Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Urwała mi się swego czasu podczas odkręcania śruba w głowicy od pokrywy termostatu. Dostęp do niej był “średni” ale przy użyciu wiertarki kątowej udało mi się jednak ją nawiercić. Żadne ekstraktory z przeciwnym gwintem nie pomogły, więc postanowiłem nagwintować. Podczas nagwintowywania stało się najgorsze. Ułamał się gwintownik ;/ Zacząłem trochę panikować i podejmować jakieś irracjonalne akcje wyciągnięcia tego. Cieńkim wiertłem próbowałem podwiercić urwaną śrubę myśląc, że może ułamany gwintownik się poluzuje, ale wiertło się ześlizgneło, weszło w szparę gwintownika i ułamało i tak oto zrobił się prawdziwy bigos – urwana śruba, ułamany gwintownik oraz kawałek wiertła ;/ Wydawałoby się że “kaplica” - ściąganie głowicy i nie wiadomo czy elektrodrążarka by pomogła, bo otwór nie był na wylot
Z pomocą przyszedł jednak KWAS AZOTOWY (V), który w odpowiednim stężeniu nie reaguje w ogóle z aluminium a łatwo trawi żelazo. Procedura trawienia wyglądała nastepująco:
1. Handlowy kwas o steżeniu 65% rozcieńczyłem w stosunku objętościowym 1:1 wodą, tak, że jego stężenie było około 38%. Kwas 65% nie reagował ani z aluminium ani z żelazem z powodu pasywacji. Po jego rozcieńczeniu aluminium na 38% owy było wciąż odporne a żelazo ładnie zaczeło reagować.
2. Wyrzeźbiłem z folii aluminiowej koszyczek i na czarny silikon przykleiłem do bloku głowicy tak, żeby po nalaniu kwasu cały otwór ze śrubą, gwintownikiem i wiertłem był zakryty. Stężony kwas 65% spulchnia zastygły silikon, ale 38% już go nie niszczył.
3. Pipetką spokojnie umiesciłem kilka ml 38% kwasu, który ładnie zaczął reagować z połamanym żelazem nie naruszając w ogóle aluminiowej głowicy. Poniważ wtedy było chłodno około +5 st to i reakcja dosyć powoli zachodziła. Kilkanaście razy wymieniałem kwas, który ostatecznie ładnie pięknie wytrawił wszystko pozostawiając czyściutki nienaruszony otwór, gotowy pod nową śrubę
UWAGA!!!
1. METODA DZIAŁA TYLKO W PRZYPADKU ALUMINIOWYCH CZĘŚCI. NIE STOSOWAĆ DO URWANYCH ŚRUB W STALOWYCH BLOKACH CZY INNYCH PRZEDMIOTACH.
2. ZBYT MOCNO ROZCIEŃCZONY KWAS AZOTOWY (V) TRAWI TAKŻE ALUMINIUM.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW