X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Problem z wolnymi obrotami

Autor Wiadomość
rafalsus

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-05, 22:02   [Matiz] Problem z wolnymi obrotami

Witam,pacjent to Matiz z 2000r na gazie sekwencji.Przebieg 119 tyś.Rozrząd 6 tyś temu.Gaz dwu letni
Problem pojawił się zaraz po zakupie.Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty falują 3 lub 4 krotnie i się normują.Po uzyskaniu informacji z forum podjąłem próby naprawy.
1.Reset komputera programowanie obrotów itp-brak zmian
2.Wymiana świec i kabli które miały małe przebicie-poprawa pracy lecz brak zmian z wolnymi obrotami
3.Odczytanie błędów-tylko błąd klimy.
4.czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy-nie pomogło
5.Sprawdzenie szczelności przewodów od odmy i rury od filtra powietrza-wszystko było szczelne
6.zaworek pvc-wydaje się sprawny zostawiłem go podłączonego do pokrywy zaworów a z drugiej strony nałożyłem wężyk,gdy wdmuchiwałem powietrze przepuszczał a podczas zasysania zamykał się dopiero przy silniejszym pociągnięciu
7.Podmiana Map Sensora na inny ze szrotu nie dała żadnych zmian
8.Sprawdzałem jeszcze psikając dezodorantem na połączenia przepustnica z kolektorem kolektor z głowicą czy zmieni się praca silnika co wskazywało by na lewe powietrze,lecz nic się nie zmieniło.
Jeszcze co WAŻNE problem występuje głównie po pełnym rozgrzaniu silnika.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie z tym,ze na benzynie jest minimalnie mniej odczuwalny.Zauważyłem,że gdy są włączone światła obroty mniej wybiegają i jakoś się stabilizują po chwili, a na wyłączonych cały czas falują.Zapewne ma to związek z jakimś obciążeniem silnika.W porównaniu do matiza taty z którym jest wszystko ok silnik odczuwalnie dużo lepiej przyspiesza i jest bardziej dynamiczny.Co mam dalej sprawdzać?Nie chciał bym niepotrzebnie wymieniać części.Byłbym wdzięczny za sposoby na sprawdzenie podzespołów które mogą być potencjalnie powodem problemu.Jeszcze przyglądając się silnikowi zauważyłem,że aparat zapłonowy jest maksymalnie obrócony w lewo.Czy to normalne?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-05-06, 08:30   

to może jeszcze takie coś http://daewooforum.pl/temat60284.html ?
rafalsus napisał/a:
4.czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy-nie pomogło

podmienić z tego niegasnącego ? krokowego ciężko wyczyścić, brudzące się i psujące łożysko jest przy wtyczce.
 
 
rafalsus

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-06, 09:20   

Jak będę miał możliwość to podmienie.Zrobiłem jeszcze taki test,że podczas gdy silnik pracował równo odłączyłem wtyczkę od krokowego.Po dodaniu gazu obroty nadal wariowały.Nie było żadnej zmiany w pracy silnika.Czy to znak,że jest uszkodzony silniczek krokowy
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-05-06, 09:49   

nie, to znak że odłączyłeś regulację dopływem powietrza.
jakbyś tak zrobił gdy miałbyś falujące obroty, a takich chyba nie masz, to ustabilizowanie ich na jakiejś stałej wartości mogłoby wskazywać na jego zużycie lub ubrudzenie.
komputer ma jeszcze możliwość sterowaniem kątem wyprzedzenia zapłonu i dawki paliwa.
tu może krokowy nie wyrabia z czasem i dokładnością wykonywania poleceń sterownika. zacina się ?
mam taki, tylko od lpg, zimny jak cię mogę, zwykle działał, ale po nagrzaniu gasił silnik przy wysprzęglaniu. nie zamykał dopływu gazu i zalewało silnik gazem.
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-06, 10:21   

wyreguluj zawory, wyreguluj kąt wyprzedzenia zapłonu a potem zajrzyj do mojego ostatniego wątku.



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rafalsus

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-06, 10:22   

Chyba będzie trzeba poszukać czegoś na szrocie.Tamten matiz ma wtyczkę na 4 piny a mój na 3.Sam silniczek wygląda identycznie.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-05-06, 12:50   

okrągły 3 pin to TPS.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt