Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-11-19, 14:47 [Lanos] Problem z wentylatorem chłodnicy
Witam Serdecznie
Mam mały problem z wentylatorem chłodnicy, mianowicie - wentylator chłodnicy się nie uruchamia, z tym, że silnik też się nie grzeje, ale po zimie może to się okazać problemem. Bezpiecznik w kabinie, który odpowiada za wentylator jest cały, w komorze silnika bezpiecznik od wentylatora chłodnicy również, a teraz najdziwniejsze - w komorze silnika w skrzynce przekaźników są 3 przekaźniki od wentylatora chłodnicy, które w książce są oznaczone K - J - I. K i J są, nie miałem przekaźnika oznaczonego w książce pod pozycją I, kupiłem odpowiedni od firmy Inprodus, włożyłem, uruchomiłem silnik pochodził, temperatura podeszła pod środkową kreskę, a wentylator nawet na sekundę nie drgną - temperatura też już się nie podnosi. Sprawdziłem jeszcze raz ten przekaźnik spod pozycji I i się okazało, że w czterech dziurkach gdzie wchodzi przekaźnik nie ma tych blaszek / styków. Tak jakby miejsce na przekaźnik było atrapą.
Mój samochodzik to Lanos 1,4 Hatchback 2001 rok
Co robić?
Proszę o pomoc, a jeżeli temat już jest to proszę o przekierowanie
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
a czym mogę zewrzeć te dwa piny ?
i jak określić A i B czy może są opisane w złączu diagnostycznym ?
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-11-19, 15:40
Michal1,4, na fotach widać jak byk że spinaczem biurowym zwiera się styki, może to też być kawałek przewodu, ja ostatnio zwieram bezpiecznikiem mini.
Piny za opisane literkami, ta diagnostyka dotoczy lanosów ze złączem aldl, czyli przed liftem.
Sprawdziłem, na trybie diagnostycznym wentylator chłodnicy się uruchamia
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-11-19, 15:53
No już wiemy ze jest sprawny na pierwszym biegu. Z tego co pamiętam za uruchanie go odpowiada sterownik silnika, jeśli temp cieczy przekroczy odpowiedni próg ( nie pamiętam ile) to zostanie włączony pierwszy bieg wentylatora. Czujnik dla sterownika znajduje sie na pasie przednim przy chlodnicy.
Czyli możliwe, że wszystko jest w porządku i wentylator się uruchomi, gdy ciecz przekroczy odpowiedni próg temperatury czy jednak coś jest nie tak i lepiej sprawdzić ten czujnik?
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-11-19, 16:18
Michal1,4, sprawdź czy go w ogole masz, często odpada ze starości.
Ok, jutro rano sprawdzę czy on w ogóle jest i będę się odzywał - bo po ciemku to nie robota
A mógłbym Cię jeszcze poprosić o przybliżenie gdzie szukać tego czujnika?
On wygląda mniej więcej tak jak dołączyłeś wcześniej zdjęcie, tak ?
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-11-19, 16:36
Michal1,4, znajduje sie niedaleko zaworka spustu płynu z chłodnicy
tak wygląda zniszczony rezystor (czujnik )
Zlokalizowałem, położyłem się przy aucie, wcisnąłem głowę pod zderzak i jest, tak jak mówiłeś obok korka spustu płynu chłodniczego. Rezystora w połowie nie ma, a to co jest kruszy się niesamowicie. Może wyda się to śmieszne, ale mam problem z odkręceniem śruby mocującej, jest tak zapieczona.
Muszę skorzystać gdzieś z kanału lub podjazdu i wtedy odkręcić, bo leżąc przy aucie nie ma szans mimo WD-40
Jeżeli rezystor jest w połowie zniszczony to on jest przyczyną nie włączającego się wentylatora ?