Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2018-10-29, 14:42 [Lanos] Niskie napięcie na światłach mijania
Witam !
Mam sobie pewien problem z napięciem na światłąch mijania.
Mianowicie na odpalonym silniku na akumyulatorze jest 14.3- 14.4 V czyli git.
Jak mniemam na żarówkach powinno być podobnie, a nie jest.
Na odpiętych kostkach można zmierzyć jakieś 13.8v natomiast po włączeniu świateł napięcie na żarówce spada do 12.8(lewa lampa) i 12.5V (prawa lampa). Po dołożeniu plusa bez pośrednio z akumulatora żarówka wyraźnie mocniej świeci.
Pierwsza moja myśl była by dobrać się do skrzynki przekaźników i tam wyczyścić/ może coś przelutować ( Po pomiarach wskrzynce też napięcie spada, najpierw na przekaźniku później na bezpieczniku). Ale udało mi się gdzieś znaleźć temat że przekaźnik w lanosie nie działa w sposób w jaki teoretycznie powinno być to zrealizowane czyli sterowanie manetką które załącza bezpośredni plus z akumulatora tylko ten plus gdzieś tam jeszcze wraca do manetki :my?li: więc czyszczenie skrzynki przekaźników może nie dać efektów. Czy tak faktycznie jest czy ktoś palnął głupotę ?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-29, 17:54
nie palnął, a właściwie to tak, daewoo i wiele innych marek.
zajrzyj w schemat i popatrz jaką drogę pokonuje prąd z aku do żarówek.
i tak masz dobrze, u mnie było ok 11V jak pamiętam.
masz dwa wyjścia, przywrócić starą instalację do stanu idealnego, lub dołożyć swój przekaźnik.
a propo, żarówki są na napięcie znamionowe 12V, tak ?
czyli podwyższanie im do ponad 14V może skracać im żywotność. ale, albo widoczność, albo trwałość, wybór należy do was.
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2018-10-29, 18:09
wybór między trwałością a widocznością powinien być dla każdego oczywisty
Pozatym skoro po ogarnięciu instalacji Voltów powinno być te 14 to znaczy że tak być powinno
Btw skąd ogarnąć schemat świateł ? bo dodatkowych kabli jakoś mi się nie chce ciągnąc więc wolałbym poprawić to co jest
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-29, 18:21
fajniejszy dał Mawerix w kompendium wiedzy.
zolvvik napisał/a:
bo dodatkowych kabli jakoś mi się nie chce ciągnąc więc wolałbym poprawić to co jest
ja to ogarnąłem przy lampie, ~2m przewodu + przekaźnik z bezpiecznikiem można też na bogato, przekaźnik z bezpiecznikiem na stronę do mijania. drogowe tak samo.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2018-10-29, 18:38
gdzieś o tym czytałem, o ile dobrze czaje to ciągniemy niezależny + z aku do żarówek przez przekaźnik a sam przekaźnik jest sterowany plusem który teraz idzie na zarówki ?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-10-29, 18:47
tak jest najprościej, + bezpiecznik, ale jest jedna wada tego podstawowego rozwiązania. zwarcie, usterka przekaźnika, gasi obie żarówki. w ciągu 5-6 lat nie zdarzyło się, oprócz raz zaśniedzenia bezpiecznika, ale łapiesz o co biega ?