X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Wyjęcie/montaż deski - krok po kroku

Autor Wiadomość
christoph
Technik


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1488
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-01, 10:54   [Lanos] Wyjęcie/montaż deski - krok po kroku

Jako, że podjąłem się wymiany deski na tą z poduchą, stwierdziłem, że zrobię również konkrety manual co i jak trzeba odkręcić, żeby wyjąć/wymienić deskę. Na forum niby troszkę informacji jest, lecz mało konkretnych. Ja to robiłem niestety sam, więc jeśli masz kogoś do pomocy to łatwiej i sprawniej pójdzie we dwóch – w szczególności wyjęcie i włożenie deski.

Zaczynamy:
Potrzebne rzeczy (w skrócie bo mogłem o czymś zapomnieć):
- śrubokręt krzyżakowy duży i mały (krótki) – najważniejsza rzecz ¾ deski robiera się przy jego pomocy.
- na pewno dużym ułatwieniem będzie mieć krzyżaka na elastycznym ramieniu.
- bity (takie do wkrętarki)- o tym później,
- nasadki – 7,8, 10, 12, do odkręcania głównie stelaża,
- kombinerki, obcęgi, śrubokręt płaski do wyjmowania spinek z elektryką - jeśli ktoś będzie chciał wyjmować też stelaż.

Na forum chodzą dwa sposoby wyjęcia deski: sama deska lub cała ze stelażem. Moim zdaniem najlepszym sposobem na wyjęcie jest sposób mieszany, tj. odkręcić stelaż żeby był luźny, lecz wyjąć samą deskę. Dlaczego? Głównie z powodu przewodów, które są przymocowane do stelaża na badziewne i ciężko wychodzące spinki. Ponadto, niektórych śrubek nie da się odkręcić bez poluzowania stelaża.
Kolejność odkręcania śrubek jest dowolna – ja to przedstawiam w ten sposób, żeby zachować pewien ład i skład. Trzeba się przygotować na pewno na to, że niektórych śrubek mocujących samą deskę nie da się wykręcić bez poluzowania stelaża (a niektórych nawet i po jego odkręceniu…:P).

Z grubsza chyba wszystkono - to lecim:
1. Zdejmujemy wszystkie elementy około deskowe, tj. zegary, radio, panel nawiewu, schowek, plastiki ze słupków, tunel środkowy, kierownicę itd. – na forum są dostępne manuale co i jak więc tego nie opisuje. Gdzieś wyczytałem, że da się wyjąć deskę bez demontażu samej kierownicy – nie wiem, nie próbowałem. Powiem tylko tyle, bez niej i tak było ciężko wpasować deskę na miejsce.
2. Aby wyjąc deskę należy również odkręcić sam stelaż deski (duża rura wzdłuż całej grodzi) – inaczej deska nie wyjdzie, gdyż kanały od nawiewów blokują się o ten stelaż.
3. Odkręcamy śrubki od deski:

1. Śrubki za plastikami słupków – nasadka 8mka z przedłużką – po jednej na każdą stronę.
2. Wkręt gwiazdkowy łączący deskę ze stelażem – dostęp do śrubki od strony grodzi. Dla ułatwienia dobrze jest odkręcić brzęczek (sygnalizator pasów/niezgaszonych świateł – takie brązowo – gówn….ny plastik 5x10cm – mocowany do budy za pomocą dwóch wkrętów gwiazdkowych), dzięki temu można podejść normalnym śrubokrętem.
3. Wkret gwiazdkowy – analogiczna sytuacja jak w poz. 2, lecz tutaj pomiędzy kabelkami da rade dostać się do śrubki zwykłym wkrętakiem.
4. 2x wkręt gwiazdkowy pod plastikiem w kształcie „U” na wysokości radia,
5. 2x wkręt gwiazdkowy nad/za schowkiem, łączą one wzmocnienie deski (kawałek blachy) przymocowanej bezpośrednio pod deską (zaznaczono na czerwono kółkiem). Można pokusić się na odkręcenie całego wzmocnienia od deski, lecz łatwiej jest odkręcić dwa wkręty z dobrym dojściem, niż chyba 6 w bardzo niewygodnych pozach. Drobna uwaga, wzmocnienia od deski z poduchą jest trochę inne niż od deski bez.
+ ew. dwie śruby obok (12stki chyba) jeśli demontujemy deskę z poduchą.
6. 2x wkręt gwiazdkowy na wysokości mocowania zawiasów od schowka. Niestety śrubki są wkręcone od strony grodzi. Najlepiej jest je odkręcić po poluzowaniu stelaża, gdyż dostęp blokuje obudowa dmuchawy.


7. 2x wkręt gwiazdkowy za panelem nawiewów – łączy deskę z obudową nagrzewnicy.
8. I wisienka na torcie… Wkręt za licznikiem. Dostęp – żaden  gdyż na odkręcenie śrubki mamy ok. 5 cm miejsca (kanały od nawiewów). Sposób na odkręcenie jest taki: albo bitem + kombinerki próbować odkręcić lub wyłamać mocowanie. Ja ją odkręciłem, lecz w nowej desce miejsce to było wyłamane. Aby nie zostawiać niedokręconego miejsca – przewierciłem dziurę na wysokości otworu i zrobiłem mocowanie na śrubę (płaski łepek) i nakrętka z tyłu.
4. Odkręcamy stelaż:

1. Dobrze jest zdjąć z mocowania przekaźniki które są po lewej stronie – widać ja przez otwór od sterowania wysokością świateł. One są wpinane, więc wystarczy podważyć i wyjdą. Bez tego stelaż niezbyt będzie chciał się wysunąć bo będzie go trzymałą wiązka.
2. 3x śruba 12tka na przedłużce w desce – dostęp po zdjęciu bocznych zaślepek deski (w miejscu, gdzie drzwi dochodzą do niej)

3. To samo co w pkt 2 lecz z drugiej strony.
4. Odkręcamy 5 nakrętek 12tek, aby zwolnić kolumnę kierowniczą. 4 szt. Są tak jakby od spodu kolumny kierowniczej, natomiast jedna troszkę głębiej w stronę grodzi. Jak ktoś zanurkuje pod kolumnę to będzie widział co i jak. Dobrze jest od razu zsunąć kolumnę ze szpilki od nakrętki nr 5 (ona dociąga jakby kolumnę do grodzi). Dzięki temu stelaż będzie miał większy ruch.
5. 4x nakrętka 10tka i 4x śrubka 10tka mocowanie stelaża do podłogi. Po 2 szt dla każdej ze stron. Śrubki/nakrętki sa dostępne pod tunelem środkowym. Po odkręceniu 8 śrubek/nakrętek możliwe jest wyjęcie kawałka blaszki-łącznika między podłogą a dalszą częścią stelaża. Można by było odrkręcić jedynie 4 śrubki (odkręcają od podłogi), lecz po demontażu blaszek mamy większe pole manewru ze stelażem.
WAŻNA INFO!!
Pod jedną nakrętką są podciągnięte przewody masowe (2 szt.), więc przy skręcaniu należy pamiętaj o ich przykręceniu.
6. Dwie śrubko-wkręty (gwiazdka/7ka) – łączące stelaż z obudową dmuchawy.
7. Wkręt za panelem nawiewów po lewej stronie łączący stelaż z obudową nagrzewnicy- patrz zdjęcie do pkt 6 DESKA.

5. Wyjęcie deski.
Mamy już odrkecone wszystkie śrubki – możemy przystępować do demontażu deski. Proszę pamiętać o śrubkach deski z pkt. 6. Musimy cały stelaż wraz z deską pociągnąć do siebie, odciągnąć od grodzi, dzięki temu odblokuje się deska (łączenie deski z obudową nagrzewnicy) – przez otwór od panelu nawiewów wszystko widać o co chodzi.

Czas demontażu trzeba liczyć z jakieś 4-5h – wiedząc co i jak może pójdzie szybciej.
Montaż należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Ważna rzecz – nie spieszyć się, żeby nie wyłamać mocowań i uchwytów, bo przy montażu będzie kłopot. Przy kupowaniu „nowej” deski też zwróćcie uwagę na wszystkie mocowania, czy nie są ułamane, pęknięte itd.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt