Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-08, 00:05 [Lanos] Dokręcanie śruby koła pasowego wału
Witajcie
Czy ktos może mi doradzić jak dokręcić śrubę koła pasowego wału zgodnie z zaleceniami czyli 90 Nm + 30 st +15st?
Po wymianie rozrządu zdołałem tylko dokręcić momentem 90 Nm. Zrobiłem sztywną blokadę między kołem pasowym a karoserią przy poduszce silnika. Podczas próby dokręcania o kąt 30 st cały silnik zaczął już się do góry podnosić i nie udało mi się dokręcić.
Na biegu i hamulcu też próbowałem, ale śruba ani drgnęła do przodu, Bałem się mocniej żeby czegoś w sprzęgle nie uszkodzić. Czy jazda bez dokręcenia o te kąty na samym momencie 90Nm + klej do gwintów może spowodować poluzowanie?
Bardzo proszę poratujcie jakąś radą.
Na kleju do srub nie powinna sie odkrecic, takze spokojnie. Dobrze, ze go zastosowales, tez go zawsze stosuje do tej sruby.
Tej sruby nie warto dokrecac na katy bo jest to nierealne. Ja ciagne duzym kluczem dynamometrycznym wychylnym do 15 kilogramometrow i jest ok. U Ciebie skoro nie drgnela wiecej to juz bys jej bardziej nie dokrecil.
Ja w różnych autach dokręcałem kluczem na oko (chłop w szpitalu umarł) tak dość silnie do oporu i nigdy mi się nie poluzowała.Hmm,nawet potem jak chciałem kiedyś odkręcić miałem problem i sam sie sobie dziwiłem,po jaką cholerę ,tak mocno dokręciłem.
Ja w różnych autach dokręcałem kluczem na oko (chłop w szpitalu umarł) tak dość silnie do oporu i nigdy mi się nie poluzowała.Hmm,nawet potem jak chciałem kiedyś odkręcić miałem problem i sam sie sobie dziwiłem,po jaką cholerę ,tak mocno dokręciłem.
Tak, ale ta sruba w Lanosie to slaby punkt tego silnika.
Kolo przychodzi na styk, klinem jest tylko maly wypust na kolku rozrzadu.
Kiedys jak ten silnik napedzal Ople, to bylo tam male kolko z waskim paskiem. W lanosie uroslo do szerzeszego paska (a wlasciwie dwuch jak jest klimatyzacja) plus jeszcze wience zebate do czujnika obrotow walu, A sruba (sruba co najwyzej byla dawana dluzsza w zaleznosci od wersji silnika 8v 16v) klin i wal korbowy pozostal taki sam. Dodatkowo w silnikach DOHC poszerzono jeszcze kolko rozrzadu i jeszcze zwiekszyla sie odleglosc od czola walu.
Nie jest to moze miejsce w ktorym nagminnie sie ta sruba odkreca, ale jak juz sie zdarzy to jest kaplica najczesciej. Wiec warto ja dociagnac mocno i na kleju do srub.