Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
To pytanie, co chcesz mieć. Jak ktoś chce się bawić silnikiem, to pożądane są biegi takie jak występowały w 1.6 16v, z racji mniejszych różnic między przełożeniami, a co za tym idzie po zmianie biegu na kołach jest wyższy moment obrotowy. Przełożenie główne w Lanosie 1.6 powinno być 3.722, więc jedno z dłuższych, chyba że ktoś coś kombinował. Koło atakujące chyba jest jedną częścią z wałkiem, ale na pewno nie jest na stałe z zębatkami. W skrzyniach Daewoo raczej można mieszać i będzie pasować wszytko, ale jest to "ale", że jednak nie. W Oplu pojawią się problemy. Skrzynie z 1.5 16 i 1.6 16 są już w typie F18, dlatego mają krótszy wałek sprzęgłowy. Oprócz tego większe synchronizatory na 3-cim i 4-tym biegu oraz inne łożyskowanie wałka głównego. Nie rozumiem jednak po co aż takie udziwnienie, aby wkładać długie biegi z długim głównym do małego silnika.
Bo na obecnym rzekomo długim, seryjej piątce i seryjnych kołach(185/60/14) mam przy 3krpm 93km/h na gps.
Po to mi piątka z 1.4, set z 1.5 i piątka z 1.4 zredukowałby dziurę między krótką 4 z 1.6 i piątką z 1.4, cały set z 1.4 z głównym z 1.6 byłaby idealnym zestawem do v6.
Ciasność tej skrzyni jest bardziej wadą niż zaletą, nawachluje się człowiek i nic z tego nie wynika...
Ciasność tej skrzyni jest akurat zaletą, bo można dobrać obroty do maksymalnego momentu silnika, chyba że ktoś woli emerycką jazdę i ekstremalnie niskie spalanie. Jeśli chodzi już o większe moce i pojemności, to długie biegi będą już pewnie pasować lepiej.
Powiedz mi gdzie jest zaletą ta ciasność kiedy co chwila jadąc przez warszawę dobijasz do piątki z 3krpm? Ten silnik ma tyle elastyczności żevod biedy mógłby jeździć 1-3-5.
Byłeś tym w trasie? Koszmar.
Po mieście też więcej zmieniania niż przespieszania...
Zmiana samej piątki jest prosta. Do zrobienia hybrydy jaką wymieniłeś potrzebujesz 3 różnych skrzyń, jedną masz, więc pytanie czy zdajesz sobie sprawę z realnych kosztów, czyli skrzynie, uszczelki + ewentualna robocizna, jeśli komuś to zlecisz. Jeśli byłbyś zainteresowany, to mógłbym pomóc z dostępnością części.
Zmiana samej piątki jest prosta. Do zrobienia hybrydy jaką wymieniłeś potrzebujesz 3 różnych skrzyń, jedną masz, więc pytanie czy zdajesz sobie sprawę z realnych kosztów, czyli skrzynie, uszczelki + ewentualna robocizna, jeśli komuś to zlecisz. Jeśli byłbyś zainteresowany, to mógłbym pomóc z dostępnością części.
Zdaję sobie sprawę z ilości roboty, z tego że potrzebuję 3 skrzynie też. W fordzie różne hybrydy robiłem, w oplu jestem świeży. Ale skoro główne idzie zmienić niezależnie od reszty bebechów, to dobta wiadomość.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo może(jak wymyślę czego z ecu żąda sterownik) to wszystko nie będzie miało sensu bo wpadnie automat, pewnie od razu w komplecie z v6(mam nadzieję od razu ze stand alonem, wystrojone po ludzku)...
Wystrojenie stand alone z automatem jest praktycznie niemożliwe. Oprócz danych o obrotach i sygnale z MAP'a (nie jest to bezpośrednio sygnał z czujnika, a z innego wyjścia ecu) sterownik skrzyni automatycznej wymaga danych szeregowych z ecu. Na 99% nie istnieje stand alone, który miałby zaimplementowany protokół ALDL a do tego posiadał odpowiednią ramkę danych do sterownika skrzyni. W zasadzie jedyny sposób ją zweryfikować to znaleźć samochód z automatem. Podejrzewam, że ecu też może mieć inaczej poustawiane flagi w wersji z automatem. Zarówno w daewoo jak i w oplu są skrzynie AISIN. Oczywiście, wszystko się da, ale pytanie jakim kosztem i w jakim czasie.
Wystrojenie stand alone z automatem jest praktycznie niemożliwe. Oprócz danych o obrotach i sygnale z MAP'a (nie jest to bezpośrednio sygnał z czujnika, a z innego wyjścia ecu) sterownik skrzyni automatycznej wymaga danych szeregowych z ecu. Na 99% nie istnieje stand alone, który miałby zaimplementowany protokół ALDL a do tego posiadał odpowiednią ramkę danych do sterownika skrzyni. W zasadzie jedyny sposób ją zweryfikować to znaleźć samochód z automatem. Podejrzewam, że ecu też może mieć inaczej poustawiane flagi w wersji z automatem. Zarówno w daewoo jak i w oplu są skrzynie AISIN. Oczywiście, wszystko się da, ale pytanie jakim kosztem i w jakim czasie.
To jest 50-42le(przynajmnej w sintrze), nie wiem jak opel, ale saab na przykład potrzebuje rpm, tps, vss(z abs) i potwierdzenie checka z tego co znalazłem, load nie jest wymagany. Nie oszukujmy się, ta skrzynia to staroć jest.
Wedle schematu jeszcze ma torque limit i idle compensation, ale to są sygnały on/off z tego co znalazłem. Więc raczej powinno zadziałać, tylko muszę wymyślić łapę i półosie, bo reszta swapa nie różni się od manuala...