśleć za i przeciw każdego silnika.
Ale już bym stawiał na vałke bo kręci mnie ten dźwięk ;)
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21286
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-18, 14:21   

To teraz wybór pojemności i przeliczenia możliwości fudnuszu na zabawę.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 697 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11039
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-18, 16:47   

Orzeszek napisał/a:
Jeśli chodzi o koszta to góra 3-4 tyś. na dzień dzisiejszy


Prawdę mówiąc przy tym budżecie powinieneś zapomnieć o porządnym swapie.




 
 
 
Orzeszek

Auto: Lanos
Imie: Robert
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 97
Skąd: Dobrzeń Wielki/Opole
Wysłany: 2017-09-18, 17:12   

To jeśli mało kasy to może zrobić swój silnik i nazbierać więcej kasy na swap :myśli:
To ma być zabawka i samochód do codziennej jazdy.
A nie powiem, że jak coś mam zrobić to oczywiście raz, a porządnie :wink:
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 919
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-18, 18:14   

Najtaniej i najpewniej wyjdzie remont u dobrego mechanika.

Każdy tuning jest drogi.



73!
 
 
 
christoph
Grupa Mazowiecka


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-18, 19:54   

tak jak koledzy mowią, lepiej napraw obecny silnik a na swapa pozbieraj, bo:
1. za 3-4 tys. jak dobrze pójdzie kupisz silnik + osprzęt do niego(sprzeglo docisk itd) - choć i tak to może być mało.
2. napalileś sie na swapa, a pomyślałeś o innych zmianach konieczncych do swapa - zawias / heble ??

Z doświadczenia powiem Ci, że żeby zrobić powyższe przygotuj się na wydatek przynajmniej 10 tys. licząc ze większość zrobisz sam + nie będziesz robił remontu silnika. a najlepiej miej w zapasie jeszcze kilka tyśków :)

PS, W Lanosie jest więcej miejsca niż w Vectrze np i jak dobrze pamiętam mozna wymienić rozrząd bez wyjmowania silnika :)
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 919
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-19, 19:07   

No i trzeba pamiętać że nowy silnik to loteria, może być w gorszym stanie niż twój.



73!
 
 
 
Harnaś


Auto: Lanos Z32SER
Imie: Konrad
Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1107
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-09-20, 07:36   

Jeśli zrobisz wszystko sam i kupisz zdrowy silnik, to z nowym rozrządem i sprzęgłem, na porządnie wrzucisz c20xe za 6 tys. V6 może za 8 włożysz choć pewności nie mam. Natomiast pewny jestem tego, że swap na XE jest sporo łatwiejszy i nie wymaga tylu zmian co V6. Mówie tutaj np. o przednim zawieszeniu i poduszkach silnika które w XE się sprawdzały natomiast przy V6 absolutnie nie zdawały egzaminu. Znaczy to tyle, że lanos z Xekiem śmiga praktycznie jak seryjne auto, przy V wymaga to jeszcze sporej ilości poprawek by tak było.

Orzeszek napisał/a:
słyszałem od Popmeana, że jak coś się zepsuje to w większości przypadków trzeba wyciągać silnik bo nie ma miejsca w ogóle na wsadzenie ręki


Wcale nie jest aż tak ciasno i spokojnie wszystko idzie zrobić. Wiadomo nie jest to R4, ale bez tragedii.



Wypożyczę urządzenie pomiarowe Racelogic!!
Wykonam SWAP C20XE, V6
Daewoo Lanos C20XE
 
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt