Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
jaki silnik w nexi proponujecie 1.5 8v czy 1.5 16V i dlaczego?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-11-03, 21:24
Gdzie chcesz się poruszać Głównie miasto czy dłuższe trasy Chcesz LPG w tej Nexii ? Z tego co mi kumpel mówił to Nexia jego rodziców 1,5 8V działa 10 lat bez żadnych napraw tylko podstawowe elementy do wymiany (filtry, rozrząd) nie mają LPG.
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-03, 21:32
Tak jak przedmówca pisał. Mój ojciec jeździ Nexią 1,5 8V (11 lat 150 tys. km) bez gazu i nic a nic się w silniku nie psuje. Dbać o regularne wymiany płynów, filtrów, pasków itp. i nie ma obaw, że się rozkraczy na drodze. Ten silnik ma 75 koni a 1,5 16V 90 koni.
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
to ma byc tani dupowóz zeby przejechac z punktu A do B dodam iz fajnie by było jakby było wspomaganie el szyby i klima oczywiscie musi byc z gazem lecz nie chce wiekszego silnika jak 1.5 no i 4 drzwiowy bo czasem woze dzieci i żonke ja myślałem o tym poniewaz niedaleko odemnie http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6532348
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-04, 11:54
Wersje wyposażenia Nexii to GL (goła) GLE (4x elektr. szyby, wspomaganie, obrotomierz, centralny zamek) GLX (tylko z silnikiem 16V, to co w GLE i jeszcze ABS, nie wiem czy w Polsce były sprzedawane Nexie z automatem i klimą)
Pepiś
Auto: Rower :)
Imie: Piotrek Pomógł: 37 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2006 Posty: 3194 Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2008-11-04, 12:09
w niemczech sa automaty ....a unas to raczej juz sprowadzane... wersja Gle lub glx to maja wspomagania a wersja GL gola calkiem... bez wpomagania
najlepiej jest po jechac i samemu obejrzec moze sie wybiore a lepiej szukac 16V czy 8V
bo gdzieś wyczytałem że 16V lubi brać olej i to praktycznie każda jak to jest?
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-04, 19:09
Każdy producent dopuszcza jakieś tam zużycie oleju w silniku. Nie ma co bać się na zapas. Obejrzyj auto czy nie ma wycieków spod pokrywy zaworów i głowicy, w razie czego jedź do warsztatu i niech sprawdzą m.in. kompresję silnika to się okaże czy wszystko z nim ok. Poza tym wyjmij wszystko z bagażnika i sprawdź jego podłogę bo może być tam rdza (parcieją uszczelki pod lampami i woda po deszczu spływa do bagażnika). Rdza prawie na bank jest w tylnych nadkolach i dolnych rantach wszystkich drzwi oraz na tym wąskim pasie między tylnym zderzakiem a dolną krawędzią otworu bagażnika.
Każdy producent dopuszcza jakieś tam zużycie oleju w silniku. Nie ma co bać się na zapas. Obejrzyj auto czy nie ma wycieków spod pokrywy zaworów i głowicy, w razie czego jedź do warsztatu i niech sprawdzą m.in. kompresję silnika to się okaże czy wszystko z nim ok. Poza tym wyjmij wszystko z bagażnika i sprawdź jego podłogę bo może być tam rdza (parcieją uszczelki pod lampami i woda po deszczu spływa do bagażnika). Rdza prawie na bank jest w tylnych nadkolach i dolnych rantach wszystkich drzwi oraz na tym wąskim pasie między tylnym zderzakiem a dolną krawędzią otworu bagażnika.
no rdza to normalka chyba w deaewoo wiadomo ze chciałbym jej mieć jak najmniej ale głównie chodzi o poruszanie sie tanim kosztem 16V zaś bedzie troche droższy w naprawach np. rozrząd pompa itd 8 V bedzie tańszy lecz słabszy a z drugiej strony mniej wyposażony napewno na co jeszcze spojrzyc przy oględzinach auta?
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-04, 19:45
Części do DU są dosyć tanie. Ja mam doświadczenia z Nexią GLE 8V i nie wiem jak jest z awaryjnością GLX 16V. Ale na forum jakoś nikt nie narzeka, że z silnikiem 16V są większe problemy niż z 8V. Sprawdź też zawieszenie tzn. gumy stabilizatora, tuleje wahaczy (skrzypią jak się kończą) amorki czy nie ciekną i sprężyny, zwłaszcza tylne, bo lubią pękać w górnej części.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-04, 20:30
Pepiś napisał/a:
za duzo roboty by bylo... cos mi sie zdaje ze nie wszystkie usterki opisal
- uszkodzony czujnik ABSu na jednym z kół
Tutaj trzeba jechac na kompa bo nei wiadomo czy jest to czujnik czy wiazka sie przetarla i od ktorego kola. Jak jest to czujnik tylny to trzeba wymianiac razem z piasta bo jest nierozbieralny
- problem z instalacją elektryczną el. szyb - nie działa prawa przednia szyba.
Albo silnik padl, albo przelacznik (zalezy)
- problem z prawą wycieraczką.
wymiana calego mechanizmu nie jest trudna
- widoczne niewielkie ślady korozji
wiadomo
- niewielkie uszkodzenie zderzaka (prawy tylny róg).
pierdolka
Mialem niemiecka wersje sportiv, z silnikiem 8V i jedyne czego brakowalo w niej to klimatyzacji i halogenow.
Bez pojechania i sprawdzenia nie przekonasz sie.
no i kpiłem ale tego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=470925824
ogolnie samochód ma pare wgniotek blacharskich lecz nigdzie nie widoczna jest rdza tyle dobrze uszkodzenia sa jakie są lecz stan techniczny naprade dobry nic nie stuka ani nie puka auto jedzie prosto chodzi na gazie i na benzynie klima chodzi znakomicie moze ogolnie być pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc