X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tacuma/Rezzo] Ciepło w mieście, zimno w trasie

Autor Wiadomość
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Wysłany: 2017-11-29, 14:23   [Tacuma/Rezzo] Ciepło w mieście, zimno w trasie

Doświadczam dziwnego zjawiska - podczas jazdy w mieście z nawiewu leci przyjemne ciepełko, a w trasie robi się lodówka. Termostat wymieniony, silnik trzyma temperaturę niezależnie od warunków, a mimo to problem nie znika. Jestem otwarty na sugestie.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-29, 16:35   

zapchana nagrzewnica
 
 
 
pablosgdy15

Auto: Daewoo Rezzo 1.6,16v 105hp
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 35
Skąd: Bambrowo(Bolszewo)
Wysłany: 2017-11-30, 16:50   

Sprawdzałeś bezpieczniki które odpowiadają za ciepło?
Takie coś też może powodować...

Ale to tylko propozycja
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 112 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2275
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2017-11-30, 19:20   

Wystarczy dostać się od spodu do nagrzewnicy czy obudowa robi się ciepła. Skoro jednak silnik trzyma temperaturę to albo jak wyżej napisane jest zapchana albo zapowietrzona ngrzewnica. Ja bym zapodał do chłodnicy jakiś środek czyszczący. Jak wyjdzie brudny płyn to wtedy jeszcze raz pojeździć nawet zalaną wodą z płynem odkamieniajacym.
Jak jednak jest mocno zasyfiona nagrzewnica pomoże pewnie tylko wymiana.
Więc jest kilka rzeczy co warto sprawdzić.
 
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 485 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7678
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-11-30, 20:09   

pablosgdy15 napisał/a:
Sprawdzałeś bezpieczniki które odpowiadają za ciepło?
a jakie to są :myśli:




 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Wysłany: 2017-12-01, 11:05   

Rzecz w tym, że podczas jazdy miejskiej wszystko pięknie działa. Wyjadę na trasę i objaw jest taki, jakby pęd powietrza domykał jakiś przepływ. Wrócę z trasy do miasta i nic się nie zmienia - dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika powoduje, że znów robi się ciepło.
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Wysłany: 2017-12-07, 08:49   

Sugestia jest taka, że może klapy sterujące nawiewem źle funkcjonują. Dlatego dwa pytania: jak je zresetować z poziomu panelu klimatyzacji i do kogo w Łodzi zwrócić się w celu naprawienia?
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7336
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-07, 15:15   

Gutek napisał/a:
Rzecz w tym, że podczas jazdy miejskiej wszystko pięknie działa. Wyjadę na trasę i objaw jest taki, jakby pęd powietrza domykał jakiś przepływ. Wrócę z trasy do miasta i nic się nie zmienia - dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika powoduje, że znów robi się ciepło.
obieg zamknięty nie działa ? nie będzie wiało.

Cytat:
The Daewoo full automatic temperature control (FATC) air conditioning controller contains a self-diagnosis function to aid in finding any problem with the system. If the FATC detects some errors it will blink the temperature display screen for 5 seconds when the ignition switch is ON.
To enter the diagnostic mode, perform the following procedure.

Turn the ignition switch ON.
Set the temperature control to 26°C (79°F).
Within 3 seconds, push the AUTO and the OFF switches simultaneously, more than three times.
Check the diagnostic trouble code (DTC) in the temperature indicator screen blinks. If there are no diagnostic trouble code (DTC) set, the screen will display 00.
When the FATC controller indicates a DTC, proceed to the table for the DTC.
Push the OFF switch to return the controller to its normal function.

działa to ?
wnd, ty masz climatronic ?
 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Wysłany: 2017-12-07, 15:31   

Może gdybym się zatrzymał na autostradzie, wyłączył i włączył silnik, zamknął obieg powietrza i dopiero ruszył, to by podziałało, ale kiedy zamykam obieg podczas jazdy, nic to nie pomaga. Gdzie znajdę tabelę błędów do odczytania diagnozy?
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7336
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-07, 21:51   

w internecie jak poszukasz "Chevrolet Europe TIS", ale spokojnie, to raptem 8 błędów... elektrycznych...
jak jakaś klapka lata po za kontrolą silniczka nią sterującego, to ta diagnostyka raczej nie "robi" mechanicznych uszkodzeń.
 
 
margra

Pomógł: 5 razy
Wiek: 58
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 108
Wysłany: 2017-12-08, 09:26   

Na logikę sprawa wygląda tak.Jak jedziesz w trasie dość szybko powietrze wpadające cały czas chłodzi chłodnicę,a po mieście i jeszcze w korkach chłodnica jest mniej chłodzona bo nie ma pędu powietrza.Idąc dalej tym tropem,za to odpowiedzialny jest min.termostat.Piszesz,że termostat wymieniony.Z całym szacunkiem,ale kto Ci go wymieniał,gdzie,ciekawe czy nowy i czy działa.Może to będzie spam,ale powiem. Nieraz ktoś pisze np.że świece wymienione i jest źle,potem okazało się,że jednak świece i kable jednak do wymiany i jest wszystko dobrze. :omg:
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7336
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-08, 10:29   

ja tam mogę przychylić się do tych klapek :) widząc po innych autach jak na potęgę lecą tryby w silniczkach sterujących, tylko że podłączenie komputera tu niewiele zmieni, może będą temperatury z czujników, zrobimy nim to samo co z poziomu panelu sterowania, może i jest nawet czujnik pokazujący pozycję silniczka i klapy, ale finalnie i tak trzeba dostać się do silniczka i dynksu ruszającego klapą.
piszą coś na forach chevroleta o problemach z klapami ? tu daewoo, i w sumie nie widziałem żeby ktoś miał taki problem ze sterowaniem w tych starszych climatronikach. a może raz było...
Gutek, w TIS znajdziesz podstawowe informacje, i sposoby diagnozowania i naprawy - to taki "sam naprawiam" od chevroleta... a czy się przyda ? elektrykowi może, chociaż ten to sam powinien ogarniać takie "pomoce".
 
 
margra

Pomógł: 5 razy
Wiek: 58
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 108
Wysłany: 2017-12-08, 17:46   

rgre chylę "czapkie" przed Tobą coś w tym jest.Mój syn ma tam jakiegoś passata vr6 i coś ma z tymi klapkami,otwierają się albo nie,właśnie mówi o jakimś climatroniku. ;)
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 485 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7678
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-12-09, 14:29   

rgre napisał/a:
, ty masz climatronic ?
mam
pablosgdy15 napisał/a:
Sprawdzałeś bezpieczniki które odpowiadają za ciepło?
jak panie bezpiecznik od klimatronika to nie ma nic,za ciepło moga odpowiadac klapki ale nie maja oddzielnego bezpiecznika :D




 
 
Gutek

Auto: Chevrolet Rezzo
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 41
Wysłany: 2017-12-11, 08:15   

Diagnoza nic nie wykazała - wyświetlił się kod 00. To teraz pytanie: jaki mechanik w Łodzi zna się na tym i po zdjęciu deski rozdzielczej będzie wiedział, czego i gdzie szukać? Nie chcę, żeby się ktoś uczył metodą prób i błędów na moim samochodzie.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt