Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
strongcore
Auto: Matiz Life
Imie: Ryszard
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 2 Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-10-19, 16:50 Matiz 99" rok Ustawienie katów przód
Witam!!!
Od ponad roku jestem właścicielem Matiza, 2 miesiące temu wymieniałem końcówki drążków przez co nie ustawiłem zbierznosci i na sporym uskoku w jezdni która była naprawiona nawaliły mi wahacze wraz z swożniami, koło od strony lewej od kierowcy zaczęło się dziwnie zachowywać chodzi oto ze poprostu latało i wiecej jak 30 na godzine niedało sie jechac, zdecydowałem sie kupic wahacze wraz z swożniami, załozyłem i umowiłem sie z diagnostą na ustawienie zbierznosci.
Diagnosta na miejscu po krótkich ogledzinach i zamontowaniu aparatury stwierdził ze mam +2 Stopnie na przednich kołach i sam dokonca niewie jak to ustawic tak aby kąt połozenia kół był na stałym zerowym poziomie, więc ustawił mi tylko zbierznosc na tyle ze autem mozna sie normalnie poruszac ale tez nie do konca bo próbujac ustawic kierownice tak aby poruszac sie prosto to sciąga mnie na lewa strone wiec zmuszony jestem kierownice kontrowac aby jechac prosto.
Teraz w czym rzecz to ze diagnosta partacz to juz sie dowiedziałem i przekonałem na własnej skórze, ale rodzi sie tez pytanie czy w matizach koreanskiej wersji jest mozliwosc ustawienia kątów tak aby punkt był minimum 0,5 stopnia lub nawet zerowy, czy w środ forumowiczów jest moze osoba która sobie poradziła z tym problemem, bo jesli tak to prosił bym o poradę jak poradzic sobie z tym problemem.
Byłem wczoraj u mechanika opisałem sprawe ze mam kąt ustawiony na + on zaś stwierdził ze w matizach które wyszły jako pierwsze na rynek to one nie posiadaja mozliwosci ustawienia kątów bo zwrotnica wraz z Macphersonem jest nierególowana, zaznaczył ze minimalny odchył moze przełozyc sie na drązek i mimośród czy czasem on moze miec jakaś tolerancje pod katem naprezenia i podczas jazdy.
Szukam tu na forum osoby lub osob które w jakis sposob sobie z tym problemem poradziły, bedę oczekiwał sensownych i mądrych odpowiedzi.
chińskie wahacze nie trzymaja norm i występują odchyły kół....
co do regulowania.... minimalne pole manewru dają śruby łączące zwrotnice z amortyzatorem
Powodzonka i szerokości
strongcore
Auto: Matiz Life
Imie: Ryszard
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 2 Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-10-19, 17:04
Cytat:
minimalne pole manewru dają śruby łączące zwrotnice z amortyzatorem
Sugerujesz ze dobrze bedzie zaopatrzyc sie w nowe śruby mocujace zwrotnice z amortyzatorem w celu regulacjii? bo te co są obecnie są maxymalnie zerdzewiałe i ciezko je odkrecic.