X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nubira I] Problem z dużym spalaniem gazu

Autor Wiadomość
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2017-12-19, 13:52   [Nubira I] Problem z dużym spalaniem gazu

Mam nubirę z silnikiem 1600 (przebieg 310 tys.), instalacja Lovato. Od jakiegoś czasu pali znacznie więcej - ok. 14 - 15 litrów gazu na setkę w jeździe mieszanej (ok. 220 - 250 km na zbiornik), a potrafiłem zejść nawet do 8 litrów w trasie w jeździe eko (prawie 400 km na zbiornik). Do niedawna pomagała regulacja instalacji gazowej, zużycie spadało, teraz już nic nie pomaga. Lampka "check" pali się "od zawsze". Problemu ze składem spalin nie ma. Co może być przyczyną?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7333
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-19, 14:46   

czasem trzeba wymienić/regenerować parownik, bo nie da się go poprawnie wyregulować.
brudny filtr powietrza i sonda lambda też mogą odpowiadać za hmm, lepsze spalanie :wink:
Krzysztof63 napisał/a:
Lampka "check" pali się "od zawsze".
ale tylko na lpg ?
nie przeszkadza to chyba w sprawdzeniu błędów, co ??
odczytaj je również po ich skasowaniu i jeździe tylko na benzynie.
temperatura silnika nie spada ? na wskaźniku, i co ważniejsze w sterowniku > to inny czujnik.
 
 
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2017-12-19, 15:28   

Dokładnie jest tak, "check" zapala się po kilku kilometrach jazdy, obojętnie, czy na benzynie, czy na gazie. Dokładnej diagnostyki nie mam jak zrobić, bo nikt w Świdnicy już nie robi tych aut - podobno jest tam jakieś nietypowe gniazdo. Ale rozejrzę się po okolicy, może ktoś będzie chciał się zająć sprawdzeniem.
Dzięki za podpowiedzi.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7333
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-19, 15:38   

pod jakim względem nietypowe ?
http://daewooforum.pl/temat3496.html
 
 
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2017-12-20, 09:26   

Pod takim względem, że gość, który specjalizuje się w starych autach powiedział, że nie ma się jak podłączyć z diagnostyką, bo wtyczka jego sprzętu nie pasuje do gniazda i jest to jakaś rzadka, wczesna wersja. Może zmyślał, w szczegóły nie wnikałem, bo gość opinię ma dobrą, więc przyjąłem na wiarę.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Piotr
Weteran


Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr
Pomógł: 541 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 962
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-20, 11:03   

Wtyczka jest taka sama , znormalizowana , problem może miec z oprogramowaniem . Pod tym wzgledem Daewoo jest wredne , gdyż wiekszość uniwersalnych skanerów nie jest w stanie połączyc sie z Daewoo . Podstawową diagnostyke mozesz robic sam , zwykłym spinaczem , lub kawałkiem drutu .



Jeżeli pomogłem, kliknij + pomógł :piwo:

 
 
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2017-12-20, 12:16   

Tak, czytałem temat ze spinaczem i próbuję to zrozumieć. Może jutro poeksperymentuję.
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 485 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7677
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-12-21, 11:48   

Krzysztof63 napisał/a:
Tak, czytałem temat ze spinaczem i próbuję to zrozumieć. Może jutro poeksperymentuję.
zrób filmik z tym co sie wybłyskalo to odczytamy. Skoro pomagala regulacja to pewnie reduktor juz pada,ile masz nalatane na gazie?




 
 
Juicer
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-21, 16:26   

parownik albo membranki, nad tym bym się skupił
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7333
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-21, 16:32   

Krzysztof63 napisał/a:
instalacja Lovato

Krzysztof63 napisał/a:
"check" zapala się po kilku kilometrach jazdy, obojętnie, czy na benzynie, czy na gazie

może membranki, a może nie.
 
 
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2017-12-23, 23:55   

Dzięki, ludkowie. Prawdopodobnie będę miał diagnostykę z prawdziwego zdarzenia, tylko czekam na przejściówkę. Nubira I faktycznie ma inne gniazdo, szesnastopinowe. Dam znać, co tam wyjdzie, ale zapewne na początku stycznia. A tymczasem Wesołych Świąt!
 
 
sebek1111

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 669
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-29, 21:03   

Krzysztof63 napisał/a:
Dzięki, ludkowie. Prawdopodobnie będę miał diagnostykę z prawdziwego zdarzenia, tylko czekam na przejściówkę. Nubira I faktycznie ma inne gniazdo, szesnastopinowe. Dam znać, co tam wyjdzie, ale zapewne na początku stycznia. A tymczasem Wesołych Świąt!


Nie bedziesz mial zadnej diagnostyki, w tym gniezdzie tez sie robi spinaczem i wymiguje bledy. Nic wiecej nie potrzeba robic. Z niczym sie nie polaczysz, tracisz czas i kase. Doczytaj jakie piny zwiera sie w nubirach w tym gniezdzie i wymigaj bledy.
 
 
damian5215

Auto: Lanos HB 1,5 16V
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-12-29, 22:59   

Kolego po co płacić za coś co można samemu diagnozować.
Jeśli świeci się lampka na benzynie i gazie należy szukać wspólnych układów, na razie parownik można zostawić w spokoju. Odłącz gaz, zakręcając zawór od razu przy butli i sprawdź czy dalej występuje przy jeździe na benzynie.
Bez wymigania błędów ciężko stwierdzić, trzeba mieć jakieś podstawy, potem będzie można zając się albo nieszczelnościami, odpiętym przewodem podciśnienia i ewentualnie sondą lambda.
 
 
Krzysztof63

Auto: Nubira I kombi
Wiek: 54
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2018-01-02, 00:35   

Diagnostyka na zimno - brak błędów. Będę musiał zrobić na gorącym silniku. Czy w nubirze zerują się błędy po iluś uruchomieniach?

O pieniądze, czas i inne fanaberie nie zamartwiajcie się.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7333
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-01-02, 15:04   

jaki masz egr, z podciśnieniem, czy przewodami elektrycznymi ? 1 sonda w kolektorze wydechowym, i druga za katalizatorem ?


Krzysztof63 napisał/a:
gość, który specjalizuje się w starych autach powiedział, że nie ma się jak podłączyć z diagnostyką, bo wtyczka jego sprzętu nie pasuje do gniazda i jest to jakaś rzadka, wczesna wersja.

jeśli naprawdę masz gniazdo 16pin OBD, to czy także czytałeś to http://daewooforum.pl/temat25780.html ?
bo może i masz gniazdko OBD, ale żeby rzadkie i niepasujące wtyczką ?
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
Kod:
1996: The OBD-II specification is made mandatory for all cars manufactured in the United States to be sold in the United States.
czyli co musiało być w takim aucie, żeby je sprzedać na rynek USA ?
coś przeszkadza, żeby podobne sprzedać też w Europie ?
skąd jest, byłby ten rodzynek ?

to czym łączysz się z samochodem ?
Krzysztof63 napisał/a:
Diagnostyka na zimno - brak błędów
z tym czymś podłączonym, i na działającym silniku, odłącz czujnik w rurze dolotu z filtra powietrza. zaświeci check, a błąd pojawi się w podłączonym urządzeniu ?
i skoro masz już sprzęt do diagnostyki, to bez problemu powinieneś obejrzeć jak pracuje sonda lambda.
Krzysztof63 napisał/a:
Czy w nubirze zerują się błędy po iluś uruchomieniach?
nie, stare błędy trzeba wykasować. CZASEM kasuje je gaz, i wyłączenie stacyjki.


lovato to nazwa firmy produkującej części do instalacji lpg, i fajnie że masz jakieś lovato, ale czemu nie zainteresujesz się też tym co "piszczy" w sterowniku tej instalacji ? zeszliśmy na wątek błędów, tylko że błąd może da podpowiedź, być przyczyną - ale nie musi.
Krzysztof63 napisał/a:
Do niedawna pomagała regulacja instalacji gazowej, zużycie spadało, teraz już nic nie pomaga.
dużo było tych regulacji ?
dużo regulowania = dużo rozregulowania ? rozregulowywać potrafi się stary parownik, i przez starość krótko trzyma dobre ciśnienia.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt