X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Lanos 1.4 + LPG // Nierówna praca silnika

Autor Wiadomość
kubek138

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Jakub
Wiek: 19
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-15, 20:01   [Lanos] Lanos 1.4 + LPG // Nierówna praca silnika

Witam! Mam problem z lanosem r.2003 1.4 v8 z fabryczną instalacją gazową. Auto pracuję nierówno na zimnym silniku, przygasają kontrolki na desce rozdzielczej. Po nagrzaniu jest ok ale na gazie, na benzynie auto potrafi zgasnąć praktycznie przy każdym zatrzymaniu się. Jak jest zimny do skrzyżowania musze dojeżdzać na luzie z lewą nogą na hamulcu i prawą na gazie bo auto często gaśnie. Na dodatek auto na benzynie jest słabsze niż na LPG i lubi zgasnąć nawet na ciepłym silniku co na gazie się nie zdarza. Jest to moje pierwsze auto z LPG, słyszałem różne opinie na internecie odnośnie jazdy na gazie i dużo osób pisze że na gazie powinno się jeździć gdy silnik rozgrzeje się do 35 stopni. Które kreski opowiadają poszczególnym temepraturą silnika ?
Dzisiaj gdy jechałem na zimnym silniku z góry przy wciśniętym sprzęgle zapala się kontrolka akumulatora i check a światła przygasają. Czy to normalne ? Dodam że po popuszczeniu sprzęgła kontrolki znikają a światła świecą normalnie.
Przy aucie robiłem:
- silnik krokowy
- zawór egr
- czujnik położenia wału korbowego
- pompka paliwa
- filtr paliwa
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Tomasz87


Auto: Daewoo Lanos 1.6 16V
Imie: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 231
Wysłany: 2017-10-15, 20:27   

"Dzisiaj gdy jechałem na zimnym silniku z góry przy wciśniętym sprzęgle zapala się kontrolka akumulatora i check a światła przygasają. Czy to normalne ? Dodam że po popuszczeniu sprzęgła kontrolki znikają a światła świecą normalnie. "

Nie to nie jest normalne sprawdź akumulator i alternator na pewno bardziej doświadczeni forumowicze Ci podpowiedzą jak to zrobić krok po kroku jeżeli nie będziesz wiedział. Nie mam zbyt dużej wiedzy w tym temacie, ale może to być wina akumulatora albo alternatora. Bo albo akumulator nie trzyma ładowania czy jakoś tak lub alternator nie ładuje akumulatora i dlatego wyświetla Ci się kontrolka.
Ostatnio miałem właśnie przygodę z alternatorem i akumulatorem to znaczy na wolnych obrotach miałem słabo świecące się światła i i deska rozdzielcza również słabo świeciła zegarek również przy dodaniu gazu na luzie powyżej 4 tys. obrotów światła i wsio świeciło poprawnie. Może ze dwa razy wyświetliła mi się kontrolka ładowania aku.
Po dwóch dniach padł mi aku a po jego wymianie okazało się że altek jest do regeneracji bądź wymiany.
Także polecam Ci sprawdzić stan akumulatora i alternatora puki jeszcze ma prąd i jeździsz. Ale podkreślam nie mam tak dużej wiedzy jak inni forumowicze :D
Masz tu jeszcze mój temat może też Ci pomoże :
http://daewooforum.pl/temat82325.html
 
 
kubek138

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Jakub
Wiek: 19
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-15, 22:45   

Możliwe że masz rację, tylko czy alternator lub akumulator odpowiada za gaśniecie auta ? Jutro sprawdze miernikiem i dam znać.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 716 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7196
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-10-16, 07:46   

a on po prostu nie gaśnie ?
zrób reset komputera, i nie przełączając na lpg, sprawdź czy się nie poprawi jeżdżąc tylko na benzynie.
zużyte, źle ustawione lpg, rozstraja nastawy komputera benzyny - map paliwa, lub wiązka silnika.
 
 
kubek138

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Jakub
Wiek: 19
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-16, 10:44   

rgre napisał/a:
a on po prostu nie gaśnie ?

Gaśnie, akumulator i alternator w porządku bo sprawdzałem miernikiem. Rozumiem że reset mam wykonać za pomocą schematu który Pietro dodał w tym temacie http://daewooforum.pl/temat6272.html
Druga sprawa czy reset jest w miarę bezpieczny i czy mogę go zrobić na silniku 1.4 8v bo w tamtym temacie jest 1.5 16v
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 716 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7196
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-10-16, 11:21   

tak, może być wg tego, lub odłączyć klemę na 10min i jechać. dalsza nauka w praktyce nie jest potrzebna, komputer adaptuje się w czasie jazdy, pracy silnika. ważne tylko by uczył się na benzynie, nie na gazie, bo gaz ma trochę odmienne warunki spalania, i wic polega na tym że nabiera później złych wartości w swoich ustawieniach.
typowe przy takim zachowaniu, gdy na benzynie kuleje, a na gazie jest dobrze.
to darmowe i łatwe do sprawdzenia właśnie resetem, przywróceniem do ustawień fabrycznych.
kubek138 napisał/a:
Druga sprawa czy reset jest w miarę bezpieczny
dla radia z kodem nie jest gdy nie znamy kodu, reszta to przeżyje.
reset może nie zadziałać gdy masz OBD w tym lanosie z 2003 roku.
http://daewooforum.pl/temat25538.html do starszej wersji z ALDL, porównaj wtyki, i ile masz sond lambda ? 1 ? egr podciśnieniowy ? tak, to sprawdź sobie wcześniej błędy.
gaz nie zawsze musi korzystać z sondy, ale benzyna zawsze z niej korzysta. uszkodzona zepsuje benzynę, w niewielkim stopniu gaz, bo tu iskrą dalej, też zawsze steruje komp benzyny, który uczy się silnika na podstawie odczytu sondy i spalania mieszanki paliwa z powietrzem. benzyna, gaz - zmienia się tylko paliwo.
"jak sprawdzić sondę lambda" i "emulacja sondy..." w google...
co do wiązki silnika i "blaszek" odsyłam do http://daewooforum.pl/temat16318.html bo to częsta wada waszych złomków ...

daewoo nie był bi-fuel, gaz dokładali u dilera samochodów. "fabryczny", czyli wiekowy :P i może być do regeneracji przynajmniej parownik. co, to zależy od marki instalacji, bo do niektórych staroci teraz nawet nie chcą się dotykać > NOWE :omg:

insza opcja to zaniedbany układ zasilania benzyną, mamy gaz to z niego korzystamy, a w benzynie rośnie mech... :D rozumiesz ?
jakiś szuwaks, dodatek do czyszczenia układów paliwowych na cały zbiornik, i trzeba to wyjeździć :szok: czasem pomaga jak i przelot autostradą na wyższych obrotach celem rozruszania wtryskiwaczy i ich przeczyszczenia, oraz ponownego przyuczenia kompa do właściwego paliwa na jakie został zaprojektowany.
http://daewooforum.pl/temat7522.html , brudna przepustnica też wprowadza zamęt.
 
 
marcinos1987

Auto: Lanos
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Żory
Wysłany: 2017-10-16, 20:22   

Miałem kiedyś podobnie za problemy z gazem odpowiadał padający parownik a z benzyną sonda lambda wszystko zdechło w jednym czasie. Ani na gazie jak był zimny a na benzynie jak sie zagrzał nie szło jechać



Lanos 1.4 75KM
 
 
 
kubek138

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Jakub
Wiek: 19
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-09, 19:14   

Zrobiłem reset komputera, niestety nic to nie dało. Nie chce pchać się w duże koszta i wymieniać wszystkiego po kolei. Nagrałem film z pracą silnika może ktoś jest w statnie na podstawie tego filmu coś stwierdzić. Na filmie tak jak widać gdy spada z obrotów przygasają światła szkoda że wyłączyłem nagrywanie bo 10 sekund po tym jak skończyłem nagrywać i zamykałem maske to mi zgasł. Warto dodać że jak jest zimny nie ma mocy jest dużo słabszy niż na LPG. https://www.youtube.com/watch?v=L_qM0S4s1kQ
1:08 Słychać taki strzał z silnika.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt