X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU - dynaCAMS-pomoc w dobraniu

Autor Wiadomość
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 12:53   [Lanos] SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU - dynaCAMS-pomoc w dobraniu

Witam, mam problem z dobraniem sportowych wałków z Rosji dynaCAMS do Lanosa 1.6 16V

Interesują mnie ostre wałki gdzie liczy sie moc na wyzszych obrotach - oczywiscie dół jest gorszy jak na seryjnych ale chce wybrac takie na ktorych bede w stanie tez jezdzic do sklepu po bułki jadąc 2000obr/min, czyli takie ktore dadzą mi max mocy ale bedzie tez mozna na nich jezdzic na codzin spokojnie a nie tylko upalać

Jezeli chodzi o moj silnik to - głowica po portingu, zrobiony dolot z nawiewem z grila, kolektor ssacy z ukrainy cos ala lexmaul, kolektor wydechowy 4-2-1 przelot brak kata 2"

Do sportowych wałkow chce dolozyc regulowane koła rozrzadu i oczywiscie wszystko wystroic ECUmaster


Ci z dynaCAMS przysłali mi tabelke w ktorej jest 23 opcji wałków do wyboru - prosze o doradzenie jakie wałki beda dla mnie najlepsze :)

P.S> seryjne wałki w Lanosie 1.6 16V to 226 stopni, 8,5mm wznios zaworów
Nie znam sie za bardzo na parametrach ale wydaje mi sie ze w tych sportowych to musze szukac miedzy 270 -290 stopni - ale moze sie mysle :)

http://www.raspredval.ru/pdf/Dv2112RS.pdf




P.S 2. orietuje sie ktoś jakie parametry dla porownania maja wałki światka do lanosa 1.6 16V w wersji GT, GT/R, R, W ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24251
Skąd: SI
Wysłany: 2018-05-16, 16:56   

zawsze z wałkami jest tak że jak chcesz mieć mocną górę to stracisz dół i nie ma tutaj półśrodków, jak będziesz chciał odzyskać trochę dołu stracisz u góry i nikt jednoznacznie Ci tutaj odpowiedzi nie da bo tak naprawdę musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 19:31   

rozumiem....

chyba wybiore jakies średnie bo jednak chce miec dół...

ZNa ktos paametry wałków światka w wersji GT - GT/R ?? - nie moge sie z nimi skontaktowac - nie odpisuja na maila
 
 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 21:14   

ok 270 stopni to ostre wałki - da rade na takich jezdzic normalnie - bedzie dół ??
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4045
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2018-05-16, 21:40   

Zastanawia mnie jaka cena takich walkow i czy nie wato zaryzykowac Rewarowych.

Moze sie okazac ze Turbo lub Swap wyjda podobnie co te walki.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 21:42   

jak sam załatwisz z Rosji to za komplet ok 1200zł
 
 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-18, 00:42   

Podobno jak wałki są bardzo ostre to trzeba przerobic hydropopychacze automatyczne na reczne gdzie ustawia sie szczeline luzu zaworowego - czy to prawda i od jak ostrych wałków trzeba to robic ?

CZy wałki o parametrach :

wznios: 10,2mm
czas otwarcia: 266/223,1
fazy: 19-67

bedą chodzic na seryjnych hydropopychaczach ?
 
 
Michoł
Miszcz młotka


Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-05-19, 09:06   

Tak jest że przy bardzo ostrych wałkach trzeba przerabiać na mechaniczne popychacze zaworowe. Dzieje się tak, bo przy dużych prędkościach obrotowych nie wyrabia sprężyna zaworowa. Ściślej mówiąc, bezwładność ugięcia zaworu i sprężyny, czyli jego masa zaburza pracę tego mechanizmu względem czasu. No nie wiem jak to wytłumaczyć. Dlatego stosuje się podwójne sprężyny zaworowe żeby były twardsze. Niestety ale wszystkie takie zabiegi obniżają żywotność podzespołów, bo wycierają się szybciej dźwigienki zaworowe, wałek, trzeba też zastosować twardsze gniazda zaworowe i same zawory z domieszką tytanu, i można tak dalej wymieniać. Przerabia się też magistrale olejową tak aby był bezpośredni natrysk oleju na dźwigienki zaworowe.
Ja bym założył max wałki GT R ze świątka i więcej nie kombinował bo zaczyna się ostra rzeźba. I tak jak wyjmiesz pod 130KM z 1.6 to i tak jak dla mnie to jest super wynik z samej mechaniki. Pamiętaj że tuning mechaniczny jest najdroższy i najbardziej pracochłonny oraz najczęściej trzeba dorabiać niektóre podzespoły indywidualnie.
 
 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-19, 09:34   

Rozumiem, te wałki co opisalem powyzej to chyba moga chodzic na hydraulice - 266 stopni to nie jakis hardcore >?
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4045
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2018-05-19, 21:39   

lok4you napisał/a:
Rozumiem, te wałki co opisalem powyzej to chyba moga chodzic na hydraulice - 266 stopni to nie jakis hardcore >?


Ze tez Ci sie chce, wpadnie jakies c20xe i tak bedzie szybsze ;)



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 32 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 231
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-21, 13:04   

lok4you,
lok4you napisał/a:
wałki co opisalem powyzej to chyba moga chodzic na hydraulice

Oficjalna odpowiedź od producenta: wałki te obliczone są pod pracę na seryjnych hydropopychaczach o średnicy 32mm.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
lok4you


Auto: LANOS 1.6 16V GT GŁOWICA
Imie: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 602
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-23, 08:10   

Jakiej firmy polecacie popychacze?
Ina czy oryginalne czy innej firmy?
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 32 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 231
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-24, 11:34   

Ja zwracam się z kolei z prośbą czy te wałki dla 16V podejdą pod oplowskie silniki bloku 1,4-1,6L?
O ile w przypadku wałków 8V wątpliwości nie mam, bo można je montować dowolnie w Oplach i Daewoo tak przy tych 16V nie jestem pewien.
Są to wałki montażowo identyczne z wałkiem GM 96182606 czyli takim jaki jest w silnikach Daewoo/Chevrolet A15DMS, A16DMS, F14D3, F16D3 i A15MF.
W oplowskich silnikach 16V widzę, że końcówka pod zębatkę ma inny kształt:


Jednak widzę, że niektórzy jakoś montują do Opli 16V te od Lanosa:
http://www.forum.astratun...pic.php?t=26312

Co trzeba zatem zrobić, żeby te 96182606 podeszły pod oplowskie silniki? Czy wystarczy zastosować lanosowskie zębatki rozrządu i wszystko będzie OK? Jeżeli tak to jak wtedy wygląda sprawa z czujnikiem faz rozrządu w Oplach? Podczas strojenia się go odłącza lub ustawia?



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt