Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2018-11-09, 20:35 [Lanos] Prośba o wycenę.
Witam,
przymierzam się do w sumie nieoczekiwanej zmiany samochodu, wybór padł na Lanoska. Głównie z prawdopodobnie wynikającej okazji. Samochód ma służyć głównie na dojazdy do pracy 20-30km dziennie i od czasu do czasu wyjazdy po za miasto. Średnio 1k km. na miesiąc.
Z góry zaznaczam, że nie znam się na Lanosach, nigdy nie miałem styczności z Daewoo.
Wracając do Lanoska, do kupienia wpadł mi w ręce nw. egzemplarz.
Z polskiego salonu, auto trzymane wśród jednej rodziny (ojciec -syn), garażowane.
1.6 16v 107km. 2000r. w wersji sedan i przebieg. ok 34 tys. km Teoretycznie wyposażenie to pakiet SX, sugerują to znaczki na bokach auta. W praktyce mamy:
-elektryczne prawe lusterko,
-elektryczne przednie szyby,
-poduszkę powietrzną tylko dla kierowcy,
-abs,
-przeciwmgielne ,
-niefabryczne radio.
Z mankamentów, które wiążą się z tym autem w chwili obecnej to:
-brak nawiewu na szybę (pewnie linka)
-przetarcie na prawej części przedniego zderzaka,
- wgniotka na przejściu między nadkolem, a drzwiami pasażera,
-brak zagłówka na tylnej kanapie-
-połamana obudowa, na desce rozdzielczej przy radiu (najprawdopodobniej ktoś nie udolnie je wymienił)
-nie działający wskaźnik poziomu paliwa.
Reszta jest w ogólnie dobrym stanie.
Auto jest mojego znajomego, normalnie by go nie sprzedawał, bo jak sam wspomniał szkoda mu go dać w "obce" ręce. Od 2 tygodni ten samochód jest drugim autem.
Prośba z mojej strony, na jaką kwotę realnie wycenilibyście to auto?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 183 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22334 Skąd: WT
Wysłany: 2018-11-11, 11:06
Czy w pierwszej kolejności przejrzałeś serwisy ogłoszeniowe z autami?
To da Ci już pogląd na rynek.
Każda z wymienionych wad to pole do obniżenia ceny.
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-11-11, 22:27
i do srodkowej kreski zagrzewa?;o ja bym byl skłonny dać za takiego ( pod warunkiem, że jest zdrowy blacharsko) 3-4 tysiaki
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 183 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22334 Skąd: WT
Wysłany: 2018-11-13, 08:44
Gdzie zgrzewa to już jego decyzja.
Nie jest zdrowy blacharsko co zostało pokazane i opisane.
Drugą sprawą jest, że wartość pojazdu już dawno liczy się na tyle ile ktoś za niego jest skłonny zapłacić.
Albo podchodzisz realnie do sprawy albo rzucasz milionami i czekasz na rycerza na białym koniu by sprzedać.
Z tego co się zorientowałem wcześniej to mniej więcej cenowy zakres to 2-3tys. Sztuki zdarzają się, albo z lepszym wyposażeniem, albo z lepszym stanem blachy.
Kojarzy mniej więcej ktoś cenę ew. naprawy ww. wad? W szczególności, nie działający wskaźnik poziomu paliwa.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-11-13, 19:56
te niedoskonałości w postaci wgniotki i przetarć w przypadku lanosa nie kwalifikują się do pojęcia "zdrowej blachy", mam na myśli progi podłogę podłużnice, kielichy. Nie wiem co Doleck mówisz o 'zgrzewaniu'- jakby to jednak miało nawiązywać do mojej wypowiedzi to wyjaśniam, iż chodziło mi o to, że wskazówka temperatury stoi mu idealnie na środku ;D
jeśli nie zamierzasz robic tych obcierek wgniotek i deski rozdzielczej to naprawy groszowe
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-13, 21:05
Yaycobs napisał/a:
mniej więcej cenowy zakres to 2-3tys
Jeżeli te 34 tyś km jest przebiegiem oryginalnym to ten Lanos jest wart dużo więcej niż 2-3 tys zł. Jakiś czas temu widziałem na Allegro Lanosa 1,5L 8V z podobnie symbolicznym przebiegiem i był wystawiony za 8 tyś zł i się sprzedał dosyć szybko. Stan jego był idealny (przynajmniej na zdjeciu i w opisie).
Przy przebiegu 34 tyś km wszystkie podzespoły powinny być oryginalne - amortyzatory ze sprężynami, cewka zapłonowa, pompa wody pod osłoną rozrządu, przewody płynu chłodniczego - wszędzie tam powinien być znaczek Daewoo - kapusta lub GM.
Deska rozdzielcza w dobrym stanie kosztuje około 100 zł. Są one coraz trudniej dostępne i ciężko ją wymienić tak żeby po skręceniu wszystkiego nie było żadnego trzeszczenia, skrzypienia czy burczenia rezonansowego.
Zagłówki są łatwodostępne i tanie tylko, że tutaj ta tapicerka jest tą rzadszą, bardziej elegancką i z takim wzorem też może być trudniej go dostać.
To że wskazówka temperatury jest prawie na połowie na zdjeciu to nic nie mówi. W korkach jak się stoi, często rusza i zatrzymuje to normalne że tak ładnie nagrzany silnik.
Wskaźnik poziomu paliwa to być może kwestia tylko przyblokowanego pływaka. Zobacz czy jest oryginalna pompa paliwa z napisem "Kafus". Jeżeli nie to znaczy że coś tam było wymieniane, mogło spowodować zblokowanie pływaka i także daje do myślenia odnośnie oryginalności przebiegu.
Blacha z zewnątrz rzeczywiscie wygląda na zdrową.
Nie wykluczone że ten ubytek w desce pochodzi od próby dobierania się do licznika.
Jeżeli jednak wszystko jest oryginalne wraz z przebiegiem to to auto z 5 tyś co najmniej jest warte.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
18 lat i 34 tys. przebiegu? to jakies 160 km miesiecznie...... przy takim przebiegu jezdzi sie taxi a nie kupuje auto.... moze z przodu jednak byla jedynka?
przy tym przebiegu auto powinno byc prawie jak z fabryki, kierownica, mieszek, okladziny pedalow nie powycierane prawie w ogole (te ostatnie mozna latwo i tanie wymienic), osobiscie nie wierze w taki przebieg i raczej chyba juz wolalbym auto z wiekszym przebiegiem w ktorym wszystko bylo wymieniane w razie awari.... a po 18 latach lista powinna byc dosc dluga...... wiem z doswiadczenia po 15 roku auto zaczelo sie sypac jak choinka na zime ale nie wiem czy interesuje Cie moja dluga lista napraw
ps. przy tym przebiegu nie jestes w stanie tez zużyć fabrycznego kompletu opon lato/zima - jeżdżąc +/- 10-12 tys. rocznie opony starczają na 5-6 sezonów - sprawdz z ktorego roku sa opony i ile maja bieżnika i zapytaj czy kupili je nowe czy używane.....
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-15, 21:18
marcin2000 napisał/a:
wolalbym auto z wiekszym przebiegiem w ktorym wszystko bylo wymieniane w razie awari.... a po 18 latach lista powinna byc dosc dluga...... wiem z doswiadczenia
W moim Lanosie w ciągu 21 lat były robione następujące rzeczy:
- łożyska tył przy 160 tyś
- amortyzatory tył przy 140 tyś (ale wymieniłem z głupoty bo oryginalne były OK tylko się poluzowała śrubka i tłukły)
- uszczelka pod głowicą przy 200 tyś
- łączniki stabilizatora przy 170 tyś
- łożyska przód przy 235 tyś
- łożyska przednich amortyzatorów 180 tyś
- wydech 2 razy wymieniany
- uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów 180 tyś
- uszczelniacz półośki 200 tyś
- rura dolotowa 170 tyś
- tuleje tylnej belki (też z głupoty, bo tłukły mi wymienione nowe amortyzatory)
- lakierowanie 200 tyś
- konserwacja podwozia 200tyś
Do tego wymiana cześci, które uległy uszkodzeniu przez incydenty:
- końcówka drążka prawa (wjazd w głęboką dziurę)
- cewka (kuna pogryzła kable ja nie wiedziałem i odpaliłem silnik)
- przewód paliwa (ułamałem końcówkę przy wymianie filtra)
Do tego wymiany eksploatacyjne: tarcze + klocki, bębny + szczęki przy 200 tyś, czyszczenie zacisków, rozrząd, filtry i oleje.
Części, które są wciąż oryginalne i hulają:
- pompa paliwa
- wahacze z wszystkimi tulejami i sworzniami
- komplet sprzęgła
- maglownica
- amortyzatory i sprężyny przód
- przeguby
- cały osprzęt silnika: panewki, wałek, zawory, uszczelniacze (ani grama oleju nie bierze), popychacze, wtryskiwacze, wiązki elektryczne
- czujniki CTS, CPS, MAP, TPS, silnik krokowy
- skrzynia biegów
- termostat
- zębatki i uszczelniacze wałka i wału
- alternator
- chłodnica
- nagrzewnica
- wszystkie duperele jak silniczek wycieraczek, spryskiwacz, nawiewy
Jeżeli Lanos z tego tematu ma realny przebieg 34 tyś i wszystkie podzespoły oryginalne Daewoo to ja po stokroć bardziej taki bym brał niż jakiś z większym przebiegiem i wszystkimi częściami wymienionymi. Części "aftermarket" nawet najlepszej jakości mają wytrzymałość około 20-30% oryginalnych jakie były w autach z lat 90 tych. Sprawdzić tylko stan elementów gumowych, bo guma jest podatna na zużycie wiekowe.
Tutaj widzę, że silnik 1,6L 16V to ponoć przy 100 tyś już UPG przepuszcza.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
1robecki leń
Auto: Lanos
Imie: Robert Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lut 2017 Posty: 365 Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-11-16, 12:22
Ile warty?
z 2000-2500 max. Pod warunkiem, że spody progów, podłoga, belka i wahacze z przodu zdrowe, sprawne hamulce i zawiasy bez luzów, wydech zdrowy, a nie na druta, elektryki szyb działające, a nie przycierające się, wnętrze nie śmierdzące wilgocią, czy popalone of fajków.
Zawieź do warsztatu na naprawę blacharską błotnika i drzwi i lakierowanie tych elementów i zderzaka, a zawołają 1200-1500. Jeden plus, że te elementy odkręcisz i wymienisz na nieuszkodzone. Pod warunkiem, że trafisz białe, albo nie przeszkadza Ci inny kolor.
Zdrowy błotnik, czy drzwi bez wgniotek, to koszt ok 100 za element na złomowcu.
Decha, 50-100 plus przekładka, czyli we własnym zakresie parę godzin w garażu.
Albo mechanik. Ile? Nie wiem.
Osobiście za 150zł bym tego nie miał ochoty wymieniać.
Zastanawiam się, co tam grzebali, że kawałek deski ułamali...
Prędzej puści/połamie się U-ramka, niż decha.
Po takich fachowcach opcje są dwie. Albo odpuszczasz, albo wyjatkowo wnikliwie go ogladasz.
Ja wiem, że to tylko 18 letnie auto i cudów nie ma, dlatego powyżej, to tylko takie moje skromne zdanie.
wolalbym auto z wiekszym przebiegiem w ktorym wszystko bylo wymieniane w razie awari.... a po 18 latach lista powinna byc dosc dluga...... wiem z doswiadczenia
W moim Lanosie w ciągu 21 lat były robione następujące rzeczy:
Jeżeli Lanos z tego tematu ma realny przebieg 34 tyś i wszystkie podzespoły oryginalne Daewoo to ja po stokroć bardziej taki bym brał niż jakiś z większym przebiegiem i wszystkimi częściami wymienionymi. Części "aftermarket" nawet najlepszej jakości mają wytrzymałość około 20-30% oryginalnych jakie były w autach z lat 90 tych. Sprawdzić tylko stan elementów gumowych, bo guma jest podatna na zużycie wiekowe.
Tutaj widzę, że silnik 1,6L 16V to ponoć przy 100 tyś już UPG przepuszcza.
No właśnie wszyscy mówią, że lanosy to odporne i bezawaryjne auta.....mam trochę inne zdanie na ten temat..... ja w moim rocznik 99 z przebiegiem 192 tys. wymieniałem, amortyzatory ze sprezynami komplet (wcześniej z tylu tylko), poduszki amoryzatorow z przodu 2 albo 3 razy, tylna belke bo stara skorodowala - kupilem na szrocie i zregenerowalem cala, bebny z cala zawartoscia, za chwile zloze 3 komplet kolockow i tarcz, sprzeglo (skorodowala lapa), poduszke skrzyni biegow i chyba jakas silnika, pompe abs i serwo hamulca, chlodnice klimy, regenerowalem sprezarke klimy, wymienialem upg, pierscienie i wszystkie uszczelniacze, uszczelka pod klawiatura x2, rozrzad 2 razy, progi robilem 2 razy, odbudowan nadkoli - wszystko skorodowało w gląb, wymiana wszystkich przewodów hamulcowych i paliwowych, konserwacja podwozia i profili, silnik krokowy, jakies rurki od odmy, swiece i kable x2, akumulator, bezpieczniki, oslone z gumy z 1 strony na polosi, 2 wahacze przod, wybierak i kilkanacie innych drobiazkow, ktorych teraz nie spamietam - wszystko na dystansie 100 tys. - czyli przez jakieś 8 lat.
dla porownania kia ceed firmowa, ktora jest katowana od 8 lat w firmie i ma przebiegu ponad 200k dopiero niebawno zaczela sie sypac, wczesniej praktycznie tylko eksploatacyjne rzeczy albo akcje serwisowe, i30, który miał 6 lat i niewiele mniejszy przebieg rowniez byl bezawaryjny