Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
wizjonerek
Auto: lanos SX 1.6 16V 2000r
Imie: Jacek Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 52 Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-04-21, 17:27
A to moja przejściowka z interfejsu Viakena umożliwiająca bez przepinania kabli jednolite połączenie Jak widzicie przejściówka składa się z 2 czesci. Samego przejścia i odpowiednio zrobionego kabla. Razem umożliwiły mi dzisiaj połączenie na przemian to ABS to AIRBAG to ECU i nie dotykając kabli. Kilka fotek:
Jaka jest cena tego interfejsu? Mozna nim kasować błąd poduszki?
Dzisiaj skasowałem nim błędy silnika,błąd Airbag(po wymianie źarówki:)) no i udało się wreszcie dobrać do ABS i zczytać,po usunięciu usterki skasować błędy
czy masz ABS firmy Bosch czy Delphi ? wiem że Bosch byly w 2001r,
chce podłączyć sie do ABS w Lanos 1999 i nie moge na wszystkie opisane tu sposoby,
udało się odczytać bląd w Air Bag i skasować ale do ABS nie...
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
interfejs od Viakena za 59zł + Chevrolet Explorer wg tej instrukcji
kabelek działa ale nie mogę połączyć się z ABS
zapala sie kontrolka tylko podczas jazdy, czasem w miescie ale przewaznie jak juz wyjade na trase, podczas wilgotnej pogody częściej, koronki cale, wsporniki od czujników nie są uszkodzone a same czujniki mają oporność, wtyczki i konektory sprawdzone...
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2020-01-19, 17:35
Ale interfejs poprzez przejściówkę ? Czy pin do Pinu.
W kompendium czytałeś poradnik kol. Wizjonerek.
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2020-01-19, 20:06
Zrób zdjęcie wtyczki ALDL i opisz jak się wpinasz i którą wersję CE masz.
Może mylisz linie 'K' w interfejsie . Docelowo wystarcza 3 przewody aby czytać abs, plus, masa oraz linia 'K'
Opisz mi co robisz bo pewnie tu będzie błąd.
Skoro czytasz poduszkę to abs też powinieneś.
Nie wiem kiedy kol. Wizjonerek skończy projekt nad którym pracuje, ma za zadanie ułatwić komunikację w Lanosie. Myślę że już niebawem.
Zrób zdjęcie wtyczki ALDL i opisz jak się wpinasz i którą wersję CE masz.
Może mylisz linie 'K' w interfejsie . Docelowo wystarcza 3 przewody aby czytać abs, plus, masa oraz linia 'K'
Opisz mi co robisz bo pewnie tu będzie błąd.
Skoro czytasz poduszkę to abs też powinieneś.
Nie wiem kiedy kol. Wizjonerek skończy projekt nad którym pracuje, ma za zadanie ułatwić komunikację w Lanosie. Myślę że już niebawem.
OK dzieki, nie wiedziałem ze wystarczy podłączyć tylko 3 przewody przy diagnostyce ABS
zapomniałem wspomnieć ze ściągnąłem CE 1.7 w wersji ruskiej i ze spolszczeniem i jezeli chodzi o ABS to w menu mam tylko model AVEO i klikałem na ABS Delphi
opcja 1 (próbowałem aby zdiagnozować ABS)
czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu K
czerwony +12 ==> w złączu F
u mnie nie działała ta opcja bo w gnieździe mam pusty pin K
opcja 2 (próbowałem aby zdiagnozować Air Bag)
czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu J
czerwony +12 ==> w złączu F
mogę odczytać i skasować błąd Air Bag
opcja 3 (próbowałem aby zdiagnozować ABS)
czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu B
czerwony +12 ==> w złączu G
tutaj podczas próby diagnostyki słychać cykliczne cykanie w sterowniku ABS
opcja 3 posłużyła mi do podłączenia się pod silnik z programem Delco
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2020-01-20, 21:50
Plus i minus pomijam w swojej wypowiedzi mają one stałe miejsce we wtyku ALDL. Natomiast Linia K krąży po diagnostyce w przypadku silnika pin M , w przypadku Airbag wpinasz w inny, nie pamiętam teraz dokładnie, a w przypadku Abs w inny pin. I tylko ta linia K zmienia miejsce.
wizjonerek
Auto: lanos SX 1.6 16V 2000r
Imie: Jacek Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 52 Skąd: Będzin
Wysłany: 2020-01-20, 22:21
Cześć. Musisz mieć podłączone obydwie linie tzn:K oraz L. Nie zapomniałes może o tym że interfejs musi być zainstalowany na porcie com nr 1!! Na innych ustawieniach nie działało. Sprawdź w swojej wtyczce w jakim miejscu masz linie L i ja podłącz.
Cześć. Musisz mieć podłączone obydwie linie tzn:K oraz L. Nie zapomniałes może o tym że interfejs musi być zainstalowany na porcie com nr 1!! Na innych ustawieniach nie działało. Sprawdź w swojej wtyczce w jakim miejscu masz linie L i ja podłącz.
Rozumiem, dzieki.
jutro będę miał ten samochód na dalsze diagnostyki...
interfejs mam od początki na port COM1 i Air Bag diagnozuje a ABS nie moge a korzystam z tego samego interfejsu od Viakena z pinami bez wtyczki
mam tez interfejs ALDLjava i tym zawsze diagnozowałem silnik bez problemów
czy masz u siebie ABS nowszy Bosch czy jak u mnie Delphi ?
czy w programie CE 1.7 możecie wybrać z menu model auta Lanos czy macie tylko Aveo ?
czy są jakieś screeny z programu CE o diagnozowaniu ABS i poduszek w Lanosie ?
Plus i minus pomijam w swojej wypowiedzi mają one stałe miejsce we wtyku ALDL. Natomiast Linia K krąży po diagnostyce w przypadku silnika pin M , w przypadku Airbag wpinasz w inny, nie pamiętam teraz dokładnie, a w przypadku Abs w inny pin. I tylko ta linia K zmienia miejsce.
dziś jeszcze raz podłączyłem sie pod Air Bag i mogę np. odczytać i skasować błąd Air Bag
łączylem sie w ten sposób co ostatnio
czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu J
czerwony +12 ==> w złączu F
później podłączyłem żółty przewód od linii L w każdy inny pin w gnieździe ALDL i nadal nie moglem się połączyć z ABS
prosze dajcie znać czy macie ABS Delphi czy nowszy Bosch który był stosowany w Lanos po lifcie
czy ktos moze zrobić jakies zrzuty ekranu z diagnostyki lub podesłać mi swój plik z programem?
zapomniałem wspomnieć ze wcześniej podmieniałem używany sterownik ABS i dałem nowy oryginalny przekaźnik do ABS i to nie rozwiązało problemu z okresowym zapalaniem sie kontrolki...
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2020-01-22, 18:07
budda78 napisał/a:
później podłączyłem żółty przewód od linii L w każdy inny pin w gnieździe ALDL i nadal nie moglem się połączyć z ABS
Przytaczasz moją wypowiedź , ( gdzie pisze jak robię to ja ) ale dalej robisz inaczej.
Poczytaj powyższy swój post i pomyśl co robisz źle.
później podłączyłem żółty przewód od linii L w każdy inny pin w gnieździe ALDL i nadal nie moglem się połączyć z ABS
Przytaczasz moją wypowiedź , ( gdzie pisze jak robię to ja ) ale dalej robisz inaczej.
Poczytaj powyższy swój post i pomyśl co robisz źle.
OK dzieki, jutro podłącze tylko 3 przewody tak jak mówisz i bede sprawdzał
czarny GND ==> w złączu A
czerwony +12 ==> w złączu G
zielony linia K ==> bede sprawdzał po kolei
Edit:
dziś podłączyłem tak jak wyżej, czyli tylko 3 przewody i nadal nie mogę sie połączyć z ABS
podłączyłem przewód zielony linia K w każde pozostałe miejsce i nic, nie mam już pomysłów...
przypominam że ABS działa podczas hamowania a kontrolka zapala sie tylko podczas jazdy, przeważnie jak wyjadę na trasę ale niekiedy też w mieście nawet podczas wolnej jazdy.
kontrolka nigdy nie zapaliła sie podczas hamowania. Próbowałem sie połączyć na zapłonie i na uruchomionym silniku...
kiedyś osobiście diagnozowałem ten ABS skanerem Daewoo i było wszystko OK, wtedy nie było żadnych problemów i błedów, zrobiłem diagnostykę ABS przy okazji...
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2020-01-24, 18:37
To jeszcze pokaż zrzut ekranu CE .
Może kabel diagnostyczny lini Abs jest przerwa. Gdybyś był bliżej to bym zerknął.