Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Kupiłem jakiś czas temu lanosa, 1.6 w gazowni. 98k przebiegu więc miło. No byłoby miło, ale mam z nim jeden poważny w sumie problem.
Mianowicie.
Przywieszają mi się obroty. I na benie i na lpg.
Wystarczy musnąć pedał gazu, żeby dojechały do 1500 a czasem i 2000, przy czym spadają też powoli.
Domyślam się, że łapie lewe skądś.
Tylko że mam problem, bo w podciśnieniach jest dobry bajzel i tak np. w EGR jest wpięty wężyk, który prowadzi do... no do nikąd jakiś magik go zaczepił przy ścianie grodziowej.
Ogólnie sukcesywnie doprowadzam auto do jakiegoś znośnego stanu, zdemontowałem już stożek wart pewnie z 12 zł, obydwa czujniki temperatury (gasł na zimnym, nierówno pracował no i czujnik od wskaźnika na desce też szalał), oklejone lampy tył etc.
Wrzucam filmik do tego podbijania, akurat wyszło że do 1500 ale tak jak piszę, potrafi dojechać i do 2000.
Wrzucam też przy okazji fotki z komory, może jakoś mnie naprowadzicie Ten wężyk pod zaworem od LPG idzie od EGR.
Ew. szukam w Wawie i okolicach jakiegoś majstra obeznanego w koreańcach, bo jak wstawiłem do mojego (byłego już) mechanika, to pajac się na rozrządzie wyłożył. No.
Muszę się z tym uporać, bo bez tego nie ma sensu regulować gazowni...
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-10-12, 17:57
co do podciśnień http://daewooforum.pl/temat79082.html
zrób z nimi ład i dopiero można dalej szukać a to ostatnie zdjęcie to nie jest EGR tylko regulator ciśnienia paliwa.
manio49
Auto: Lanos 1.6 LPG
Imie: Marian Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-12, 19:03
Wiem, że to nie jest egr
w linku który podałeś, wygląda na to, że są 2 króćce na górze przy "mufie" przepustnicy. ja mam trzy
https://i.imgur.com/QVFEb6n.jpg tu widać, że jeden z nich jest wpięty przy wtryskiwaczach od lpg.
No i nie kumam z tego rysunku gdzie ma być ew. podpięty EGR...
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
pewnie do map sensora od gazu, zintegrowanego z czujnikiem ciśnienia w tej tą szerokiej wtyczce.
manio49 napisał/a:
No i nie kumam z tego rysunku gdzie ma być ew. podpięty EGR...
dwie opcje, pewnie to zawór PCN > elektrozaworek pod kolektorem ssącym, i z niego do zaworu egr., lub "czujnik PCV" i to samo.
elektrozaworki są dwa, jeden od vgis, drugi od egr.
Ja też tak miałem! Pomogło mi wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy ale nie na ideał. Nadal sie "zacina" ale na ulamek sekundy przy 1100 i pieknie spada do 850-900. Polecam to zrobić. I po czesci podpinam sie pod pytanie.
PS. Jak bede w domu to cykne foty wezykow bo mam wszystkie na miejscu.
manio49
Auto: Lanos 1.6 LPG
Imie: Marian Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-17, 21:23
diablo0097 napisał/a:
Ja też tak miałem! Pomogło mi wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy ale nie na ideał. Nadal sie "zacina" ale na ulamek sekundy przy 1100 i pieknie spada do 850-900. Polecam to zrobić. I po czesci podpinam sie pod pytanie.
PS. Jak bede w domu to cykne foty wezykow bo mam wszystkie na miejscu.
Tak, tak, w weekend będę się bawił w czyszczenie krokowca i przepustnicy. Sporo syfu tam będzie bo poprzedni właściciel miał świetny gust i włożył super stożek, chyba z kauflandu czy innej biedronki...
Jutro nagram całą komorę silnika i wstawię. Sorki za zwłokę ale ojciec pożyczył xD
Co do powyższego posta: Na to wygląda że lanosy tak mają bo pytałem sąsiada co miał 1.5 i tak samo było, ten typ tak ma.
Edit. Chodzi mi o schodzenie z obrotow i przycinki a co do glownego tematu to nie normalne sa te wzrosty i spadki (samoczynne).
manio49
Auto: Lanos 1.6 LPG
Imie: Marian Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-21, 13:40
Przed chwilą wyczyściłem krokowca i przepustnicę.
Wielkiego syfu ku mojemu zdziwieniu nie zastałem, ale coś tam było, zwłaszcza na krokowym.
Miał na sobie "Assembled in Mexico" a więc z tego co mi się rzuciło w oczy w lanosowych tematach to już zamiennik
No i odpaliłem go na chwilę, poprawa jest wyczuwalna, nie jest idealnie, ale całkiem dużo to dało.
Wymieniłem też dzisiaj obydwie klemy, bo plusowa latała dość swobodnie, mimo mocnego skręcenia (odgięta była...).
Niemniej jednak cały czas kminię z tymi podciśnieniami. Może znajdzie się jakiś dobry samarytanin, który poprowadzi mnie jak dziecko za rączkę z nimi?