X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tacuma/Rezzo] Ciepło w mieście, zimno w trasie

Autor Wiadomość
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-11, 08:17   

margra napisał/a:
Na logikę sprawa wygląda tak.Jak jedziesz w trasie dość szybko powietrze wpadające cały czas chłodzi chłodnicę,a po mieście i jeszcze w korkach chłodnica jest mniej chłodzona bo nie ma pędu powietrza.Idąc dalej tym tropem,za to odpowiedzialny jest min.termostat.Piszesz,że termostat wymieniony.Z całym szacunkiem,ale kto Ci go wymieniał,gdzie,ciekawe czy nowy i czy działa.Może to będzie spam,ale powiem. Nieraz ktoś pisze np.że świece wymienione i jest źle,potem okazało się,że jednak świece i kable jednak do wymiany i jest wszystko dobrze. :omg:


Termostat jest wymieniony i działa - wcześniej wskazówka temperatury silnika wahała się zależnie od warunków, teraz dochodzi do stałego poziomu i już tam zostaje bez względu na wszystko.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mariusz24


Auto: lanos C20NE: Focus 1,9 D : vivaro 2,0
Imie: mariusz
Pomógł: 68 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1702
Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-12-11, 20:53   

Gutek, zajmij się tymi klapami tak jak rgre pisze .
 
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-12, 08:28   

Taki jest plan. Tylko szukam kogoś, kto się na tym zna i nie będzie eksperymentował. Kto zna odpowiedni warsztat w Łodzi?
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-01-04, 08:55   

Diagnoza u mechanika wykazała konieczność wymiany nagrzewnicy. Czyli nie robię, bo to by kosztowało ponad 1000 zł. Muszę po prostu nauczyć się zabierać w trasę rękawiczki.
 
 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 299
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-04, 12:56   

1000 zł ? za co ? sam zrób to.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7431
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-01-04, 16:22   

Gutek napisał/a:
Muszę po prostu nauczyć się
naprawiać swój samochód.
wszystkiego nie zrobisz ot tak sobie, ale z połową napraw, na pewno zaoszczędzisz.
co robił ten mechanik ? podejrzewam że aby sprawdzić klapki, był już w 1/3 czynności do wyjęcia nagrzewnicy. jak dobrze podejrzewam, to straciłeś niepotrzebnie gotówkę.
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-01-05, 09:29   

Straciłem tylko na diagnozę. Klap nawet nie obejrzał, bo nie ściągał deski. Sprawdził nawiew na niskich i wyższych obrotach, zawyrokował, że to nagrzewnica, wycenił i na tym się skończyło, bo nie zamierzałem wydawać tego rzędu pieniędzy. A i tak nie mam pewności, że wymiana nagrzewnicy by pomogła.
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-01-11, 09:56   

Czy do klap nawiewu można się dostać bez ściągania całej deski?
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-02-11, 19:24   

W moim rezzo jak słabo grzał to wystarczyła wymiana filtra kabinowego. Koszt niewielki a pomogło



Pozdrawiam
suzui1
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-02-12, 09:15   

O, to jest dobra opcja na początek!
 
 
marek218

Auto: Daewoo Rezzo 2.0+ gaz SFI Tartarini
Imie: Marek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 99
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-02-14, 23:48   

Do klap nawiewu nie można się dostać inaczej jak rozbierając cały kokpit. Sprawa kosztowna i czasochłonna. Nie mam klimatronika, ale przerabiałem temat słabego grzania. Niepotrzebnie kilkukrotnie wymieniałem pompę wody, czyściłem - płukałem 4 razy nagrzewnicę, którą w końcu wymieniłem na nową również niepotrzebnie, wymieniałem kilkukrotnie termostaty. W końcu włożyłem w obieg wody przed nagrzewnicę kabinową elektryczną pompę cieczy (srebrno-czarna) od VW za 220 zł i ta znacznie pomogła, jest cieplej na 80% możliwości, było na 40%. Wydaje mi się, że ten typ tak ma tzn. Daewoo Rezoo słabo grzeje, bo króciec odpływowy nagrzewnicy jest załamany i blokuje przepływ cieczy. Sprawdzałem z mechanikami, kiedy kokpit był rozebrany i już zainstalowana nowa nagrzewnica. Owszem leciało w górę ciepłe powietrze ale nie za ciepłe.



DAEWOO REZZO 2.0+GAZ
 
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-02-15, 09:23   

To może być klucz do sprawy, chociaż z obserwacji klap wynika, że mogą one nie działać poprawnie. Koszt zdjęcia deski jest jednak taki, że nie ma sensu się w to bawić, już lepiej zakładać rękawiczki podczas jazdy w trasie.
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 44
Wysłany: 2018-02-19, 10:22   

Mechanik ustawił klapy "na sztywno" w pozycji otwartej na 3/4 i teraz jest ciepełko w trasie. To jest rozwiązanie doraźne, więc teraz pytanie: majstrować przy silniczku sterującym otwarciem klap czy sterowniku elektronicznym?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt