X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] reduktor 100HP do 133KM???

Autor Wiadomość
ceziman
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-01, 17:08   [Leganza] reduktor 100HP do 133KM???

Wczoraj artyści gazownicy dokonali "pełnej rzeźby" montując instalację LPG (komputer autronic 700) i właśnie ten nieszczęsny reduktor (nie mogę się doczytać jakiej firmy) ale ma naklejkę jak byk - 100HP czyli do mocy 100KM a moja Legia ma przecież 133KM! Nie zacząłbym się tym pewnie interesować gdyby nie fakt, że po wciśnięciu gazu "do dechy - kickdown" (mam automat) auto redukuje bieg i... niby przyspiesza... jednocześnie w tym samym momencie zaświeca się kontrolka "CHECK ENGINE" i po zdjęciu nogi z gazu kontrolka gaśnie... za instalację 3 generacji zapłaciłem 1800PLN (zbiornik w kole 53l.), i jeszcze jedno - pod maską brakuje mi teraz tej plastikowej obudowy (to chyba rezonator) teraz zostały mi uchwyty z gwintami i jakoś tak pusto pod maską...
Pytania:
Czy domagać się wymiany reduktora na większy jeśli będą coś kręcić, że da sie to wyregulować?
Czy ta puszka plastikowa - ten rezonator nie jest już potrzebny???
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-11-01, 20:10   

Rezonator nie jest potrzebny, a nawet zaleca się go wymontować i zaślepić otwór przy gazie 2 generacji (zbierają się tam opary gazu i grozi wystrzałem). Ty masz sekwencję więc nie trzeba go usuwać. Co do reduktora to nie wiem, ale chyba coś nie za bardzo ci Twoi gazownicy.
 
 
rasters
rasters


Auto: leganza 2.0 cdx była długo teraz passat TDI
Imie: Paweł
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 609
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-01, 23:15   

Rezonator usuwa się w drugiej generacji gazu w trzeciej nie wiem ale wydaje mi się że reduktor powinieneś mieć 140 HP bo ten może być za mało wydajny a to powinno wyjść przy dużych prędkościach... możesz sprawdzić i zobaczysz jak się zachowuje na autostradzie czy nie brakuje jej mocy? Ja mam teraz właśnie 140 HP ale do tej pory jeździłem na Bedini 120 HP i też było ok nie wiem być może w sekwencji wystarczy? Być może masz reduktor dobrej firmy i jest porównywalny z tymi gorszymi o mocy do 140 HP? Tak czy inaczej opcja z "CHECK ENGINE" powinna zostać usunięta tak nie może być trzeba sprawdzić błąd i zobaczyć co go spowodowało :wink:
 
 
Adamo8

Auto: Leganza 2.0 CDX
Imie: Adam
Pomógł: 11 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 145
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-11-02, 10:12   

Coś tu jest namieszane. 3 generacja za 1800 zł ? W dodatku z komputerem Autronic 700 i wywaleniem rezonatora ?
Reduktor HP100 jest za mały do tej mocy. Znając oszczędności gazowników jest to pewnie Tomasetto pod inną nazwą, jeśli tak to nie jest taki zły.
Kontrolka Check Engine przy gwałtownym dodaniu gazu często zapala się z powodu bardzo dużego zubożenia mieszanki, szkoda zaworów.
Pełną moc 133 koniki Lega ma przy obrotach chyba 5400, więc nie jest to często kręcone.
 
