X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Strzały w samochodzie podczas postoju gdy lekko naci

Autor Wiadomość
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 08:48   [Lanos] Strzały w samochodzie podczas postoju gdy lekko naci

Witam.
Opiszę szczegółowo o co chodzi.

Posiadam Lanosa 1.5 16V.
Jest w nim instalacja gazowa II gen. (tak podejrzewam proszę o wyprowadzenie z błędu w razie co).
Jak się domyślam zakładana ona była przez Mirka z pod sklepu.
Do rzeczy: autko mi strzela przy tym przepala filtr. Muszę go wymieniać max co miesiąc bo przypał.
Zawsze zapalam i gaszę autko na benzynie. Podczas przełączania z LPG na Pb daję troszkę gazu, do tak około 2000-2500 obr. (i tu właśnie zdarza mu się strzelić, jak tylko nacisnę pedał gazu) i przełączam (przyciskiem w kabinie). Nie zawsze, zdarza się to powiedzmy raz w tygodniu.
Nie pamiętam aby strzelił mi choć raz podczas jazdy, szybkiego przyśpieszania, czy hamowania silnikiem.

- silnik po remoncie (lekko ponad rok temu)
- parownik regenerowany ok 6500 km. temu (wymieniony cały środek, filtr fazy ciekłej i dodałem filt fazy lotnej) Po regeneracji ogółem autko zachowuje się "idealnie" (prócz strzelania)
- mam pęknięty dolot (rura od filtra do kolektora) oraz zjechany gwint w miejscu gdzie idzie rurka od gazu w tymże dolocie. Zalepiłem to silikonem wysokotemperaturowym i dodatkowo okleiłem całość mocną taśmą (zarówno pęknięcia rurki jak i gwint).
- parownik umieszczony był ponad zbiorniczkiem płynu chłodniczego, umieściłem go poniżej.
- świece i kable wymieniałem jakieś lekko ponad pół roku temu (powedzmy max 10 000 km. temu)
- auto zachowuje się dobrze, nie ma straty mocy (o ile dobrze wyreguluje gaz), nie dławi się, nie słyszę (jak na swój słuch) żadnych anomalii, NIE śmierci gazem.
- uszczelka pod klawiaturą również była wymieniana około pół roku temu.
- odma olejowa wydaje się drożna i "czysta"
- olej wymieniałem również pół roku temu (wymieniam co rok na wiosnę)

Zamierzam kupić nowy dolot oraz wymienić przewody od gazu (te od parownika do dolotu)

Prosił bym o wymienienie wszystkich czynników które mają wpływ na taki stan rzeczy.
Dodaje zdjęcie z pod maski, jedno pokazujące dolot, kolejne z filtrem (po wybuchach) oraz jedno zdjęcie z pytaniem typu "co to jest?" (ja zaślepiłem bo tak mi powiedziano ale czy to na pewno dobrze i do czego to służy?)

https://zapodaj.net/2b6425261a621.jpg.html
https://zapodaj.net/98c347516c3ac.jpg.html
https://zapodaj.net/3bb06308be600.jpg.html
https://zapodaj.net/8e6ba98b0db91.jpg.html

Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, jest Miciu
Imie: Magda
Pomogła: 44 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 2087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-03, 09:17   

Ardzej16,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-03, 09:41   

mi to wygląda na instalacje 1.5 Gen na śrubę musisz pojechać do dobrego gaziarza który to ogarnie.

według mnie
wina strzałów właśnie może być przez tą śrubę bo ona ustala ilość podawanego gazu
najlepiej byłoby to zmienić na 2 gen na silniczek krokowy
oraz pęknięty dolot może łapać lewe powietrze
dobrze zrobiłeś zaślepiając to jeden z króćców w przepustnicy
 
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 10:37   

Jak zrozumiałem według Ciebie jest to pierwsza generacja?
 
 
Spectre

Auto: Espero '98 GLX LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-10-03, 10:47   

Moim zdaniem problem w tym, że masz filtr fazy lotnej, który powoduje mniejsze podciśnienie na reduktorze. Filtr też się brudzi i zmienia się charakterystyka całego układu, co powoduje problemy z zestrojeniem. Dlatego stosuje się go w sekwencji, a nie w 1 i 2 gen. Wywal filtr i zobacz co się dzieje.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-03, 10:57   

według mnie była to kiedyś 2 generacja i ktoś zamiast krokowca wstawił śrubę bo nie umieli wyregulować tego dlatego nazwałem to 1.5
i Spectre też dobrze gada nie pomyslałem o tym wczesniej
 
 
 
Spectre

Auto: Espero '98 GLX LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-10-03, 11:31   

A, i co do tego twojego antywybuchu - widziałem o tym temat, że to umiejscowienie nie zapewnia pełnego otwarcia klapki podczas wybuchu (przeszkadza zamknięta pokrywa).

http://daewooforum.pl/temat39777.html
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 11:47   

Filtr fazy lotnej założyłem ja przy odnawianiu parownika. Gdy go nie było również miałem takie problemy.
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 11:54   

A co do anty wybuchu, możecie podesłać link (rozumiem że zmienić trzeba było by obudowę filtra i dolot) jak to wygląda albo do jakiejś aukcji (kompletu takiego czegoś) ?
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-03, 12:18   

Strzały LPG są spowodowane niesprawnym zapłonem lub złą regulacją. Jeżeli masz dziurawy dolot przed mikserem LPG to wystrzały będą, tak samo jak jakiś króciec w kolektorze niezaślepiony itd. Śruba jest pewnie bo silnik krokowy padł i żeby nie inwestować to taniej dać register lub Janusz autem jeździł i na krokowym za dużo mu palił. Instalacja skręcona oby auto się kulało tylko - uboga mieszanka = duże prawdopodobieństwo wybuchu.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 13:55   

Silnik krokowy jest w pełni sprawny i wyczyszczony. Ogółem cały dolot był czyszczenie.
Co do pęknięcia dolotu, jest ono między kolektorem a wężem od LPG.
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 13:58   

Bardzo prawdopodobna przyczyn może być z tą regulacja. Aktualnie staram się wyregulowac sam.
Przez to że co jestem u mechanika z Lanim to co róż coś mi spiep... (za przeproszeniem). Ale mam w planach pojechać na regulację instalacji.
Byłem ponad 2 lata temu i powiedział że wszystko jest w porządku (po kupnie auta chciałem sprawdzić). Mówi że wszystko dobrze lecz wybuchy było słychać.
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-03, 14:26   

Ardzej16 napisał/a:
Silnik krokowy jest w pełni sprawny i wyczyszczony
Ten w kolektorze dolotowym czy ten od gazu? Masz przecież register a nie silnik krokowy do LPG. Pęknięcie dolotu jest przed mikserem LPG - mikser jest w rurze dolotowej i najlepiej powinien być jak najbliżej przepustnicy.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
Ardzej16

Imie: Michał
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 16:14   

Tak, faktycznie mam register. Ale on też był czyszczenie. Przy regeneracji parowania. A silnik krokowy ten w kolektorze - czyszczony.
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-03, 20:05   

Usuń nieszczelności przed mikserem LPG i w kolektorze jeżeli są, wyreguluj dobrze instalację i śmigaj.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt