Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam mały problem z hamulcami z przodu.
Od pewnego czasu (od roku) jedno koło (prawe) grzeje się bardziej niż lewe. Rozkręcałem zaciski i smarowałem je (okazało sie ze śruby pływające stoją) nasmarowałem je pasto ATE do układów hamulcowych, śruby chodzą, klocki chodzą, tłoczek nie jest nigdzie zardzewiały a koło prawe bardziej sie grzeje od lewego (róznica jest taka ze do lewego mozna sie dotknąć a do prawego nie da rady bo parzy).
Nie wiem co może być przyczyna takiej stany rzeczy, gdzie szukać problemu.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mifcia Moderator M
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 36 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-18, 11:50
grzegorz1982,
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-18, 12:12
grzegorz1982 napisał/a:
do lewego mozna sie dotknąć a do prawego nie da rady bo parzy
Kiedyś u mnie ten problem wystąpił dwa razy. Raz to był efekt zabrudzonego i blokującego się zacisku a za drugim razem była to krzywa tarcza.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Możliwe, że przewód hamulcowy puchnie i płyn nie wraca. Do tego przydałoby się podnieść samochód i sprawdzić, czy koło kręci się lekko i jak zachowuje się po wciśnięciu i puszczeniu hamulca
Na tłoczku nie widać żadnych wżerów itp.
Wyjąłem go prawie na maksa ze gumka ochronna nie starczała obejrzałem tłoczek i zero rdzy itp.
jabol97 napisał/a:
Możliwe, że przewód hamulcowy puchnie i płyn nie wraca. Do tego przydałoby się podnieść samochód i sprawdzić, czy koło kręci się lekko i jak zachowuje się po wciśnięciu i puszczeniu hamulca
Możliwie ze płyn się nie cofa ale nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przewód elastyczny nie jest nigdzie spuchnięty itp.
Na tłoczku nie widać żadnych wżerów itp.
Wyjąłem go prawie na maksa ze gumka ochronna nie starczała obejrzałem tłoczek i zero rdzy itp.
Rdza równie dobrze może być w zacisku, może też być po prostu brudny.
grzegorz1982 napisał/a:
Możliwie ze płyn się nie cofa ale nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przewód elastyczny nie jest nigdzie spuchnięty itp.
Przewody są wielowarstwowe, guma potem oplot z nylonu lub czegoś podobnego i znów guma, więc nie zobaczysz tego czy spuchł w środku. Podnieś kolo i sprawdź jak się zachowuje
Miałem podobnie,grzalo się lewe. Pomogła regeneracja zacisku.
Będziesz Miał czas,to polecam,chwilę zajmie ale warto.
Wyjmij tloczek, zrób na lusterko ew.wymien gumy i zapodaj paste.
Dokładnie oczysc gniazda prowadnikow,sprawdź czy ich oslonki gumowe są całe.
Wyczysc blaszki po których smiga klocek,usun rdze z Zacisku,
i na koniec daj nowy DOT4.Odpowietrz,powinno być dobrze
To co napisałeś to zrobiłem tzn. oczyściłem prowadnice klocka jak i nasmarowałem śruby pływające bo jedna była zapieczona, wyjąłem tłoczek tyle ile można było aby nie wypadł z gumki obejrzałem do koła czy nie ma rdzy czy wżerów. tłoczek jest w dobrym stanie. Jak miałem go wykręconego to go nasmarowałem pasta do tłoczków.
Co zauważyłem to ze czuć ewidentnie ze coś go trzyma.
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 09:38
sprawdziłeś jedynie połowicznie tłoczek, bo jakieś brudy mogą być również na ściankach zacisku a tego bez wyjęcie tłoczka nie zrobisz. Więc zrób to porządnie i będzie widomo co i jak
Wyjmij całkowicie tłoczek z zacisku i obejrzyj wtedy co się dzieje w środku. Jeśli mówisz,ze go coś trzyma to może właśnie na tym końcowym odcinku, którego nie sprawdziłeś (pod guimą) coś się kryje.
Tylko ze ta cześć tłoczka nigdy tak się nie wysunie w normalnych warunkach pracy.
Nic mi więcej nie pozostało jak całkowicie rozebrać zacisk
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 13:47
grzegorz1982 napisał/a:
Nic mi więcej nie pozostało jak całkowicie rozebrać zacisk
do tego właśnie zmierzamy. Nie sprawdziłeś wszystkiego co może być przyczyną a chcesz, żeby ktoś zdalnie zgadł co jest powodem zacinania się tłoczka. Tak jak pisałem, zrób regenerację zacisków i powinno być wszystko ok. Jak wyjmiesz tłoczek z zacisku możesz się pochwalić jego wyglądem.
Jak już robisz to przemyśl sprawę, czy aby nie zrobić tego z obydwu stron, bo pewnie druga strona też jest w słabej kondycji.
Rozluz wszystko na czynniki pierwsze.Nie lec na pół gwizdka,koledzy i Ja dobrze Tobie radzą.
Jak wszystko zrobisz dobrze,będziesz Miał spokój na lata.
Więc nie gdybaj i nie rozkminiaj ,tylko bierz się do roboty,
a jak kończysz,to pochwal się rezultatem!
Aha,zapomniałem Ci powiedzieć.
U mnie prowadnik nie odbijajacy spuchł od temperatury,więc sprawdź po oczyszczeniu(bez smaru czy chodzi poprawnie i sie nie zawiesza)
Prowadniki również zrób na lustereczko,najlepiej papierem wodnym.
Co masz na myśli prowadnik ?
Element po którym poruszają sie klocki ? (Blaszki w których siedzi klocek)
Element który porusza sie zacisk? (śruba plywajaca)
Łopatologiczne,
Prowadniki,prowadnice,metalowe bolce sztuk dwie(wchodzą do gniazd umieszczonych w jarzmie)posiadają osłonki gumowyei(w środku smar
dzięki nim zacisk pracuje,pływa,chodzi,odbija.
Często,wysłużone mają wżery.Ocen stan,wymien lub poleruj.