 
 
ceziman
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-02, 13:22   

wydawalo mi sie ze 3 generacja to jeszcze nie sekwencja tylko 2 sterowana elektornika (w tym przypadku autronic 700) czyli ja mam 2 gen. jeszcze okay, za maly ten reduktor wstawili... i to klient - czyli ja mam sie domyslac teraz co jest przyczyną... ehh bo wlasnie przy wyzszych obrotach nie chce isc i zapala sie kontrolka "CHECK ENGINE", i jeszcze jedno... jak jest cieply silnik gorzej odpala na benzynie oczywiscie... na zimnym nie ma problemu. jutro pojade i narobie rabanu!
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-11-02, 14:08   

II generacja już ma to do siebie, że powinna być sterowana elektroniką. III gen różni się tym, że gaz podawany jest z reduktora do dozownika i dalej do rozdzielacza, a następnie do poszczególnych kanałów dolotowych silnika, już za kolektorami ssącymi. Elektronika w III gen jest taka sama jak w II.
IV generacja to oczywiście wszystkim znane "sekwencje" gdzie gaz podawany jest przez dodatkowe wtryskiwacze bezpośrednio do każdego cylindra. Dla mnie rewelacją są instalacje V generacji, gdzie sprężony gaz jest podawany do cylindrów w formie ciekłej, i dopiero tam ulega rozprężeniu. Rozprężany w cylindrze gaz daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie przekłada się to na wzrost mocy silnika... :)
Ale to tak w ramach małego OT - która generacja z czym się "je" ;)
Tak czy siak III generacja instalacji lpg, to po prostu poprawiona II generacja. Patrząc jednak na koszta i wynikające z tego korzyści, lepiej jednak montować gaz IV gen. Niestety oszczędzanie na instalacjach tworzy potem różne problemy...
Ps. pytanko - gazownicy zamontowali Tobie taki reduktor? Jeżeli faktycznie jest to 100HP, to moim zdaniem jest on za słaby. Powinieneś mieć model do 140HP.
 
 
ceziman
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-03, 09:46   

dokładnie taki zamontowali...
i jeszcze jedno pytanie dlaczego na benzynie na zimnym silniku pali dobrze a na rozgrzanym dopiero za 2, 3 razem... wczesniej zawsze palił od pierwszego kopa... czyzby to jeszcze kwestia regulacji?
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-11-03, 10:58   

III generacja działa (cały czas mniej więcej jak II) na zasadzie doprowadzania gazu do dolotu (a nie bezpośrednio do cylindra jak ma to miejsce przy IV gen) i po zgaszeniu silnika, w wężu gumowym doprowadzającym gaz do kanałów dolotowych kolektora, pozostaje zapewne trochę gazu... Im dłuższy jest przewód gazowy od reduktora do kanałów kolektora, tym więcej pozostaje w nim gazu po zgaszeniu silnika. Przy ponownym uruchamianiu silnika gaz z kanałów kolektora dostaje się razem z powietrzem do cylindrów i miesza się z benzyną co może powodować utrudniony zapłon... Najłatwiejszą metodą byłoby zamontowanie na wężu przed rozdzielaczem dodatkowego elektrozaworu, który po wyłączeniu silnika zatrzymywałby gaz w wężu, bądź umieszczenie parownika jak najbliżej rozdzielacza. Ale to tylko takie moje gdybanie :D
 
 
kubs


Auto: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Imie: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 198
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-11-05, 13:03   

Pietro napisał/a:
III generacja działa (cały czas mniej więcej jak II) na zasadzie doprowadzania gazu do dolotu (a nie bezpośrednio do cylindra jak ma to miejsce przy IV gen) i po zgaszeniu silnika, w wężu gumowym doprowadzającym gaz do kanałów dolotowych kolektora, pozostaje zapewne trochę gazu... Im dłuższy jest przewód gazowy od reduktora do kanałów kolektora, tym więcej pozostaje w nim gazu po zgaszeniu silnika. Przy ponownym uruchamianiu silnika gaz z kanałów kolektora dostaje się razem z powietrzem do cylindrów i miesza się z benzyną co może powodować utrudniony zapłon... Najłatwiejszą metodą byłoby zamontowanie na wężu przed rozdzielaczem dodatkowego elektrozaworu, który po wyłączeniu silnika zatrzymywałby gaz w wężu, bądź umieszczenie parownika jak najbliżej rozdzielacza. Ale to tylko takie moje gdybanie :D


Pietro jesteś wielki !!!

a wracająć do pytania, odpalaj na wcisniętym gazie w takich sytuacjach
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt