X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Zaczął gasnąć na gazie

Autor Wiadomość
MarcinC

Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 23
Wysłany: 2018-04-11, 00:12   [Lanos] Zaczął gasnąć na gazie

Cześć, mam problem z moim kaszlakiem.
W Lanosie 1.5 8V siedzi stara instalacja LPG (chyba 2 generacji, tak mi się wydaje). W tamtym roku odpalałem go na gazie i można było w ciepłe dni jechać bez problemu, w zimniejsze czasami jakby odcinało mu moc na chwilę, potrafił zgasnąć. Wyleczyłem się z palenia go na gazie i teraz odpalam na benzynie i tak jadę aż mu złapie trochę temperatury (wskazówka wskoczy powyżej tej pierwszej kreski na wskaźniku temperatury) albo wyjadę na prostą, gdzie wiem że będzie mógł się spokojnie zagrzać przed ewentualnym zatrzymaniem.
Do tej pory powyższy schemat się sprawdzał - wskakuje temperatura to go przełączałem na gaz i sobie normalnie pracował. Od jakiegoś czasu zaczął mieć problemy przy tej niższej temperaturze, trzeba było dodać gazu przy przełączaniu albo pilnować się żeby nie zgasł po chwili. Mówię ok, nie ma większego problemu - zimno było.
Teraz jest już dużo cieplej i mam problem, bo temperatura, która do tej pory wystarczała, nie wystarcza i samochód mi gaśnie. Nawet jak się zagrzeje trochę mocniej to pracuje jakoś dziwnie i zdarzy mu się zgasnąć. Potem to ustaje, gdy już "oswoi" się z gazem. Raczej nie jest to kwestia jakości paliwa, bo od ponad roku tankowałem na jednej stacji, a gdy zaczęły się problemy, spróbowałem gazu z innej i jest to samo.
Olej ma jakieś 12kkm, na dniach będzie wymieniony na nowy, a filterki od gazu wymieniałem jakieś 1,5 roku temu - 15-17kkm temu - też wymienię. Za bardzo się nie znam i tylko to wpadło mi do głowy, bo nic innego się nie zmieniło. Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Od czego zacząć szukanie przyczyny?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2018-04-11, 09:42   

Szukasz wszędzie przyczyny a w parowniku nie? Przecież pewnie nie dość że stary. tpo jeszcze go katowałeś zapalaniem na gazie. To wiadoma sprawa, że coraz z nim gorzej jest i już nie działa jak dawniej. Za inwestuj i kup nowy do 2 generacji nie są drogie. U mnie w brc po wymianie membrany i zpalany zawsze na benzynie wytrzymał 2 lata.
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 741 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7482
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-04-11, 11:20   

w drugiej gen masz jeszcze sterujący dopływem gazu krokowy i ww parownik.
na benzynie nie ma takich /ani innych/ objawów ?
 
 
damian5215

Auto: Lanos HB 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-04-11, 20:42   

Na razie nie wymieniaj parownika, są tańsze rzeczy.
Musisz zacząć od podstaw, nie wiem jaki masz gaz ale ja tankuje na markowych stacjach i przy 10kkm już filtr gazu jest do wymiany bo zaczyna się dusić.
Wyczyść krokowy gazu jeśli masz II gen a nie I, filtr powietrza w jakim jest stanie ?
Jesli masz parownik taki jak lovato rge 92 to masz korek do upuszczania zanieczyszczeń z parownika, musisz nagrzać samochód i wtedy na wył silniku odkręcić plastikową śrubę, tą na dole parownika.
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 486 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7737
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-04-12, 01:29   

MarcinC napisał/a:
W tamtym roku odpalałem go na gazie i można było w ciepłe dni jechać bez problemu, w zimniejsze czasami jakby odcinało mu moc na chwilę, potrafił zgasnąć.
MarcinC napisał/a:
Nawet jak się zagrzeje trochę mocniej to pracuje jakoś dziwnie i zdarzy mu się zgasnąć.
membrany zesztywniały do wymiany
damian5215 napisał/a:
Na razie nie wymieniaj parownika, są tańsze rzeczy.
membrany to koszt koło 40-70zł :cfaniaczek:
MarcinC napisał/a:
Wyleczyłem się z palenia go na gazie
u mnie odpalanie na gazie załatwiło membrany w parowniku po 70tys km :D




 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
MarcinC

Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 23
Wysłany: 2018-04-12, 08:19   

Na benzynie wszystko ok, pracuje równo i nie gaśnie. Filtr powietrza jest czysty.
Ogólnie z tym gazem to jest śmieszna sprawa, bo jak kupiłem samochód to była jakaś instalacja BRC (prawdopodobnie JUST) z komputerem od gazu i tak dalej, ale coś było z tym nie tak. Oddałem do gazownika i stwierdził, że nie ma sensu ładować kasy w tą instalację, która jest i najlepiej byłoby ją przerobić. Wywalił komputer, kilka metrów kabli i ustawił "na zwykły przełącznik". Nawet nie mam czujnika temperatury, przełączam ręcznie lub po przekroczeniu iluśtam obrotów.
Nie mam pojęcia ile ten parownik ma już przejechane, bo ja zrobiłem tym samochodem niecałe 18kkm.
O czyszczeniu silnika krokowego nie słyszałem ;) Postaram się to zrobić jak najszybciej. Jeśli czyszczenie krokowca i wymiana filtra nie pomoże to chyba kupię cały nowy parownik. Warto ryzykować z zestawem naprawczym do parownika o niewiadomym przebiegu i stanie?
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2018-04-12, 10:11   

W tych instalacjach problem jest właśnie też z tymi kiepskimi krokowcami. Ludzie je wywalają i wstawiają śruby. Wiadomo na przegląd trzeba założyć ale ustawiona na sztywno mniej pali i lepiej działa. Większość lanosów tam ma przerobione bo normalnie palą jak smoki bez śruby.
Spróbuj nawet na próbę założyć śrubę i ustawić gaz pokrętłem. Czy coś to da.
A co do parownika wiadomo regeneracja kosztuje mniej ale akurat tu masz tanie parowniki nowe i wg mnie lepiej dołożyć. Chyba, że kupisz oryginalny zestaw naprawczy i sam zregenerujesz. Inaczej jak ma robić to gaziarz kupuj nowy. Na to samo wyjdzie.
 
 
 
damian5215

Auto: Lanos HB 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-04-12, 14:51   

Z tego co napisałeś wnioskuje że masz zwykłą I gen z registrem(śruba na rurze która idzie z parownika do mieszalnika)
Więc pewnie krokowego od gazu nie masz.
Daj zdjęcie pod maską.
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 951
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-12, 19:44   

MarcinC, od odpalania na lpg mogłeś zabić parownik.



73!
 
 
 
MarcinC

Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 23
Wysłany: 2018-04-12, 20:04   

Fotki spod maski:






Chyba jednak nie ma krokowca? Jutro spróbuję coś z tatą pogrzebać, wymienię filtr i zobaczymy co dalej. Dzisiaj odniosłem wrażenie, że sporo mocy mu ubyło jakoś. Zachowuje się jakby jechał pod sporym obciążeniem. Chyba jednak trzeba będzie wymienić parownik po prostu. Ktoś podpowie jaki najlepiej kupić? Można to wymienić samodzielnie czy trzeba do gazownika na jakąś regulację?

Coś takiego będzie ok? Parownik Allegro
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2018-04-12, 20:54   

Ja bym polecał akurat trochę drożej ale sprawdzony i odporny parownik. Przykładowa aukcja : http://allegro.pl/redukto...6707541344.html
Proste i mocne parowniki. Miałem nawet taki ale do 1 generacji w tico i zapalałem na gazie prawie od początku jak zamontowałem gaz i wytrzymał bardzo długo.
Dawniej u nas ustawianie kosztowało 20zł. Od biedy w necie jest jak ustawić śrubą na oko jak nie ma blisko gaziarza. W tico sam ustawiłem na śrubie i jeździło bo gaziarz jak ustawił to paliło 8l.
 
 
 
MarcinC

Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 23
Wysłany: 2018-04-12, 22:34   

Czyli ustawianie to jakieś groszowe sprawy, ok. A sam montaż? Wystarczy wężyki podczepić? Chciałbym żeby mój lanos palił 8l :D Teraz spalanie mam jakoś od 10 do 15 litrów, zależy jak tam się jeździ :/ I jest tam w końcu krokowiec czy ta śruba własnie zamiast niego? Jest tylko jeden filtr czy widzicie gdzieś więcej?
 
 
damian5215

Auto: Lanos HB 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-04-12, 23:47   

Mam ten parownik co polecił Robaszek127, i jest ok, dobrze ogrzewa gaz a w lecie nie przegrzewa.
Reguluje sam, są poradniki na forum.
W 1,5 16v nie da rady zejść poniżej 10l w trasie na I/II gen.
Ja odpalam na benzynie ale praktycznie przełączam w lecie od razu na gaz, w zimie jak zacznie lecieć ciepłe powietrze z nawiewu, czyli z 5 min na postoju i nie mam z nim problemów, poprzedni co był, jeździł w lanosie z 10 lat bez wymiany membran !!!
 
 
MarcinC

Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 23
Wysłany: 2018-04-13, 01:18   

Poczytałem trochę i spróbuję jeszcze trochę pogrzebać. Może pokręcę trochę śrubkami i spróbuję to jakoś wyregulować, może uda mi się odkręcić ten zawór z dołu i jakiś syf stamtąd spłynie, no zobaczymy. Dzięki za pomoc, będę się odzywał co z tego wyszło :)
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2018-04-13, 01:45   

Jak byś miał tego krokowca to by lanos palił 15L. Dlatego go wywalają ludzie inaczej pali ile chce.
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt