X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] na 2biegu przyspiesza do 60 i dusi się.

Autor Wiadomość
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-10, 13:59   [Lanos] na 2biegu przyspiesza do 60 i dusi się.

Od kiedy mam Lanosa mam dziwną przypadłość z LPG, mianowicie na 2biegu z gazem w podłodze lub prawie w podłodze przyspiesza do ok. 60 i potem nagle przestaje ciągnąć, dusi się i buczy. Kiedy dodaje dużo gazu (nie max) stopniowo ze wzrostem obrotów ciągnie do końca biegu. Przy deptaniu max jak dojdzie do tych ok 60km/h odpuszczę gaz na ułamek żeby zdjąć nogę z pedału gazu i depnąć znowu, może już być do podłogi to ciągnie do końca biegu. Dzieję się tylko na 2biegu, na benzynie ciągnie na każdym biegu prawidłowo. Lanos 1.4, LPG I gen, reduktor do 100KM. Na razie nie mam czasu na grzebanie przy aucie, przy okazji sprawdzę wszystkie podpowiedzi.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
BeKa

Auto: Lanos SX // NUBIRA 3 CDX
Imie: Bartosz
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 288
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-10, 14:28   

odpowiedz masz w gen gazu.
 
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-10, 15:52   

Rozwiń swoją wypowiedź bo żadnego związku nie widzę.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
damian5215

Auto: Lanos HB 1,5 16V
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-01-10, 17:40   

Dokładnie odpowiedź bez sensu.
Regulowałeś instalacje ? Może regeneracja parownika lub wymiana filtra gazu(30 zł)
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 258 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4010
Skąd: piła
Wysłany: 2018-01-10, 18:25   

BeKa napisał/a:
odpowiedz masz w gen gazu.

W tej odpowiedzi jest jak najbardziej sens.
1 generacja LPG często niemile zaskakuje. Szczególnie jeśli jest zaniedbywana przez użytkownika.
Autor nie raczył nawet poinformować o wieku inst. i jego obsługach.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-10, 19:01   

Instalacja ma 2 do 4 lat mniej niż auto z 2001. Pierwotnie była IIgen ale jak się wiązka posypała poprzedniemu właścicielowi zdegradowana została do Igen. Silnik prawidłowo reaguje na regulację, reduktor zakładam, że sprawny. Nie sprawdzałem czy zebrało się dużo tej mazi w nim i filtra w elektrozaworze przed reduktorem. Auto cały czas w użytku. Nie bardzo teraz mam jak na dzień czy dwa rozebrać wszystko i sprawdzić. Dziwne, że tylko na 2 biegu się to objawia, na każdym innym przyspiesza auto prawidłowo, nieważne czy gaz w podłodze czy stopniowo.
stifff napisał/a:
Szczególnie jeśli jest zaniedbywana przez użytkownika
Igen się zaniedbuje inaczej niż II gen czy jakąkolwiek instalację podciśnieniową? Takiej mądrości nie usłyszałem ani nie wyczytałem do dzisiaj.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
  
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7338
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-01-10, 19:40   

nie taka bez sensu, co w pierwszej gen ze śrubą odpowiada za wypływ gazu z parownika, gdy nie ma żadnych ruchomych elektrycznych ustrojstw, sterujących dawką gazu ?
co to za parownik, i czy ten typ nie ma problemów z zaworem gazu ? hmm... tylko na drugim biegu, a nie jedynce czy trójce ?
może trzeba spuścić szlam z parownika, zmienić filtr, wymienić membrany, wymienić na nowy, wyregulować - tylko czemu dzieje się to jak piszesz, tylko na dwójce ?
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-10, 19:59   

Cytat:
tylko czemu dzieje się to jak piszesz, tylko na dwójce ?
No właśnie. Żadna logiczna przyczyna nie przychodzi mi do głowy.
Taki reduktor mam



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
  
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-21, 12:01   

LPG I i II gen prawie zawsze przestawia mapy benzynowe w daewoo. To samo się dzieje z mapą zapłonu? Bo eksperymentowałem z resetowaniem ECU, jeździe na samej benzynie kilkaset kilometrów i później na LPG opisany problem nie występuje lub w znacznie mniejszym stopniu aż w końcu dochodzi to tego zaduszenia przy ostrym przyspieszaniu. Ustawienie emulacji sondy na masę lub pętlę otwartą nie będzie mieszać map?



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 725 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7338
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-01-21, 13:25   

uszkodzona sonda jest pomijana.
na masę, lub jak u mnie na 450mV, łapie błąd sondy, ale map nie paskudzi.
poczytaj posty widelca, kiedyś to testował w lanosie ?? ja nie mam zarejestrowanej wersji aldljava, to nawet nie popatrzę co tam się wyrabia, a on coś tam nieźle kombinował w tym temacie i chyba można go nazwać guru od gazu... tylko leniwy się zrobił :pomocy:
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-21, 16:25   

Czytałem jego referaty i wg niego żadne ustawienie nie jest dobre. Kombinował coś z samodzielnym wpisaniem okresów trwania góry i dołu wykresu. Nie chcę się bawić w to i kupować fejsu do LPG. Zapłacę gaziarzom niech zmienią mi na masę lub pętle otwartą, czek endżin się będzie świecił, trudno. Oby benzyny nie mieszało.



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
  
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 258 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4010
Skąd: piła
Wysłany: 2018-01-21, 18:37   

nicu89 napisał/a:
LPG I i II gen prawie zawsze przestawia mapy benzynowe w daewoo.

Tylko i wyłącznie wtedy gdy instalacja LPG jest wadliwa bądz niewłaściwie skonfigórowana,
Nawiasem mówiąc nie przestawia map tylko zmienia do granic możliwości blok uczący ECM-u a zmiana map jest tego konsekwencją.
 
 
nicu89

Auto: Daewoo Lanos + MB W201 2.0E
Imie: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wczoraj 20:58   

Przy sprawnej II generacji, normalnie z krokowym nie mieszało by na benzynie? Wtedy idzie sygnał z sondy normalnie czy też zależy od ustawienia emulacji?



Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych K i KE - Jetronic w pojazdach Mercedes-Benz.
Usługi ślusarsko-spawalnicze.
  
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt