X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira II] 1.6 benzyna, brak wolnych obrotów.

Autor Wiadomość
jasiek160

Auto: Nu II x2
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 11
Wysłany: 2018-09-28, 08:52   [Nubira II] 1.6 benzyna, brak wolnych obrotów.

Cześć,

Wczoraj odebrałem nubirę 1.6 od mechanika, który wymieniał przewód wspomagania pomiędzy pompą a maglem.
Po uruchomieniu silnika natychmiast on gaśnie, zupełnie nie ma wolnych obrotów. Pracuje tylko gdy utrzymam obroty pedałem gazu. Mechanik podkręcił obroty do około 800 śrubką przy przepustnicy - uchylając ją bardziej. Twierdził, że nic przy tym wcześniej nie robił. Obroty delikatnie falują - ledwie widoczne ruchy wskazówki obrotomierza.
Zauważyłem, że sparciało górne przednie kolanko przewodu podciśnienia na przepustnicy, zastąpiłem je kawałkiem przewodu.
Po około 15 minutach jazdy obroty na jałowym zaczęły sięgać około 2000, tak jak by wszystko wracało do normy + to co dokręcił mechanik śrubą.
Domyślacie się co może być przyczyną takiego zachowania silnika ?

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 750 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7553
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-09-28, 11:37   

jasiek160 napisał/a:
Mechanik podkręcił obroty do około 800 śrubką przy przepustnicy
na pewno nie powinien tego robić na pałę, masz miernik, przestaw śrubką tak, żeby TPS pokazywał między 0,56 a 0,62V przy zamkniętej przepustnicy. http://daewooforum.pl/temat78190.html
jasiek160 napisał/a:
Zauważyłem, że sparciało górne przednie kolanko przewodu podciśnienia na przepustnicy
jest więcej takich kolanek przy silniku, i z nimi, z tej strony ekranu, nic nie poradzimy.
jasiek160 napisał/a:
Wczoraj odebrałem nubirę 1.6 od mechanika, który wymieniał przewód wspomagania pomiędzy pompą a maglem.
pod kolektorem ssącym masz ukryte 4 podciśnienia

na grodzi nad maglownicą też kilka jest.
https://obrazki.elektroda.pl/5385456100_1532865119.png
wymieniając przewód wspomagania mógł któreś naruszyć i sobie wypadło
 
 
jasiek160

Auto: Nu II x2
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-03, 13:43   

Wielkie dzięki za precyzyjną odpowiedź,

Podłączyłem miernik do czujnika przepustnicy i ustawiłem na 0,60v - niżej nie chciał zjechać, pewnie przez zanieczyszczenie przepustnicy, która mechanicznie bardziej domknąć się nie mogła.

Sprawdziłem i oczyściłem krokowiec, sprawdziłem podciśnienia - wszystko było z nimi ok.

Zaprogramowałem wolne obroty zgodnie z instrukcją i wszystko śmiga zacnie :) Ogromne dzięki!

Przy jakim przebiegu lub co jaki czas dobrze jest umyć przepustnicę ?

Pozdrawiam,

Janek.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt