X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Podgrzewanie tylniej szyby

Autor Wiadomość
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-14, 15:35   [Lanos] Podgrzewanie tylniej szyby

Przychodzę ponownie z zapytaniem, ponieważ chciałbym naprawić sobie podgrzewanie tylniej szyby, ponieważ nie grzeje mi 4-5 pasków. Kupiłem sobie próbnik 6v-24v aby sprawdzić gdzie są przerwy w paskach.
Sytuacja jest taka, że jak jadę po niegrzejącym pasku to próbnik świeci mocno i w pewnym momencie słabiej im dalej to świeci coraz lżej. W najbardziej oddalonym miejscu od możliwej przerwy lampka ledwo co się zapala no ale zapala. Z założenia w wypadku uszkodzonej ścieżki próbnik w ogóle nie powinien się zapalić. Na dobrej ścieżce próbnik zawsze świeci tak samo.
Teraz pytanie czy to faktycznie przerwana ścieżka czy może inne uszkodzenie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7435
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-14, 17:15   

kiedyś dawno temu widziałem kilka iskrzących miejsc właśnie o tej porze - ciemno i wilgotno, a prąd sobie wesoło iskrzył w miejscu przerw zwieranych wilgocią na szybie.
Grubsiej napisał/a:
próbnik świeci mocno i w pewnym momencie słabiej
zaznacz sobie i połącz próbówką, drucikiem te podejrzane miejsce na ścieżce, i poczekaj na reakcję paska.
grzanie jest segmentowe, np 3 x 4 paski = 12 , czy wszystkie z osobna podłączone są do jednego wspólnego bocznego paska ?
 
 
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-14, 19:28   

Ogólnie szyba odparowuje tak
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ae8c6810ced66a3f

Rgre co do wilgoci i świecenia probówki masz rację. Teraz gdy samochód postał, popadało to probówka reaguje intensywnym światłem po całej długości mimo, że pasek nie grzeje.

Co do podłączenia to z tego co patrzę to paski są podłączone do jednego wspólnego paska. Wygląda to tak

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5fda43a6c5f6e078

Jako, że w przyszłym tygodniu samochód będzie stał w parkingu podziemnym, to chyba wtedy będę musiał popolować na te ścieżki
 
 
.Em.
Grupa Śląska


Auto: srebrne
Imie: Em
Pomógł: 55 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 4566
Skąd: z nikad
Wysłany: 2017-12-14, 19:50   

sa w takich malych tubkach kleje ze srebrem do naprawy ścieżek na szybach ,tylko trzeba poszukac po sklepach elektronicznych.




 
 
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-14, 19:52   

Kupno kleju to najmniejszy problem :D . Najpierw muszę namierzyć gdzie ścieżki są uszkodzone, a zrób to gdy próbka Ci daje info, że niby wszystko działa ;) .
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7435
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-14, 19:56   

Grubsiej napisał/a:
Najpierw muszę namierzyć gdzie ścieżki są uszkodzone
jedną już chyba widziałeś :)
 
 
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-14, 20:32   

rgre napisał/a:
Grubsiej napisał/a:
Najpierw muszę namierzyć gdzie ścieżki są uszkodzone
jedną już chyba widziałeś :)


Nie rozumiem. Rozwiń myśl ;)
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7435
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-14, 20:50   

ścieżka to namalowany, sprasowany i naklejony drut oporowy /o jakiejś tam rezystancji na metr/ na szybę, i nie może być nagłego spadku świecenia żarówki, bo oznacza to skok wartości oporu zasilający żarówkę.
masz wskazówkę, dobry pasek tak nie robi.
o paski pytałem bo u mnie jak dobrze kojarzę, paski są segmentami i w moim wypadku nie grzania kilku dolnych, mogę podejrzewać przetarcie od osłony słupka klapy > dotykało, tarło, i przetarło...
 
 
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-14, 20:58   

No cóż tylko teraz przy tej wilgoci żarówka radośnie świeciła po całej długości na niesprawnym pasku. Czyli rozumiem, że jak zobaczę, że żarówka słabiej świeci to oznaczyć to miejsce i tam kleić?
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7435
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-14, 21:51   

tak.
szyba jak pamiętam jest ok 80W grzałką, żaróweczka to 1,2W.
inny, mniejszy prąd potrzebuje do świecenia i grzania niż 80 krotnie większa prądożernie szyba.
rezystancja, opór, ogranicza nie napięcie a prąd.
tu tak naprawdę te paski mogą grzać, ale z mocą takiej żarówki. możesz mieć nawet nie tyle przerwane połączenie, co zwężone.
parametry drutu oporowego zależą od materiału z którego został wytworzony i średnicy. "farby" i szerokości + grubości.
średnica ma znowu przełożenie na powierzchnię oddawania ciepła, i możliwości "przenoszenia" prądu - im grubszy drut, tym będzie "mocniejszy" w tych wartościach.
po drugie teraz sprawdzasz zespół wszystkich ścieżek, nie tylko tej jednej, ale przecież nie będziesz ich specjalnie przerywał, ażeby sprawdzić tą czy tamtą pojedynczą ścieżkę, co nie ?
no i dlatego jedyna wskazówka to te skoki :wink:
na omomierzu, przy zmianach wskazywanych wartości lepiej byś to zobaczył.
do przerwy, najpierw mierzyłbyś tylko jedną ścieżkę, później od przerwy całość.

po klejeniu sprawdzaj czy już grzeje, miałem taką szybę że nadawała się jedynie do wymiany, tyle było dziur na jednej linii.
wymiana na dobrą byłaby najrozsądniejszym wyjściem, tylko ta wymiana ...
 
 
1robecki
leń

Auto: Lanos
Imie: Robert
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 343
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-12-22, 13:51   

Skoro już o ogrzewanych szybach dyskusja...
W sedanach te szyby są jakieś trwalsze, a w HB nie wszystkie ścieżki grzeją.
Od czego to zależy?



Był:
http://daewooforum.pl/temat15368-30.html
Jest:
http://daewooforum.pl/temat80895.html
 
 
manio49

Auto: Lanos 1.6 LPG
Imie: Marian
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-22, 13:53   

Może od tego, że "klapiesz" klapą ;) Wstrząsy, czy coś...
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 736 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7435
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-22, 14:56   

manio49, ?? pomyśl.
1robecki, np łatwiej umyć szybę w sedanie czy hb ? po za tym to jest tylko malowidło, trochę przewodzącej farby na szybie, i konsekwencją tego jest obniżona wytrzymałość mechaniczno/elektryczna na ciepło i mróz.
wiesz że grube tory kolejowe czy mosty zmieniają długość ?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 697 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11065
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-12-22, 15:56   

1robecki napisał/a:
W sedanach te szyby są jakieś trwalsze, a w HB nie wszystkie ścieżki grzeją


A wszystko przez plastiki w klapie HB które uszkadzają ścieżki grzejne.




 
 
 
Grubsiej

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 29
Wysłany: 2017-12-27, 13:33   

No już naprawiłem parę ścieżek. Zostały mi dwie, które na próbce wykazują, ze są sprawne. Będę kombinować jeszcze :) .
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt