Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-12-25, 15:45 [Lanos] [Lanos] Lanos nie odpala
Witam, od pewnego czasu mam problem - lanos nie odpala.
Jak przekrece kluczykiem słychac cykanie i mruga dioda przy zegarku, przy wyjetym kluczyku tez mruga. Bezpieczniki sprawdzilem. Raz odpalil na popych.
Akumulator ladowany byl pod prostownikiem wiec chyba to nie problem.
Po odpaleniu na popych podczas jazdy bylo wszystko w porzadku, zrobilem 200km ale przygasaly zegary, itp.
Co to moze byc? Dziekuje za odpowiedzi z gory
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mifcia Moderator M
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 36 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-25, 16:25
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-12-25, 17:38
sprawdź ładowanie i akumulator, dioda jest od immo, i powinna gasnąć.
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2017-12-25, 18:27
Podstawa, w jaki sposób nie odpala?
Kręci rozrusznikiem i nie może załapać czy po prostu rozrusznik nie reaguje na stacyjkę ?
Aczkolwiek najpierw należy zając się diodą od immo, Powinna zgasnąc po przekręceniu na pozycję-zapłon, w przeciwnym przypadku nie odpali nigdy, Często na tą przypadłość pomaga po prostu wyczyszczenie wtyczki znajdującej się pod kierownicą, między pętlą od immo a modułem
Wyczyscilem styki wlasnie i dioda juz normalnie gasnie po przekreceniu ale dalej nie odpala. Jak przekrece kluczyk rozeusznik ledwo kreci i nic, jak byl akumulator swiezo spod prostownika to krecil bardziej a jak byla wrzucona jedynka to przekrecilem bez sprzegla i wyrwał do przodu i ruszyl ale to jednorazowo. Dodatkowo jak np otwieram szyby to podczas trzymania guzika od opuszczania kontrolki itp zegar przygasa wiec moze cos jednak z akumulatorem :/
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2017-12-25, 19:02
spróbuj na początek podmienić akumulator z innego samochodzu, możliwe że ni ma mocy żeby dobrze zakręcić silnikiem
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2017-12-25, 19:06
moze by trzeba sprawdzic i wyczyscic punkty masowe na karoserii.
fu123
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 4
Wysłany: 2017-12-28, 22:42
Teraz jak odpalam kontrolki gasna calkowicie i co ktoras probe slychac dzwiek wolnego krecenia rozrusznikiem i tyle. Zauwazylem tez, ze jak wlacze nawiew to wylacza sie radio. Miernikiem sprawdzalem akumulator 12,5V, dotykam w okolice karoserii (tylko juz w innym trybie w mierniku, gdzie sie wyswietla 1 nawet jak sie nie dotyka) to jest 1 a jak silnika to nic. Chcialem zobaczyc czy dodatkowa masa pomoze, czy kabel rozruchowy sie do tego nada? Tak na sprawdzenie i czy jesli mam tylko czerwony kabel, bo czarny przerwany to moge dalej sprawdzic pod warunkiem ze czerwony bedzie pod ujemny podpiety? Dziekuje za odpowiedzi. Rozebralem dzisiaj stacyjke i przeczyscilem wtyki, przy probie odpalenia slyszalem zgrzyt z rozrusznika (chyba) i tyle, nic nowego.
to ze aku ma napiecie nie znaczy ze ma prąd nie mylmy pojecia, jest urzadzenie do sprawdzania aku pod obciązeniem, aku moze trzymac napiecie ale pod obciązeniem prąd spada i lipa. któras cela mogla pójść lub cos, sprawdz inny aku w aucie
eweryst
Auto: nexia 16v Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 141
Wysłany: 2018-01-03, 20:51
kolego jezeli masz prosty miernik, sprawdz napiecie przy rozruchu. popros kogos o przekręcenie kluczyka i przyłóż miernik do koncówek akumulatora, jezeli przy rozruchu bedzie powyzej 10V, to musisz szukać slabego styku, jeżeli spadnie znacznie napięcie, masz juz odpowiedz co nie działa czyli aku do wymiany.
fu123
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 4
Wysłany: 2018-01-04, 00:59
Dziekuje za odpowiedzi. Przy rozruchu napiecie leci az prawie do 0, sprawdzane na dwoch akumulatorach.
Kupiłem nowy myslac, ze to akumulator jest winny ale wciąż to samo, radio w dalszym ciagu sie wylacza jak np wlaczam swiatla.
W czym teraz moze tkwic problem? :/
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2018-01-04, 06:27
Posprawdzałeś te masy tak jak .Em., pisał. Sprawdź przewód masowy co idzie od akumulatora , sprawdź klemy na aku. czy jest dobre przejście. Dziwne ze na aku spada do zera mierzysz na słupkach czy na klemach ?
eweryst
Auto: nexia 16v Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 141
Wysłany: 2018-01-09, 02:38
az nie chce mi sie wierzyc ze do zera nowy aku spada... najlepiej podjedz do jakiesos fachmana, niech ci pomierzą prądy i masy i bedziesz wiedział co i jak.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-01-09, 15:54
mariusz24 napisał/a:
Dziwne ze na aku spada do zera mierzysz na słupkach czy na klemach ?
właśnie.
fu123 napisał/a:
Miernikiem sprawdzalem akumulator 12,5V, dotykam w okolice karoserii (tylko juz w innym trybie w mierniku, gdzie sie wyswietla 1 nawet jak sie nie dotyka) to jest 1 a jak silnika to nic.
umiesz posługiwać się miernikiem ?
podłącz żarówkę H4 do słupków zamiast miernika i zobacz czy też gaśnie.
o ładowaniu do tej pory nie napisałeś.
jak alternator nie ładuje, to nie ma siły kręcić rozrusznikiem, a nie, CUD, po naładowaniu akumulatora już ma siłę - to nie wiem, oprócz tych mas i zasilań, to one też mogą być przyczyną ?