X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Spalanie 16l/100km

Autor Wiadomość
alcon

Auto: Lanos
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-03, 10:23   [Lanos] Spalanie 16l/100km

Witam,
Lanos 1.4 (55kw) z 2001.
Od jakiegoś czasu pojawiły się strzały przy jeździe na gaz, w warsztacie powiedzieli wymiana parownika.
Świece i kable wysokiego napięcia wymienione początkiem roku.
Po wymianie auto jeździ normalnie.

Wynik (na stacji tankuje ok 40-42l gazu):
1)przed wymianą parownika ok 450km na butli(bez znaczenia na jakiej stacji),
2)po wymianie parownika ok 400-450km(10l/100km) na butli (po ok 1-2min pracy silnika na benzynie),
3)regulacja parownika po przejechaniu 1k km(praca silnika na benzynie ok 1-2min),
Stacja NoName 250km(16l/100km),
Stacja Orlen 300km(13.5l/100km).

Dojazd do pracy w jedną stronę ok 15km.

Dostałem informację żeby spróbować zatankować jeszcze gaz na innej stacji np BP, regulacja parownika nie polega na zmianie parametrów podawania mieszanki paliwa - jest ustawiona oryginalnie (mam nadzieję że nie poprzekrecalem :) )

Może ktoś miał podobny problem co może być przyczyną że różnica jest tak duża po regulacji?

Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam.
  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 16:00   

alcon, hamulce się blokują, sonda,



73!
 
 
 
alcon

Auto: Lanos
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-03, 16:51   

@modzel czy ten opis wymiany sondy jest wiarygodny , czy lepiej samemu się nie brać za taką robotę ?
http://www.samnaprawiam.c...os-15-16v.html#

Nie ukrywam że jest parę filmików jak robić pomiar ale bez komentarza do uzyskanych wyników i nie wiem jak je interpretować.
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-04, 20:12   

alcon, nie jestem w stanie odpowiedzieć CI na to pytanie, ale słyszałem, ze to prosta naprawa.



73!
 
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Audi A4 B5 AVANT 2,4 V6 30V
Imie: Piotr
Pomógł: 69 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1056
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-06, 13:37   

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać przetestuj sondę bo wywalisz kase na darmo ;-)

potrzebny multimetr, szpilka i samochód

pomiar na 2 V, minus na klemę AKU, plus w przewód sondy (przez igłę) i zobaczyć czy sonda zyje (ma oscylowac tj napięcie ma skakać od 0,2-0,3 do 0,7-0,8) jak stoi dęba to wtedy dopiero wymiana

oczywiście na rozgrzanym silniku

os. skoro był reduktor wymieniany to po zakładam ze po ok 1000 km bylo ponowne strojenie ?



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 745 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7506
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-07, 10:30   

alcon napisał/a:
regulacja parownika nie polega na zmianie parametrów podawania mieszanki paliwa - jest ustawiona oryginalnie (mam nadzieję że nie poprzekrecalem :) )

Może ktoś miał podobny problem co może być przyczyną że różnica jest tak duża po regulacji?

o jakiej regulacji napisałeś ?
alcon napisał/a:
Nie ukrywam że jest parę filmików jak robić pomiar ale bez komentarza do uzyskanych wyników i nie wiem jak je interpretować.
masz wirusa rozsyłanego przez YT ? blokuje google, ale nie youtuba ?
Cytat:
os. skoro był reduktor wymieniany to po zakładam ze po ok 1000 km bylo ponowne strojenie ?
ponowne ? ja zakładam że żadnej regulacji nie było, kolega pokręcił tym co znalazł na parowniku i to tyle...
ustawiłeś chociaż podobne ciśnienie gazu z parownika ?
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Audi A4 B5 AVANT 2,4 V6 30V
Imie: Piotr
Pomógł: 69 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1056
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-07, 13:12   

[quote="rgre"]
alcon napisał/a:

Cytat:
os. skoro był reduktor wymieniany to po zakładam ze po ok 1000 km bylo ponowne strojenie ?
ponowne ? ja zakładam że żadnej regulacji nie było, kolega pokręcił tym co znalazł na parowniku i to tyle...
ustawiłeś chociaż podobne ciśnienie gazu z parownika ?


wiesz z doświadczenia wiem ze jak reduktor sie ułoży (gumy trochę popracują etc) ciśnienie leci w dół i trzeba podciągnąc ... ale może to zalezeć od parownika



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
alcon

Auto: Lanos
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-09, 16:30   

Pietia(lania) napisał/a:
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać przetestuj sondę bo wywalisz kase na darmo ;-)

potrzebny multimetr, szpilka i samochód

pomiar na 2 V, minus na klemę AKU, plus w przewód sondy (przez igłę) i zobaczyć czy sonda zyje (ma oscylowac tj napięcie ma skakać od 0,2-0,3 do 0,7-0,8) jak stoi dęba to wtedy dopiero wymiana

oczywiście na rozgrzanym silniku

os. skoro był reduktor wymieniany to po zakładam ze po ok 1000 km bylo ponowne strojenie ?


Dzięki za instrukcje właśnie o te wartości mi chodziło [V].

alcon napisał/a:
regulacja parownika nie polega na zmianie parametrów podawania mieszanki paliwa - jest ustawiona oryginalnie (mam nadzieję że nie poprzekrecalem :) )

Może ktoś miał podobny problem co może być przyczyną że różnica jest tak duża po regulacji?

rgre napisał/a:

o jakiej regulacji napisałeś ?

"Regulacji" Taką odpowiedz uzyskałem od gazownika

rgre napisał/a:
alcon napisał/a:
os. skoro był reduktor wymieniany to po zakładam ze po ok 1000 km bylo ponowne strojenie ?
ponowne ? ja zakładam że żadnej regulacji nie było, kolega pokręcił tym co znalazł na parowniku i to tyle...
ustawiłeś chociaż podobne ciśnienie gazu z parownika ?


Tak "regulacja" była po przejechaniu 1000km na nowym parowniku.

Pietia(lania), rgre, Modzel

Parownik:
KIT MINI LAVATO
MODEL: RIDUTTORE RGE090
TESTOWANY : 1000[kPa]
DATA TESTU : 05/2018

1)Parownik - 461zł,
2)Wąż wody 16 Semperit - 15zł,
3)Wąż gazowy 12 - 12zł,
4)Opaska 12-22 - 12zł,
5)Wymiana reduktora - 100zł.
Razem 600zł.

Przejechałem autem w cyklu mieszanym na benzynie 110km - po kolejnym zatankowaniu do pełna wyszło 8.3L [95] (Ta sama stacja i ten sam dystrybutor).
Więc ok 7.6L/100km Benzyny.
  
 
 
sebek1111

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 686
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-09, 20:53   

To instalacja II badz pierwszej generacji.

Pali Ci tyle bo jest zle wyregulowana. Moze tez byc uszkodzona sonda jesli to II generacja.

Ale skoro na starym parowniku to jezdzilo, to poprostu parownik jest rozkrecony za mocno.

Jesli to druga generacja i mona podlaczyc komputer, to diagnoza problemu zajmie osobie obeznanej i posiadającej oprogramowanie i przewod gora 10 minut.
Zreszta przy pierwszej generacji jest jeszcze prosciej.

Jaką więc generacje posiadasz? 1 czy 2 jesli druga to jaki jest komputer sterujacy?

Za wszystko przeplaciles, bo ten parownik kosztuje 220 zl góra a jego tureckie odpowiedniki 150 zl.
  
 
 
alcon

Auto: Lanos
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-10, 16:23   

Przesyłam zdjęcie Parownika (Generacja 1 czy 2 ?? )



To że przepłaciłem już wie :niewiem: ale teraz to gaz drożej wychodzi niż benzyna :mdleje:
  
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Audi A4 B5 AVANT 2,4 V6 30V
Imie: Piotr
Pomógł: 69 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1056
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-10, 20:23   

Nie reduktora tylko całej rurki z gazu do dolotu :

różnica pomiędzy 1 a 2 gen to albo "srubka" albo krokowy

ale spalanie masz i tak bardzo duże



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
alcon

Auto: Lanos
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-12, 21:01   

Nie wiem czy tak będzie lepiej coś widać.

 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 486 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7744
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-12, 21:20   

II generacji




 
 
sebek1111

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 686
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-13, 11:08   

Podaj jeszcze sterownik, jaki steruje ta instalacja, bedzie gdzies pd maska, zrob zdjecie przelacznika na desce od gazu, to moze uda sie Ci doradzic jak podejsc do regulacji i jak sprawdzoc dzialanie sondy w oprogramowaniu centralki.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt