Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-10-30, 11:30 [Leganza] Gaz do leganzy
Witam chciałem się dowiedzieć z jakimi instalacjami gazowymi najlepiej współpracuje silnik do leganzy zdziwiło mnie tez ze spotkałem się z instalacjami drugiej generacji ja myślałem o sekwencji w tych samochodach czy z takimi instalacjami dobrze się jeździ??
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Grafik77 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-30, 11:47
Ja mam w mojej Leganzie instalację 3G firmy BRC i do tej pory nie narzekam. Pozdrawiam
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-10-30, 12:35
zakładaj kolego sekwencję. Nie będziesz żałował. Szczególnie, że na osiągach praktycznie nie ma różnicy.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
ale jaka sekwencje są jakieś firmy lub rodzaje z którymi ten silnik "lubi się" mniej lub bardziej??
Grafik77 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-30, 13:17
Nie ma czegos takiego czy instalacja sie lubi czy nie. Kwestia dobrego dobrania instalacji przez gazownika, prawidłowego montażu i ustawienia. W mojej rodzinie są dwie leganzy i kazda jeżdzi na innych instalacjach. Jedna na BRC druga na Lovato i z zadna nie było do tej pory problemów.
roznice cenowe sa wielkie bo kompletne instalacje na Allegro stag300 to kwota do 1000zl a za brc okolo 2000zl wiec roznica w cenie ogromna !! oczywiscie wole opcje tansza tylko jesli mam zaplacic polowe mniej i miec problemy !! to wole odpuscic i przeplacic
wiec jesli mozecie (uzytkownicy tych instalek) sie wypowiedziec na ten temat czy sa jakies wieksze czy mniejsze problemy z tymi wlasnie instalacjami ,moze maja one jakies typowe wady?? to bardzo prosze o pomoc
i wogule sa do wyboru jeszcze listwy 2 ohm i 3 ohm ktora wybrac ??oraz firmy Valtek , Rail, i jaki reduktor najlepiej
Witam
Ja mam od 3 miesięcy Stag300 i nie mam powodów do narzekania. Na początku 3 razy podjeżdżałem do gazownika bo najpierw za długo moim zdaniem na benzynie jechał (ok.5km), później po regulacji za szybko mi się na gaz przełączał (zbyt zimny silnik) i trochę szarpał a nawet lubił przygasnąć ale ustawili mi na innym sterowniku i jest OK. Sprawy kosmetyczne. Teraz na mroziku nawet -16°C palił super i oby tak dalej.
Też słyszałem żeby nie zakładać sekwencji ale różnica między 2 generacją a sekwencją jest niewielka. Wolałem uniknąć problemów.
Daewoo Leganza 2.0 133KM LPG 98r Kluczbork
cd-n [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-24, 19:37 sekwencja czy 2 generacja
Witam
Moim skromnym zdaniem decyzję o zamontowaniu sekwencji trzeba uzależnić
od dziennych przebiegów samochodu. Ja w mojej legi założyłem sekwencję i
okazało się, że oszczędności z tym związane są niewielkie. A ot - w czym rzecz.
Samochodem do pracy dojeżdża żona, około 7 km w jedną stronę. Aby uzyskać
temperaturę cieczy chłodzącej pozwalającą na przełączenie zasilania na gaz, trzeba
przejechać średnio 1,5 km (900 m latem, 2 km zimą). Łatwo policzyć, że około 20%
dystansu pojazd przejeżdża zasilany benzyną i to na tzw ssaniu. Po kilku tankowaniach
"do pełna" i wykonaniu obliczeń wyszło mi, że na 330 przejechanych km autko spala
36 l gazu (pełny bak) i 8,5 l benzyny. Koszt przejechania 100 km (gaz - 2 zł, benzyna - 4 zł)
to około 32,10 zł. Przed założeniem sekwencji średnie spalanie miałem na poziomie 11 l/100 km. Montaż instalacji sekwencyjnej zwróci się dopiero po około 23000 km, czyli w moim przypadku po 3 latach.
Sytuacja z instalacją 2 generacji jest trochę inna. Na gaz można się przełączyć już
po kilku - kilkunastu sekundach pracy silnika - oszczędzamy benzynkę. Koszt instalacji lpg 2 generacji jest przynajmniej o 1000 do 1200 zł niższy niż sekwencji.
Trzeba nadmienić, że silniki w legach są dość odporne na wszelkie przypadłości związane
z instalacją 2 generacji.
Stąd wniosek płynie taki:
- dla dużych przebiegów samochodu - warto pokusić się o sekwencję
- dla małych przebiegów - stanowczo nie
Pozdrawiam wszystkich
Bob [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-24, 21:32
zgadzam sie, ze w legii II generacja instalacji spisuje się bardzo dobrze, wlasciwie bez zarzutow, ale dyskutowalbym z tym, ze majac instalacje II generacji juz po kilku sekundach mogę przełączyć auto na gaz. Mam II generacje w leganzie i auto przelacza sie na gaz identycznie, jak w przypadku sekwencji w legii Twojej żony - czyli po osiagnieciu odpowiedniej temperatury plynu - co zima oznacza przejechanie ok 2 km (rano, na zimnym po calej nocy silniku).
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2009-01-24, 21:59
miałem 2 gen i sekwencję i.....nie ma porównania,osiągi można w 2 gen podkręcić ale....co z zasyfionymi :krokowym powietrza,czujnikiem połozenia przepustnicy,kolektorem?jezeli nie chcesz stracic duzo na mocy przy spalaniu zblizonym do pb to jezeli juz sie upierasz na 2 gen to chyba tylko z blosem,ale to trzeba dobrze ustawic-czytałem opinie z forum opla bo to oplowski silnik chyba?tam było ok i byli zadowoleni,jednak sekwencja--poprawnie załozona--to najlepsze rozwiązanie,proponuje dedykowaną,czyli nie składak-nie,że mam cos przeciw nim,ale mam znajomych co załozyli stag 300 i reszta włoska i......kłopoty po pewnym czasie,a to wtryskiwacze lpg do wymiany(sprawdzono w innym punkcie montażu i zdziwili się co do miejsca ich zamontowania-za daleko od benzynowych wtrysków),kłopoty ze spalaniem -za dużo ,a dedykowana jest zrobiona do konkretnego modelu auta (droższa niestety ale nie tak sporo juz) ,no i jezeli masz warsztat o opiniach ok to zawsze można pokombinować,jednak upieram się co do sekwencji,źle zamontowana 2 gen ma wpływ na EOBD ,częsciej trzeba ją regulować,świece częściej wymieniasz i kable bo jest czulsza na stan zapłonu niż sekwa,zesumujesz to po np 2 latach i wyjdzie tobie ze trzeba bylo zamontowac sekwencję dobrej firmy (pełen wybór),koszt ok 2800-3000 zł dedykowana,składak coś 2500-2600 ,takie ceny pamietam sprzed pół roku,teraz moze inaczej
Na pewno wybiore sekwencje
Ale nie kumam, nigdy nie slyszalem zeby jakies wtryski gazowe lub cale instalacje byly dedykowane konkretnie do danego silnika , czy tez auta, to nie wtryski benzynowe ze nie beda pasowac czy podawac inaczej paliwo w tym wypadku gaz
Wiec jesli znasz takie "dedykowane" to jakie to sa
A jezeli chodzi o mieszanie zestawow gazowy czyli wtryski,mieszalnik i cala reszta to sa to dobrane zestawy do siebie
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2009-01-25, 10:46
opieram sie na słowach kolegi który prowadzi warsztat lpg,dedykowane,tzn ze daje on temat do przedstawiciela np. lovato i jego zadaniem jest sprowadzic kpl instalke do danego pojazdu-firma produkujaca ma swoje katalogi i ona dobiera komponenty i bierze na siebie odpowiedzialnosc jako całosc,a w składakach to bierze za to odpoiwiedzialnosc gazmen i tylko od niego zalezy czy to co zmontuje bedzie trwale i sprawne,co do wtrysków-gaz nie uzywa benzynowych,ma swoje i czesto monterzy ida na łatwizne i montuja je tam gdzie im łatwiej a powinno byc tam gdzie jest najblizej benzynowych,wydajnosc wtrysków dobrana musi byc do danego modelu,a nie na zasadzie-rozwiercimy dysze i bedzie git itd,to jest amatorszczyzna i tym sie to rozni od dedykowanej
Daewoo.Leganzaa
Auto: Daewoo Leganza
Imie: Adam Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 645 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-01-25, 23:28
Łosiek, Twój kolega, ten od lpg warsztatu mieszka też gdzieś koło Twojego ciemnogrodu ?
PS. zdradź nam gdzie ten ciemnogród jest
bo i ja bede chyba zmuszony założyć LPG
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2009-01-26, 09:38
na drugim koncu polski,ale poszukaj warsztatu z certyfikatem brc,lovato,elpigaz,itd tam tobie doradza,moze beda mieli doswiadczenie w skladakach-nie jest to zle,jezeli ktos ma checi i doswiadczenie