X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] Styki w kolumnie kierownicy, co to jest ?

Autor Wiadomość
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-26, 13:16   [Matiz] Styki w kolumnie kierownicy, co to jest ?

Dzień dobry mam od niedawna problem, kupiłem matiza i było ok po tygodniu zaczęły się wydobywać dziwne styki z kierownicy, najpierw myślałem że to na wieloklinie w kierownicy ale nie, pomyślałem że maglownica ale raczej też nie bo nie mam ludów ani innych cudów, dziś zajrzałem pod spód i ukazało mi się to co jest zaznaczone na zdjęciu w tym miejscu są jakieś luzy i stąd dochodzą stuki, nie że śrub tylko ten czarny koleczek jak jest po środku czy też na boku ma luzy i stuki dochodzą właśnie stamtąd. Czy ktoś się z tym spotkał? Co to jest wg i jak to naprawić? Dziękuję i pozdrawiam.





Filmik aby usłyszeć
https://youtu.be/oBs4SxbJzDI
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-27, 14:35   

coś analogicznego jak tu http://daewooforum.pl/temat70629.html, także ta stabilizująca wałek tulejka powinna być dostępna.
być może to https://www.fox.rzeszow.p...,4,251133,11882 z ogólnie tego https://www.google.com/se...e0_ECkOFy3k2uM:
żeby nie wtopić wyjmij ją i porównaj z dostępnymi, albo czekaj dalej na odpowiedzi. ktoś powinien mieć katalog...

masz luz podczas obrotu kierownica-wałek pośredni /z przegubem widocznym na zdjęciu/ ?
 
 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 18:24   

Szczerze tam nie ma żadnej takiej tulei, gdzieś czytałem że to jest łączenie i połączenie jest wykonane za pomocą nitó które z czasem się luzuja sta te stuki, jezdząc nic nie zauważyłem żeby mi się zle prowadziło tylko to stukanie mnie wqrza bardzo,
ktoś mądry napisał rozwierć nity i skręć srubami, ale nie ponosi za to odpowiedzialności, a co do tej tulei to gdzie tam do rurki by miała wejść jak to stuka na tym czarnym punkciku, jakby faktycnzie to był nit i dostał luzu
 
 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 18:27   

Ale jak widać na filmiku nie mam żadnej tulejki tam zwykla rurka a w niej idzie cały drążek tak powinno być mogły ktoś dostarczyć zjęcie jak to wygląda oryginalnie ? :D :piwo:
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-27, 19:01   

gdzie czytałeś ?
tulejki są dostępne, gdzieś być muszą... to co pokazałeś wygląda na element włożony w rurę kolumny kierowniczej.
"kołek" wchodzi w tą rurę. nit ? gdzie widzisz ten nit ?
ja tam nie wiem, piszę na podstawie innych rozwiązań.
możesz nie otrzymać innej odpowiedzi, jeśli moja jest prawdziwa.
tyle.
a nie...
CristalPol napisał/a:
Ale jak widać na filmiku nie mam żadnej tulejki tam zwykla rurka a w niej idzie cały drążek

1 widać ? nie widać.
skoro to "zwykła rurka a w niej idzie cały drążek" to czemu kręcąc kierownicą, i drążkiem, stalowa rura się nie rusza, a ruszać się będzie to coś z "kołkiem" i drążek kierowniczy ?
drążek w kolumnie jest z typu bezpiecznych. składa się z dwóch drążków, ale chyba nie jesteś tego ciekawy nie odpowiadając na pytanie.
i wiesz co ?



2 jesteś dorosły, kombinuj, i najważniejsze - MYŚL.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 19:14   

Naprawdę się nie ma co denerwować w temacie mechaniki to ja jestem laikiem i nie wiem zbyt dużo jak nie wogóle, wg schematu co mi wyslałeś wynikaże tam powinna być taka plastikowa tuleja której u mnie nie ma tak ?

Nit wg mnie sądziłem że to ten czarny kołeczek który widać przez otwór w rurce która wisdać jest przykrecona do karoserii.

Wg moich obserwowań luzy i te stuki mam dokładnie w miejscu łączenia tych drążków przez otwór widać drązęk ciemniejszy łączy się z jaśniejszym, niby nie muszę znać się na mechanice ale chciałym poprostu to jakoś usztywnić,

Dlatego pytałem co to jest i co mogę zrobić aby to usztywnić ewentualnie czego mi tam brakuje.

Dobra może zlę krąże wg schamtu w tw tej "rurze" powinna być tujeka w bolcem która wchodzi w otworek i działą na zasadzie dybla a przez tujele przechodzi cały drązek, ja tak to rozumuje, reasumując czegoś tu u mnie brakuje ?
 
 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 19:16   

Cytat:
masz luz podczas obrotu kierownica-wałek pośredni /z przegubem widocznym na zdjęciu/ ?


Jakoś jaśniej naprawde w tych sprawach drązek przglub wałek pośredni jestem ciemny :pomocy:

Tutaj znalazłem coś takiego i myślałęm że to co u mnie
http://daewooforum.pl/temat6399-15.html
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-27, 20:10   

CristalPol napisał/a:
Dobra może zlę krąże wg schamtu w tw tej "rurze" powinna być tujeka w bolcem która wchodzi w otworek i działą na zasadzie dybla a przez tujele przechodzi cały drązek, ja tak to rozumuje, reasumując czegoś tu u mnie brakuje ?
raczej to nadmiar luzu. tematów z tym problemem w matizie nie widziałem, interesuję się tym tutaj od 2011,ale lanosy nadrabiają w tej kwestii. tam tulejka wypada, tu dostała luzu w rurze kolumny.
pytanie drugie > cały drążek składa się z dwóch drążków wsuwanych jeden w drugi.
przynajmniej powinien...
w razie "W" jeden drążek schowa się w drugi, skracając swą długość. to razem z przegubami może uratować klatkę piersiową od wbicia się w nią kierownicy.
https://allegro.pl/walek-posredni-krzyzak-kolumny-kierowniczej-matiz-i7135971598.html
widzisz wielowypust ? ząbki na wałku ? nie wnikam w ten drążek i z jakiego matiza jest, ale to połączenie ruchome, które mogłoby ucierpieć przy okazji innych luzów. przy tym rozwiązaniu - wielowypust, nie sądzę, nie ma takiego http://daewooforum.pl/temat69084.html połączenia jak u mnie w nubirze, gdzie też jest takie analogiczne połączenie na "koniczynkę", czterolistną , tyle że na plastyku, ale i to musisz brać pod uwagę. te nity z tamtego Twojego tematu coś trzymają.
masz tam taki post
steyr napisał/a:
Kolberger napisał/a:
U mnie też stuka coś w układzie kierowniczym. Z tego co napisaliście to u mnie też musi stukać ta cześć z nitami, bo takie stukanie mogę sam wywołać ruszając kierownicą w górę i dół stojąc samochodem w miejscu. Także na pewno nie są to drążki kierownicze, tylko coś możliwie blisko samej kierownicy. Ew przekładnia kierownicy, ale to już jest dalej i raczej ona nie stuka. Podjadę na kanał i zobaczę. Sam się zastanawiam jak wyeliminować te stuki... tak żeby nie wymieniać tej części.


no to jak masz luz ruszajac kierownica w dół i w góre to jest luz na łożyskach kolumny kierowniczej,tez mam niewielki luz ale sie tym nieprzejmuje ;)

na razie masz ewidentny luz na łożysku/tulejce w tej rurze. czy jest coś więcej ? nie znaju, czasem trzeba rozebrać na drobiazgi by to zobaczyć. wtedy może całą kolumnę łatwiej wymienić ? chociaż masz śruby przy zespole stacyjki, czy specjalne zrywalne śruby po których zostaje tylko okrągły łepek zamiast sześciokąta pod klucz ? nie jest to zbyt duże utrudnienie, ale może być czasochłonne. https://landstore.pl/sruba-stacyjki-zrywalna
 
 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 20:11   

Dobra, wszystko przeanalizowałęm i faktycznie brakuje mi tej czarnej tulejki którą mi wysłałeś, tylko proszę powiedz mi jak ją założyć w sklepie widzę że jest to jednlity plastik, w lanosie widziałem w temacie że jest rozcięta, wynika z tego że muszę całą kolumne wyciągnąc ?

Co do luzów to u mnie dokładnie jak na filmiku kierownica jak ruszam w rózne strony czy na na boki czy góra dół są te stuki, no i jak obracam lewo prawo to tak jakby coś się tam wyrobiło na łączeniu, sądze żejak zamontowałbym tą tuleje to stuki ustąpią jak będe kierownica ruszał gora dół i przod tyl niestety lewo i prawo one mogą nadal być
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-27, 20:46   

nie wiem, jedno zdjęcie mogłoby sugerować że też jest rozcięta, ale nie wiem :niewiem:
nie jest, wtedy trzeba odkręcać za przegubem i wyciągać jeden wałek. albo w całości po zdjęciu kierownicy, zabezpieczeń - segera, bo inaczej się nie da, a jakoś ją tam przecież wetkano.
taka "grubsza" robota wraz ze zdjęciem kierownicy może skończyć się "zgubieniem" kulek,wałków :?: łożyska od strony kierownicy, jeśli nie ma innej plastykowej tulejki/łożyska.
tu liczyłbym na pomoc matizowców, ale czy tacy jeszcze są ? problemem mogłaby być wymiana tulejki kontra całej kolumny. "prostsza" może być kolumna i się nie dowiesz.
dlatego myśl, a nie to że się obrażam. obrażony mogę być na takiego jednego z matizem, ale zbyt obrażalski jednak nie jestem :D
 
 
CristalPol

Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-27, 21:22   

Wymienić całą kolumne hmm po co ruszać coś co sądzę żejest dobre chybaże faktycznie prostrze okaże się sciągnięcie kierownicy i tam na tych płaskownikach 4 srub i wymiana całości niż wybebeszanie tej "rury" obudowy, zerkne jeszcze jutro tam w dziure w odchłań czy czasem aby ta tulejka nigdzie tam nie wlazła bo przecież na filmiku widać że jest tam pusto


Dobra dziś poszedłem do auta i mimo deszczu wczołgałęm się pod kierownicę i okazało się ze ejst ta tulejka którą mi podesłałęś wyżej, niestety jest chyba wyrobiona i to konkretnie bo to wersja bez wspomagania więcalbo kupię całą przekładnie albo poprostu przyzwyczaje się do stukania. Dziękuje za pomoc
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt