X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nubira II] Szarpanie podczas gwałtownego dodawania gazu

Autor Wiadomość
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-10-30, 12:21   [Nubira II] Szarpanie podczas gwałtownego dodawania gazu

hej,

na wstępie:

- nowe świece bosch i przewody NGK
- Nowa cewka
- żadnych błędów
- objaw na PB głównie
- żadnych problemów z LPG
- brak lewego powietrza

Jak w temacie, jadę sobię na 2-3 30-40 km/h i jak dodam gazu do oporu to następuje mocne szarpnięcie i samochód przyspiesza bez problemów. Jeżeli przycisnę gaz pulsacyjne 1-0-1-0 to silnik zachjowuje sie jak miałby wypaśc ;p .
Ktoś coś?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
alex1963

Auto: Nubira II 1,6 SX satine beuge
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 56
Wysłany: 2017-10-30, 16:54   Re: [Nubira II] Szarpanie podczas gwałtownego dodawania gazu

michok napisał/a:
hej,

n Jeżeli przycisnę gaz pulsacyjne 1-0-1-0 to silnik zachjowuje sie jak miałby wypaśc ;p .
Ktoś coś?


Mia łem podobnie. Prrzez 4 lata wymieniałem co sie da. Różnicę poczułem po wymianie rozrządu!!!!!! Poprzedni mechanik źle mi go złożył a objawem było własnie szarpanie..... Teraz cieszę się płynną jazdą ..... :D
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 278 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6725
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-10-30, 16:59   

alex1963, źle założył, czyli znaki się nie pokrywały?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
alex1963

Auto: Nubira II 1,6 SX satine beuge
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 56
Wysłany: 2017-10-30, 18:43   

Jonecky napisał/a:
alex1963, źle założył, czyli znaki się nie pokrywały?

Źle znaki sie polrywały.
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-10-30, 20:49   

i jeździłeś tak 4 lata ;p ?
Przyznam szczerze, że jakieś 2k km temu miałem wymieniany rozrząd ale do głowy mi nie przyszło, że ktoś mógł to spaprać...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
alex1963

Auto: Nubira II 1,6 SX satine beuge
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 56
Wysłany: 2017-10-31, 18:40   

michok napisał/a:
i jeździłeś tak 4 lata ;p ?
Przyznam szczerze, że jakieś 2k km temu miałem wymieniany rozrząd ale do głowy mi nie przyszło, że ktoś mógł to spaprać...
Cudo bez szarpania i ciszej pracuje ...
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-11-09, 09:02   

Nowe objawy które występują czasami (na LPG już nie jeżdzę od 100-150 km)
- obroty na ciepłym czasami stoją twardo na 1500
- błędy jakie mi się pojawiły to 15 i 22 na chwilę potem check zgasł ale udało mi się je odczytać

22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C

Zaczyna mnie to powoli wkurzać ;p .

jeżeli chodzi o wartość V dla TPS:
http://daewooforum.pl/temat78190-15.html

czyli jeżeli mowa o 2.0 to powinien mieć ok 0.34 w spoczynku i iśc płynnie do 4.5/5V

Teraz moje pytanie - dokręciłem go do 0.34 to obroty wskoczyły na 1500. walnięty TPS?

napięcie TPS odczytuję używając programu do LPG.

Czy ten kabel:
https://viaken.pl/pl/kabel-z-wtykiem-daewoo-12-pinowym.html

+ przejściówka z com na usb ogarnie moją nubirę?
program jakiego planuję użyć to aldljava.
 
 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 250
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-09, 10:12   

aldjava jast tylko do 1.5/1.6
po skręceniu tps resetowałeś kompa?
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-11-09, 11:19   

BeKa jest jakiś inny program do monitorowania wartości w xedach?

Nie przypominam sobie, dzisiaj ustawie na 0,34 i zrobie reset. Zobaczę też czy przy otwartej przpustnicy wartość idzie płynnie do 4.5/5V
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 278 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6725
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-11-09, 11:31   

W lanosie TPS i czujnik cieczy mają wspólną masę, przerwanie tej masy właśnie skutkuje tymi błędami, a przerwa pojawia się w miejscu słynnych blaszek :cfaniaczek:



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-11-09, 12:05   

Jonecky, kurde, o ile pamiętam to jest tam wszystko poklejone, ale postaram się poszukać rozwalonych przewodów.

Ale na początek, ustawienie tpsa na 0,34 i reset kompa.
 
 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 250
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-09, 16:06   

najpierw pytanie czy masz złącze ALDL czy ODB2?
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1609
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-11-09, 19:03   

ALDL.
zauważyłem jedną rzecz, faktycznicze może to być problem braku masy. Dzisiaj pobawiłem się miernikiem i niestety w czujniku położenia przepustnicy który ma 4 piny nigdzie nie mam masy, ew jak poruszałem to masa była wszędzie... Pytanie wina wtyki czy raczej kabel któryś jest do przelutowania? Dopiero w weekend siądę do głębszej zabawy...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt