X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] Hamulce tył

Autor Wiadomość
et21

Auto: Matiz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 49
Wysłany: 2018-01-05, 07:25   [Matiz] Hamulce tył

Witam,

auto nie przeszło przeglądu... jednym z zarzutów były słabe hamulce robocze z tyłu. Ręczny w porządku.

Auto pojedzie do mechanika, ale w międzyczasie chciałbym kupić części.

Zatem pytanie - co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną?
Czy może jednak wystarczy regulacja?

Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
sebek1111

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 669
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-05, 12:21   Re: [Matiz] Hamulce tył

et21 napisał/a:
Witam,

auto nie przeszło przeglądu... jednym z zarzutów były słabe hamulce robocze z tyłu. Ręczny w porządku.

Auto pojedzie do mechanika, ale w międzyczasie chciałbym kupić części.

Zatem pytanie - co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną?
Czy może jednak wystarczy regulacja?

Pozdrawiam


Trzeba rozebrac i zobaczyc, nie ma sensu kupowac na zapas czesci. Moze byc do wymiany wszystko albo tylko do czyszczenia.

Matiz ma slabo hamujace hamulce z tyłu i czesto przy sprawnych sie czepiaja, ze sa za slabe. Skoro reczny dziala dobrze, to sprawdzic tylko czy cylinderki sa nie zapieczone i wyczyscic wszystko. Jesli nie sa to wiele nie zdzialasz. Pomaga czasem kilka ostrzejszych hamowan przed wiazdem na przeglad. I to bym zrobil na twoim miejscu najpierw, pohamowal ostrzej, pojezdzil troche lekko podciagajac reczny, zeby hamulce sie dotarly troche lepiej i pojechal odrazu na przeglad zeby sprawdzili czy jest poprawa.


Moja panna miala kiedys Matiza i byly te same problemy, wymiany i czyszczenie nic praktycznie nie pomagaly, diagnosta czesto sam proponowal, kilka hamowan przed stacja, i ponowny wjazd, ktory dawal troche poprawy i przechodzil przeglad.
 
 
driver129

Auto: matiz
Imie: Krzysztof
Pomógł: 37 razy
Wiek: 24
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 701
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-05, 18:16   

Ile masz przejechane na tych hamulcach, bo przy 100 tyś km to pewnikiem będzie że okładziny od szczęk będą odklejone, a to powoduje że hamulce będą słabsze.
jak będziesz rozbierał to pamiętaj o czystości czopu i łożysk, dobrze też mieć smar do łożysk.
Cytat:
Moja panna miala kiedys Matiza i byly te same problemy, wymiany i czyszczenie nic praktycznie nie pomagaly, diagnosta czesto sam proponowal, kilka hamowan przed stacja, i ponowny wjazd, ktory dawal troche poprawy i przechodzil przeglad.

chodziło pewnie o to żeby szczęki rozruszać, żeby nie się nie blokowały. Ale o słabszą siłę hamowania to też i korektor odpowiada, stan gumowych węży, płynu wymieniany musi być na czas. Jeśli koła się blokują z tyło podczas testu na rolkach, to możesz jedynie przed wyjazdem na skp powrzucać ciężkie klamoty do bagażnika, zwiększy przyczepność to i siła hamulców wzrośnie na skp. ;)



czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny. :D
 
 
et21

Auto: Matiz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 49
Wysłany: 2018-01-05, 20:46   

Hmmm...

te hamulce nie były ruszane od dawna.
Czy poprosić mechanika o wymianę płynu?

Czy znana jest wymagana wartość siły hamowania, tj ile N lub kN? Diagnosta powiedział ,,słabiutkie'', tym niemniej w Matizie zbyt silne tylne hamulce mogłyby powodować nadsterowność, zwłaszcza przy hamowaniu na zakrętach.

Diagnosta przed badaniem napompował koła (no, ,,napompował'' jest nieco na wyrost). Dziś sprawdziłem ciśnienie w oponach (po tym jego pompowaniu) i wyszło:

- prawy tył: 1,81MPa,
- prawy przód: 1,8MPa,
- lewy przód: 1,9MPa,
- lewy tył: 2,0MPa

co jest wartością raczej niepoprawną, bo przy pustym samochodzie powinno być 2,1MPa z przodu i z tyłu.

Był jeszcze drugi zarzut (i kilka drobnych), ale to chyba nie na tym forum.
Nie dostałem raportu z linii diagnostycznej; zastanawiam się czy jest szansa na podważenie tego wyniku...

Pozdrawiam
 
 
shapyr

Auto: Matiz Life 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 46
Skąd: WA

Wysłany: 2018-01-05, 21:47   

sebek1111 napisał/a:
Matiz ma slabo hamujace hamulce z tyłu i czesto przy sprawnych sie czepiaja, ze sa za slabe.


Ostatnio na przeglądzie się hamowania hamulca roboczego z tyłu miałem ok. 1,2, a ręczny mam taki, że po zaciągnięciu podczas jazdy normalnie z fotela wyrzuca :D .



Mietek pędzony podtlenkiem lpg.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
et21

Auto: Matiz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 49
Wysłany: 2018-01-13, 17:10   

Oddałem auto do mechanika.

Mechanik rozłożył tylne hamulce, przetoczył bęben, złożył i powiedział że będzie dobrze. Nic nie było wymieniane.

Zrobiłem jeszcze na pomiar siły hamowania na innej stacji - wyszło:

Przód L/P 1,79/2,57, tył 0,81/0,63. Trochę mało, bo wg rozporządzenia wychodzi skuteczność hamowania 48% (powinno być conajmniej 50%).

Pojechałem na poprawkę przeglądu, diagnosta marudził że wciąż jest słabo, ale zlitował się i podpisał.

Pytanie, co teraz począć.
1. Czy kupić zestawy naprawcze tyłu i zrobić jeszcze raz remont tyłu, ale na nowych częściach (poza bębnami)?
2. Czy płyn hamulcowy ma znaczenie, czy powinenem go wymienić?

I jeszcze jedno - w tym samochodzie hamulce zawsze były dość słabe. Czy warto myśleć o wymianie pompy hamulcowej?

Pozdrawiam
 
 
driver129

Auto: matiz
Imie: Krzysztof
Pomógł: 37 razy
Wiek: 24
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 701
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-13, 23:18   

et21 napisał/a:
1. Czy kupić zestawy naprawcze tyłu i zrobić jeszcze raz remont tyłu, ale na nowych częściach (poza bębnami)?

Jeszcze jedno weź jakąś osobę żeby naciskała i puszczała pedał hamulca, a ty sprawdź czy wężyki elastyczne od hamulców nie puchną podczas naciskania na pedał. Jeśli puchną to masz winowajcę. Jeśli nie to się kończą pomysły kończą.
et21 napisał/a:
2. Czy płyn hamulcowy ma znaczenie, czy powinenem go wymienić?

ma, im starszy tym coraz słabszy hamulec może być i się gotować. Płyn hamulcowy do 2 lat ma trzyma w miarę parametry.

Jak ręczny jest dobry ??
Nie wyrzucało cię z rolek jak tył testowane ?? Mnie dosłownie wyrzucało na ręcznym.
Koła przy próbie z tyłu blokowały sie czy nie podczas testowania tyłu ?? Charakterystyczne szorowanie czasem słychać.



czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny. :D
  
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt