Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam.
Jaki był oryginalny olej do silnika 1.6 16v
Wiem, że było dużo tematów, ale nie było z tym, że robię generalny remont silnika.
To znaczy:
-panewki wszystkie
-pierścienie tłokowe
-nowe popychacze
-całe uszczelnienie silnika
Co polecacie po generalnym remoncie
Witam.
Jaki był oryginalny olej do silnika 1.6 16v
Wiem, że było dużo tematów, ale nie było z tym, że robię generalny remont silnika.
To znaczy:
-panewki wszystkie
-pierścienie tłokowe
-nowe popychacze
-całe uszczelnienie silnika
Co polecacie po generalnym remoncie
Oryginalnie lano olej 5w30.
To co robisz to nie remont tylko wymiana czesci w zuzytym silniku. Remont to szlif walu nadwymiarowe panewki. Szlif cylindrow oraz nadwymiarowe tloki i pierscienie, jak rowniez szereg regeneracji innych elementow jak naprzyklad tulejki w korbowodach, glowica itd itp.
Co do oleju to ja polecam Orlen, badz Lotos 10w40, moj Lanos przejechal jak narazie 75 tys km na oryginalnym oleju z ASO i 250 tys km na Lotosie i Orlenie i silnik jest nadal idealny.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-10-28, 11:41
sebek1111 napisał/a:
o do oleju to ja polecam Orlen, badz Lotos 10w40
Ta a ja bym tego nie lał
U mnie wszystko lata na valvoline maxlife 10w40
i tak jak sebek1111, to nie był generalny remont .
Uprzedzając pytanie sebek1111, dlaczego ten: ponieważ przeszedłem szkolenie z zakresu olei . A tak na marginesie valvoline jest producentem oleju do większości marek ciągników i maszyn budowlanych w Europie a one chodzą naprawdę w trudnych warunkach .
Dotychczas był lany 15w40 i to już pewnie długo przez innego właściciela.
Dzięki poprzedniemu właścicielowi zaczęły stukać popychacze i bierze sporo oleju.
A chciałbym zalać dobrym olejem i w szczególności właściwym, bo wszystko praktycznie nowe idzie.
Oprócz wału jak kolega wyżej wspomniał. Choç nie wiadomo co się okaże jak go wyciągnę
jeżeli jesteś zdecydowany na remont to możesz wcześniej przepłukać silnik płukanką przed wymianą oleju, zalać jakimś 10w40 nawet niech to będzie lotos (sam używam ale raczej nie polecam) - jeżeli silnik się rozszczelni lub będzie brał więcej oleju to możesz wlać Liqui Moly 2671 Ol Verlust Stop
a po jakimś czasie liqui moly mos2 - koszt tych 2 specyfików zbliżony do 4l lotosa a pozwoli odsunąć widmo remontu w czasie..... zresztą możesz poczytać mój wątek parę postów niżej [Lanos] Wymiana oleju i płukanie silnika. - http://daewooforum.pl/temat81834.html - oczywiście nie zastąpi to remontu ale może się okazać, że pomoże na tyle ze obędzie się bez ingerencji mechanika przez kolejny rok lub dwa (nie wiem ile jeździsz).
ps. tak jak koledzy sugerują - po remoncie jakiś dobry olej - na pewno nie tani lotos czy orlen itd.
Sporo to tak, że co miesiąc jak patrzyłem to miałem ledwo mokry bagnet
Co do płukanek to nie bardzo bo głowica już ściągnięta i po powrocie od mechanika bo prowadnice rozwalnone od zaworów były
Właśnie mam dylemat
Jedni piszą 5w40 a inni 10w40
Jeśli wał nie będzie trzeba szlifować to myślę że zostanę przy 10w40
Chyba tak będzie najbezpieczniej
Chociaż sam już nie wiem
Dodam że lubię energiczną jazdę
Ja powiem tak. Wysilone silniki zalewa się syntetykiem. Silniki sportowe, ktore mocno się grzeją - syntetykiem o podwyższonej lepkości, który jest w stanie ogarniać luzy które mają te silniki i jednocześnie dac radę w wysokiej temperaturze.
Ja mam przedostatni olej zalany w ASO- syntetyk.
Zdanie moje jest proste od wielu lat- lubisz deptac i lubisz swój silnik - lej dobry jakościowo syntetyk bo one mają po prostu najlepsze właściwości. A że kosztują... No życie.
greenevil, jednak będę lał 5W40 tak jak mówisz.
Wszystko praktycznie będzie nowe to niech ma dobry olej
Mówisz że liqui moly jest dobrą firmą
Jakie jeszcze są dobre
Bo niezbyt znam liqui moly
LM wybrałam wiele lat temu (ba, nawet moje motury na tym jeździły) i się jej trzymam (stosunek cena/jakość). Na pewno są lepsze, ale bieżących opinii nie znam, tu może koledzy podpowiedzą.
manio49
Auto: Lanos 1.6 LPG
Imie: Marian Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 21:20
LM, XADO, Millers, Penrite, Amsoil. I to w tej kolejności zwyżkowo jeśli chodzi zarówno o cenę jak i o jakość.