X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Czytanie,kasowanie błedów ABS oraz AIRBAG

Autor Wiadomość
wizjonerek

Auto: lanos SX 1.6 16V 2000r
Imie: Jacek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 51
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-04-04, 20:17   [Lanos] Czytanie,kasowanie błedów ABS oraz AIRBAG

1) CZYTANIE,KASOWANIE BŁEDÓW ABS

Na początek co będzie nam potrzebne:

    -- interfejs VAG KKL w moim przypadku produkcji Viaken koszt od 60 do 110zł (zależy gdzie kupicie) ważne zeby był to interfejs KKL czyli 2 linie KK. uważajcie na chińskie podróbki


    -- program chevrolet explorer ver. ROSYJSKA gdzie zamiast znaków są krzaki. Inne poprostu nie działają.


    -- kilka piwek na drżące serce i ręce :)

interfejs musi posiadać możiwość podłączenia się odzielnie pod poszczególne piny (tak jak na zdjęciu) GOTOWE PRZEJSCIÓWKI ALDL=OBD2 NIE DZIAŁAJA ze względu na inny rozkład pinów.

podłączamy kable interfejsu według schematu:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu K
czerwony +12 ==> w złączu F

to tyle



Teraz podłączamy interfejs do komputera bardzo ważna uwaga:

interfejs musi być ustawiony na porcie COM nr 1 !!!!

jesli macie go zajęty przez inne urządzenie u mnie był to modem to:

trzeba znaleść które urządzenie z niego korzysta wyłączyć w Menager urządzeń i przypisać ręcznie port 1 w ustawieniach zaawansowanych interfejsu

uruchamiamy Chevrolet explorer ver 1.7 RUSKA z krzakami.


przekręcamy stacyjkę w pozycję zapłon lub po prostu uruchamiamy auto gdyż wszystko będziemy robić w trybie zapłon lub na pracującym samochodzie.

3 pozycja w górnym menu to rozwijana lista silników, ABS , AIRBAG


1 pozycja w menu programu na niebieskim polu to informacja o posiadanym komputerze ABS.

klikamy na komputery z az uzyskamy połączęnie


3 opcja na niebieskim menu (licząć od góry) to wykaz błędów ABS

Jak widać u mnie już po naprawie przewodu łączącego czujnik ze złączką nie wykazał żadnego błędu :) błędów NIET a pokazywał błąd C0045. Dzięki temu mogłem odrazu sam odnaleźć i usunąć usterkę.

do kasowania ew. błędów służy przycisk powyżej

dla scisłości kasowanie samych błędów nic nie da po chwile później wywali wam w czasie rzeczywistym ten sam błąd z powrotem.

KODY BŁĘDÓW ABS (z Astry) większość jak sprawdzałem odpinajac różne przewody czy kręcąc kołami się zgadzała:

Kod:
 C0000 Damper Mode Switch Information Via CAN-Bus Incorrect Signal B-012
C0035 Front Left Wheel Speed Sensor Incorrect Signal B-011
C0040 Front Right Wheel Speed Sensor Incorrect Signal B-011
C0045 Rear Left Wheel Speed Sensor Incorrect Signal B-011
C0050 Rear Right Wheel Speed Sensor Incorrect Signal B-011
C0131 Brake Pressure Sensor Malfunction B-013
C0161 Brake Switch Circuit Malfunction B-014
C0244 Invalid Data from ECM (Engine Control Module) C-014
C0252 control device in the extradition condition or defect hardware and software B-003
Wrong C0550 configuration variations programmed control unit or defective hardware and software B-003
C0460 Steering Angle Sensor Incorrect Signal B-008
C0550 control device to replace C-002
C0550 control device is not programmed hardware and software B-003
C0551 vehicle identification number is not programmed hardware and software B-005
Wrong C0551 variant configuration programmed hardware and software B-004
C0551 control device programming hardware and software B-003
C0551 variants code is not programmed hardware and software B-004
C0551 variant configuration is not programmed hardware and software B-004
False C0569 system hardware configuration and software B-003
C0570 Front Left Damper Valve Circuit Low Voltage C-007
C0570 Front Left Damper Valve Circuit Malfunction C-007
C0570 Front Left Damper Valve Circuit Open C-007
C0570 Front Left Damper Valve Circuit High Voltage C-007
C0575 Front Left Damper Valve Circuit Low Voltage C-007
C0575 Front Left Damper Valve Circuit Open C-007
C0575 Front Left Damper Valve Circuit Malfunction C-007
C0580 Front Right Damper Valve Circuit Malfunction C-008
C0580 Front Right Damper Valve Circuit Low Voltage C-008
C0580 Front Right Damper Valve Circuit Open C-008
C0580 Front Right Damper Valve Circuit High Voltage C-008
C0585 Rear Left Damper Valve Circuit Low Voltage C-009
C0585 Rear Left Damper Valve Circuit Malfunction C-009
C0585 Rear Left Damper Valve Circuit Open C-009
C0585 Rear Left Damper Valve Circuit High Voltage C-009
C0590 Rear Right Damper Valve Circuit Low Voltage C-010
C0590 Rear Right Damper Valve Circuit Malfunction C-010
C0590 Rear Right Damper Valve Circuit Open C-010
C0590 Rear Right Damper Valve Circuit High Voltage C-010
C0595 Front Left Body Acceleration Sensor Circuit Low Voltage B-010
C0595 Front Left Body Acceleration Sensor Circuit High Voltage B-010
C0595 Front Left Body Acceleration Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-010
C0600 Front Right Body Acceleration Sensor Circuit Low Voltage B-010
C0600 Front Right Body Acceleration Sensor Circuit High Voltage B-010
C0600 Front Right Body Acceleration Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-010
C0605 Rear Body Acceleration Sensor Circuit Low Voltage B-010
C0605 Rear Body Acceleration Sensor Circuit High Voltage B-010
C0605 Rear Body Acceleration Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-010
C0670 Front Left Wheel Acceleration Sensor Circuit Low Voltage B-010
C0670 Front Left Wheel Acceleration Sensor Circuit High Voltage B-010
C0670 Front Left Wheel Acceleration Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-010
C0675 Front Right Wheel Acceleration Sensor Circuit Low Voltage B-010
C0675 Front Right Wheel Acceleration Sensor Circuit High Voltage B-010
C0675 Front Right Wheel Acceleration Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-010
C0800 system voltage power too large B-003
C0800 system voltage power too small B-003
C0895 Sensors Power Supply Circuit Low Voltage C-001
C0895 Sensors Power Supply Circuit High Voltage C-001
C0905 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-011
C0910 Wheel Acceleration Sensor Circuit Malfunction B-015
C0915 Body Acceleration Sensor Circuit Malfunction B-016



2) KASOWANIE BŁEDÓW AIRBAG

POSTEPUJEMY DOKŁADNIE TAK SAMO JAK W PRZYPADKU ABS !! WIEC:

Na początek co będzie nam potrzebne:

    -- interfejs VAG KKL w moim przypadku produkcji Viaken koszt od 60 do 110zł (zależy gdzie kupicie) ważne zeby był to interfejs KKL czyli 2 linie KK. uważajcie na chińskie podróbki


    -- program chevrolet explorer ver. ROSYJSKA gdzie zamiast znaków są krzaki. Inne poprostu nie działają.



interfejs musi posiadać możiwość podłączenia się odzielnie pod poszczególne piny (tak jak na zdjęciu) GOTOWE PRZEJSCIÓWKI ALDL=OBD2 NIE DZIAŁAJĄ ze względu na inny rozkład pinów.

podłączamy kable interfejsu według schematu:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu J
czerwony +12 ==> w złączu F


to tyle.

Teraz podłączamy interfejs do komputera bardzo ważna uwaga:

interfejs musi być ustawiony na porcie COM nr 1 !!!!

jesli macie go zajęty przez inne urządzenie u mnie był to modem to:

trzeba znaleść które urządzenie z niego korzysta wyłączyć w Menager urządzeń i przypisać ręcznie port 1 w ustawieniach zaawansowanych interfejsu

uruchamiamy Chevrolet explorer ver 1.7 RUSKA z krzakami.


przekręcamy stacyjkę w pozycję zapłon lub po prostu uruchamiamy auto gdyż wszystko będziemy robić w trybie zapłon lub na pracującym samochodzie.

3 pozycja w górnym menu to rozwijana lista silników, ABS , AIRBAG



Klikamy na połączenie SRS1 lub SRS2 az do uzyskania połączenia: Kasujemy bład (u mnie wywaliło error w trakcie wymiany oświetlenia gdy przekręciłem kluczyk na zapłon)

LISTA BŁEDÓW AIRBAG


 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 179 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22043
Skąd: WT
Wysłany: 2018-04-06, 09:06   

Teraz popraw jeszcze zdjęcia i będzie dobrze 😊




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
sivo

Auto: Lanos 1.6 16v SX '99
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-30, 08:50   

wizjonerek napisał/a:
podłączamy kable interfejsu według schematu:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu K
czerwony +12 ==> w złączu F


Witam, mam problem z ABSem, i chcąc go zdiagnozować zakupiłem taki sam interfejs jak w tym temacie, wszystko skonfigurowałem i podłączyłem jednak żadna opcja w programie nie kończyła się połączeniem :( . Odkręciłem całe gniazdo aby był lepszy dostęp i wydaje mi się, że w połowie złącz brak jest.... złącz (blaszek, pinów czy jak to się nazywa). Zrobiłem zdjęcie i wydaje mi się że podłączać się mogę tylko w złącza ABCGHJM i nie wiem w tym układzie jak podłączyć linie K i F jak w opisie. Czy to u mnie jest takie wybrakowane gniazdo? odwrotnie podłączone niż opisy na nim? (próbowałem kilka różnych innych konfiguracji, ale nie pomagało),

 
 
wizjonerek

Auto: lanos SX 1.6 16V 2000r
Imie: Jacek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 51
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-05-03, 09:09   

sivo napisał/a:
wizjonerek napisał/a:
podłączamy kable interfejsu według schematu:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu K
czerwony +12 ==> w złączu F


Witam, mam problem z ABSem, i chcąc go zdiagnozować zakupiłem taki sam interfejs jak w tym temacie, wszystko skonfigurowałem i podłączyłem jednak żadna opcja w programie nie kończyła się połączeniem :( . Odkręciłem całe gniazdo aby był lepszy dostęp i wydaje mi się, że w połowie złącz brak jest.... złącz (blaszek, pinów czy jak to się nazywa). Zrobiłem zdjęcie i wydaje mi się że podłączać się mogę tylko w złącza ABCGHJM i nie wiem w tym układzie jak podłączyć linie K i F jak w opisie. Czy to u mnie jest takie wybrakowane gniazdo? odwrotnie podłączone niż opisy na nim? (próbowałem kilka różnych innych konfiguracji, ale nie pomagało),

[url=https://images83.fotosik.pl/1056/f1a1de2083323917m.jpg]Obrazek[/URL]




bez paniki wszystko z gniazden jest oki. zrób tak:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu J
czerwony +12 ==> w złączu G


Ostatnio sam walczyłem z Airbagiem bo jak kiedyś ktoś powiedział wywaliło z dupy błędy 31,24,25 czyli z dupy niespodziewanie zdechł sterownik . choć elegancko łaczył sie z poduszkami i czytał błędy to za diabła nie dało się ich skasować bo jak wiadomo błąd 31 zapewnia nam frajde z wymiany całego sterownika poduszek . w nowym było to samo przy pierwotnej konfiguracji. Dopiero zmiana układu kabli i przepięcie lini L w interfejsie do lini L (w gnieżdzie B) umożliwiła skasowanie błedów . wyszło tak:

czarny GND ==> w złączu A
zielony linia K ==> w złączu M
żółty linia L ==> w złączu B
czerwony +12 ==> w złączu G



http://daewooforum.pl/temat83262.html
http://daewooforum.pl/temat83728.html#1077878
 
 
sivo

Auto: Lanos 1.6 16v SX '99
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-03, 10:57   

dzięki. skąd wiesz na jakiej zasadzie i pod które piny trzeba się podpinać?
właśnie siedzę z kompem w aucie, podłączyłem jak napisałem i udało się uzyskać połączenie. niestety na wariancie do ABS (na którym mi teraz tylko zależy) jakiekolwiek połączenie uzyskuję z ostatnią opcją komputera (ctrl+F12) czyli chyba pod AIRbaga :/ po wejściu w błęby na desce włącza mi kontrolkę od airbaga i zrywa połączenie z komputerem.
W wariancie pinów jak opisałeś do AIRbaga w żadnej opcji mi się nic nie łączy, jedynie co to podczas prób połączeń check engine mi mruga
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
arcigorek


Auto: chevrolet rezzo 1.6 2004 gaz BRC
Imie: artur
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 90
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-09-24, 13:39   

Witam czy w tacumie tak samo się łączy piny u mnie jest KWP2000 ?



arcigorek
 
 
 
tomakur
tomakur

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Tomasz
Wiek: 35
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-01-16, 17:29   

Cześć
Dziś przyszedł mi interfejs OBD taki jak z opisu powyżej z osobnymi pinami z firmy Viaken podłączyłem pod auto wraz z programem Chevrolet Explorer 1.7 i udało mi się połączyć z modułem od poduszek i wykasować błąd jaki wyskoczył po odłączeniu akumulatora także i u mnie się udało połączyć a jak wiemy z diagnostyką Daewoo nie jest już tak łatwo a u mnie w Świętokrzyskim to już w :D ogóle także jak by ktoś potrzebował coś zrobić w Lanosie to zapraszam :D



Daewoo Lanos 1.5 16V (DOHC) LPG Sirocco
 
 
kosa100.90

Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-02-20, 12:56   

Witam.
Czy używając tego interfejsu kkl można podłączyć się pod kompa i czytać błędy i parametry ALDL java ?
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 761
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2019-03-31, 13:10   

kosa100.90 napisał/a:
Witam.
Czy używając tego interfejsu kkl można podłączyć się pod kompa i czytać błędy i parametry ALDL java ?

Można czytać parametry silnika przy pomocy tego interfejsu ale soft musi być inny.
Ja testowałem z Delco.



Jest też wersja MyALDL (też PL) dawny Tyranus Scaner



Jeśli są jakieś pytania odnośnie softu zapraszam na PW, planuję też napisać wkrótce temat odnośnie diagnostyki poprzez Vag KKL.

Edit: Poprawiono zdj.
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt