Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Matiz i Tico ;)
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 127 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-04, 22:05 [Matiz] Problem z odpalaniem podczas mgły, wysokiej wilgoci.
Witam. Mam taki problem, latem bez problemu odpala mi Matiz, a teraz jak się zmieniła aura wysoka wilgotność + mgła to nie odpalę. Od razu powiem tak, że świece, kable, aparat, kopułkę, palec, cewkę wymieniłem (a nawet cały moduł zapłonowy). Pod maską jak otwieram wszystko pokryte wilgocią, wodą, jest mokre.
Sytuacja się powtarza co rok, jak autko postoi z dzień, może dwa (na takiej pogodzie mgła+wilgoć) na zewnątrz to jest problem. Pomoc od innego akumulatora czy rozruchu nic nie pomaga. Akumulator kręci bez problemu, ale nie odpali.
Właściwie to znalazłem rozwiązanie, ale muszę mieć dostęp do gniazdka elektrycznego. Opalarką wysuszyłem wszystko, ale to nic nie dawało. Pomogło odpięcie zacisków tam gdzie jest filtr powietrza i dmucham prosto do kolektora ssącego ciepłe powietrze przez chwilkę i zaczyna gadać i odpala bez problemu... Jak już raz zagada to odpala.
Ktoś coś ma pomysł co to może być? Czy kupić suszarkę na 12V (o ile będzie w stanie dobrze rozgrzać...?) i dmuchać mu ciepłe powietrze do kolektora? Filtr powietrza też jest wymieniony.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-11-05, 13:36
iskra lubi wilgoć, bo może wcześniej się wyładować.
skup się na układzie zapłonowym, z uwzględnieniem że nowe nie oznacza dobre.
kopią wtedy przewody, iskra dochodzi do świec ?
Dobrze jest też posprawdzać oraz zakonserwować popularnym środkiem usuwającym wilgoć , wszystkie kostki i połączenia elektryczne. Taka wilgoć daje się we znaki przy skorodowanych / zaśniedziałych połączeniach. To najtańsze i najprostsze do zrobienia. A po drugie , dmuchanie ciepłym powietrzem może wskazywać na czujnik temperatury powietrza który jest w obudowie filtra powietrza. Sprawdź kostkę.
Czy Bóg wie wszystko ? Zakładam ,że tak. Tylko co robi z tą wiedzą ?