Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, mam problem z dobraniem sportowych wałków z Rosji dynaCAMS do Lanosa 1.6 16V
Interesują mnie ostre wałki gdzie liczy sie moc na wyzszych obrotach - oczywiscie dół jest gorszy jak na seryjnych ale chce wybrac takie na ktorych bede w stanie tez jezdzic do sklepu po bułki jadąc 2000obr/min, czyli takie ktore dadzą mi max mocy ale bedzie tez mozna na nich jezdzic na codzin spokojnie a nie tylko upalać
Jezeli chodzi o moj silnik to - głowica po portingu, zrobiony dolot z nawiewem z grila, kolektor ssacy z ukrainy cos ala lexmaul, kolektor wydechowy 4-2-1 przelot brak kata 2"
Do sportowych wałkow chce dolozyc regulowane koła rozrzadu i oczywiscie wszystko wystroic ECUmaster
Ci z dynaCAMS przysłali mi tabelke w ktorej jest 23 opcji wałków do wyboru - prosze o doradzenie jakie wałki beda dla mnie najlepsze
P.S> seryjne wałki w Lanosie 1.6 16V to 226 stopni, 8,5mm wznios zaworów
Nie znam sie za bardzo na parametrach ale wydaje mi sie ze w tych sportowych to musze szukac miedzy 270 -290 stopni - ale moze sie mysle
P.S 2. orietuje sie ktoś jakie parametry dla porownania maja wałki światka do lanosa 1.6 16V w wersji GT, GT/R, R, W ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2018-05-16, 16:56
zawsze z wałkami jest tak że jak chcesz mieć mocną górę to stracisz dół i nie ma tutaj półśrodków, jak będziesz chciał odzyskać trochę dołu stracisz u góry i nikt jednoznacznie Ci tutaj odpowiedzi nie da bo tak naprawdę musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Podobno jak wałki są bardzo ostre to trzeba przerobic hydropopychacze automatyczne na reczne gdzie ustawia sie szczeline luzu zaworowego - czy to prawda i od jak ostrych wałków trzeba to robic ?
CZy wałki o parametrach :
wznios: 10,2mm
czas otwarcia: 266/223,1
fazy: 19-67
bedą chodzic na seryjnych hydropopychaczach ?
Michoł Miszcz młotka
Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 101 Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-05-19, 09:06
Tak jest że przy bardzo ostrych wałkach trzeba przerabiać na mechaniczne popychacze zaworowe. Dzieje się tak, bo przy dużych prędkościach obrotowych nie wyrabia sprężyna zaworowa. Ściślej mówiąc, bezwładność ugięcia zaworu i sprężyny, czyli jego masa zaburza pracę tego mechanizmu względem czasu. No nie wiem jak to wytłumaczyć. Dlatego stosuje się podwójne sprężyny zaworowe żeby były twardsze. Niestety ale wszystkie takie zabiegi obniżają żywotność podzespołów, bo wycierają się szybciej dźwigienki zaworowe, wałek, trzeba też zastosować twardsze gniazda zaworowe i same zawory z domieszką tytanu, i można tak dalej wymieniać. Przerabia się też magistrale olejową tak aby był bezpośredni natrysk oleju na dźwigienki zaworowe.
Ja bym założył max wałki GT R ze świątka i więcej nie kombinował bo zaczyna się ostra rzeźba. I tak jak wyjmiesz pod 130KM z 1.6 to i tak jak dla mnie to jest super wynik z samej mechaniki. Pamiętaj że tuning mechaniczny jest najdroższy i najbardziej pracochłonny oraz najczęściej trzeba dorabiać niektóre podzespoły indywidualnie.
Jakiej firmy polecacie popychacze?
Ina czy oryginalne czy innej firmy?
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-24, 11:34
Ja zwracam się z kolei z prośbą czy te wałki dla 16V podejdą pod oplowskie silniki bloku 1,4-1,6L?
O ile w przypadku wałków 8V wątpliwości nie mam, bo można je montować dowolnie w Oplach i Daewoo tak przy tych 16V nie jestem pewien.
Są to wałki montażowo identyczne z wałkiem GM 96182606 czyli takim jaki jest w silnikach Daewoo/Chevrolet A15DMS, A16DMS, F14D3, F16D3 i A15MF.
W oplowskich silnikach 16V widzę, że końcówka pod zębatkę ma inny kształt:
Co trzeba zatem zrobić, żeby te 96182606 podeszły pod oplowskie silniki? Czy wystarczy zastosować lanosowskie zębatki rozrządu i wszystko będzie OK? Jeżeli tak to jak wtedy wygląda sprawa z czujnikiem faz rozrządu w Oplach? Podczas strojenia się go odłącza lub ustawia?
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
mavi
Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Maciej
Wiek: 52 Dołączył: 02 Cze 2017 Posty: 1 Skąd: Kalisz