X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Uciążliwa benzyna, odpalanie i jazda

Autor Wiadomość
szopaaa

Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 43
Wysłany: 2018-11-22, 20:59   [Lanos] Uciążliwa benzyna, odpalanie i jazda

Problem jest dość złożony i w zależności od okoliczności samochód różnie na to reaguje ale do rzeczy...

lanos 1.5 16V instalacja 2 gen (regulacja śrubą) kilka informacji:

1. auto odpalane na benzynie i przełączane po około 5 sekundach na LPG (później wytłumaczę dlaczego)
2. parownik wymieniony na nowy rok temu/12kkm
3. miesiąc temu wymienione filtry paliwa, powietrza, oleju, gazu, świece i kable (objaw występował również wcześniej ale uprzedzając pytania podaję również i te informacje)

to co zauważyłem:

- auto po odpaleniu na zimnym silniku i jeździe na benzynie nie reaguje poprawnie na gaz - skacze, dławi się, obroty spadają i rosną uniemożliwiając jazdę (auto "jedzie" ale jazdą jako tako tego nazwać nie można...). Przy biegu jałowym obroty nie falują. Przy dodawaniu gazu pulsacyjnie tj. przyciśnięcie i natychmiastowe odpuszczenie nie wyczuwam problemu w jego działaniu (w taki sposób przełączany jest na gaz). Gdy tak nie zrobię, to po wciśnięciu pedału gazu i jego przytrzymaniu silnik "bulgocze" i obroty stoją (nie zawsze, generalnie im wyższe obroty po odpaleniu tym silnik ma łatwiej). Jak się zagrzeje objawy znikaj i jazda jest przyjemna. Przy jeździe na LPG problemu nie ma żadnego.

- po jeździe na benzynie - nawet krótkiej jak się ostatnio okazało - gdy auto postoi (głównie przez noc) to ma problem z odpaleniem, rozrusznik kręci długo, generalnie zawsze odpalił na 200-500 obrotów i potem albo samemu po ciężkich mękach wejdzie na obroty powyżej 1000 (lub zgaśnie), albo ja mu pomogę, a jak już się to stanie to patrz punkt wyżej (obroty na biegu jałowym stoją).

- po kilku dniach męczącego odpalania, potem auto odpala bez najmniejszego problemu (lecz problem z jazdą pozostaje)

- gdy silnik jest ciepły żaden z powyższych problemów nie występuje

- przy dłuższej jeździe na stałych obrotach wyskakuje check, który znika tylko wtedy gdy dostanie choć na chwilę benzynę (albo zmiana podczas jazdy albo zgaszenie silnika i ponowne odpalenie), tak było od zawsze (poprzedni właściciel też tak jeździł), były próby zlikwidowania problemu tj. dodanie jakiegoś emulatora, choć check znikł to pojawił się problem taki, że auto po odpaleniu nie trzymało w ogóle obrotów i gasło - emulator usunięty, dodany jakiś nowy sterownik nie wiem co i check nie zniknął a temat umarł bo nic się autu nie dzieje w trasie jak jadę, a podczas mojej miejskiej jazdy check nie zdąży wyskoczyć (częsta zmiana biegów i obrotów)

auto było "przepalane" na benzynie (przyznam się, że nie były to jakiejś wielkie przebiegi) ale zbytnio efektów nie było a benzyna znika z baku jak szalona (11l/100km w cyklu miejskim, gazu 13/100 na odcinkach 7km, a w trasie 9-10 więc jak dla mnie wydaje się być poprawne), więc z profilaktyczną jazdą jak to niektórzy polecają zbiornik PB/na 2 LPG w tym przypadku nie ma sensu bo taniej wyjdzie wymiana parownika niż jazda na tej benzynie...nawet podczas prób jazdy np 2km PB i LPG przejeżdżałem może 20km więcej a wskazówka od poziomu paliwa leciała bardzo szybko więc i ja bardzo szybko podziękowałem tej metodzie... zresztą jak tu jeździć jak się nie da? a zima się zbliża - tamtą przerobiłem tak, że samochód odpalany nawet przy -20 za pierwszym razem, podczas odśnieżania przełączony na gaz i zero problemów z jakimś przerywaniem i zamarzaniem parownika, problem w tym, że co zrobić jak śnieg nie spadnie? :lol:

generalnie komputer był resetowany pół roku temu, nie pamiętam czy był jakiś pozytywny efekt, teraz również resetowałem lecz nie ustawiałem biegu jałowego - nic się nie zmieniło, teraz mam w planach zrobić to przy mniejszych temperaturach i z programowaniem obrotów... ALE gdy to nie pomoże to pytam was drodzy użytkownicy... CO DALEJ? :niewiem: w jakiej kolejności? w jaki sposób? (bardzo prosił bym o jakiś dokładniejszy opis, obrazki itp. bo większość na forum już powygasała), coś co mogę zrobić pod blokiem na osiedlu, garażu i kanału brak

mam już dość wymieniania wszystkiego po kolei, wystarczy mi już problem z zawieszeniem który opisywałem dość szeroko na forum, który i tak nie został rozwiązany... do gazownika na pewno się wybiorę choćby na regulację bo ja podejrzewam rozjechane mapy - zbyt bogata mieszanka paliwa, której silnik nie jest w stanie przepalić przez co głupieje, może też wtryskiwacze... ale chcę to zrobić jak najmniej inwazyjnie bo naprawy w owym egzemplarzu przekraczają już dwukrotnie wartość auta...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
szopaaa

Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 43
Wysłany: 2018-11-25, 13:02   

sprawdzone kody błędów

12 - standard
13 i 19

jak one się mają do owego przypadku? bo wyczytałem, że 13 może wyskoczyć od LPG a 19 od zaśniedziałych styków
 
 
szopaaa

Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 43
Wysłany: 2018-11-25, 16:00   

zrobiłem reset kompa i zaprogramowałem bieg jałowy

po resecie tylko błąd 12, po jeździe próbnej ~5km również brak błędów

odpalę samochód na wieczór i zobaczę rano jak się sprawa ma, mam nadzieję, że odpali i będzie jeździł bez zarzutów bo to bardzo ułatwi sprawę z dalszą diagnozą
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 755 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7629
Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-11-26, 11:12   

chyba już dawno wykryłeś przyczynę - lpg.
szopaaa napisał/a:
generalnie komputer był resetowany pół roku temu, nie pamiętam czy był jakiś pozytywny efekt, teraz również resetowałem lecz nie ustawiałem biegu jałowego - nic się nie zmieniło, teraz mam w planach zrobić to przy mniejszych temperaturach i z programowaniem obrotów... ALE gdy to nie pomoże to pytam was drodzy użytkownicy... CO DALEJ? :niewiem: w jakiej kolejności? w jaki sposób?

to bez znaczenia gdy nadmiernie preferujesz gaz, sterownik jest samoadaptacyyjny i sam nauczy się sterować silnikiem, o ile nie przełączysz na lpg.
ale jak przełączysz, to wszystkie wyuczone, lub zresetowane fabryczne ustawienia mogą wziąć w łeb, bo
Cytat:
lanos 1.5 16V instalacja 2 gen (regulacja śrubą)

teraz masz PIERWSZĄ generację i sterownik gazu mógłbyś zamienić na pstryczek elektryczek i kilka przekaźników.
taka przeróbka wiąże się najczęściej z dupowatym gazownikiem nie umiejącym poradzić sobie z ustawieniem gazu, brakiem odpowiedniego sprzętu do jego ustawienia, poszedł regulator gazu/krokowy/siłownik elektromagnetyczny - był za drogi, niedostępny i ogólnie ktoś obszedł problem jazdy na gazie, powodując w zamian problem na benzynie.
także masz podłączony i działający taki regulator, czy tylko śrubkę ??
co robi sonda tlenu ?
szopaaa napisał/a:
do gazownika na pewno się wybiorę
ok, tylko znajdź takiego co będzie umiał to wyregulować. co nie napisałeś, ale są takie gazy które lepiej zmienić na inne, nowsze, i niekoniecznie sekwencję, tylko na te które byle pan Józio ogarnie w swojej stodole za pomocą jeszcze dostępnych pomocy - nie specjalnego testera tylko i wyłącznie do tego gazu który mógłbyś posiadać.

tyle w temacie gazu.
a nie, jeszcze mógłbyś zacisnąć zęby, zakręcić zawór na zbiorniku jeśli taki posiadasz i "zrobić" zbiornik benzyny TYLKO NA BENZYNIE. bez tego nie wiem czy jest sens kierować w stronę innych tematów, głównie elektrycznych, o których możesz poczytać i popoprawiać wg kilku "manuali" będących w kompendium wiedzy.
 
 
szopaaa

Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 43
Wysłany: 2018-11-26, 16:50   

rgre napisał/a:
także masz podłączony i działający taki regulator, czy tylko śrubkę


nie wiem, jest emulator wtryskiwaczy - to wiem na pewno + takie "cudo", które problemu z checkiem nie wyeliminowało ale już olałem temat rok temu (samochód mam 1.5 roku)



rgre napisał/a:
ok, tylko znajdź takiego co będzie umiał to wyregulować. co nie napisałeś, ale są takie gazy które lepiej zmienić na inne, nowsze, i niekoniecznie sekwencję, tylko na te które byle pan Józio ogarnie w swojej stodole za pomocą jeszcze dostępnych pomocy - nie specjalnego testera tylko i wyłącznie do tego gazu który mógłbyś posiadać.


szczerze? to ja wolę jeździć tylko na gazie i jak całkowicie odmówi posłuszeństwa to go na złom oddać, taniej wyjdzie i mniej zmartwień

rgre napisał/a:
co robi sonda tlenu ?


nie rozumiem pytania

rgre napisał/a:
a nie, jeszcze mógłbyś zacisnąć zęby, zakręcić zawór na zbiorniku jeśli taki posiadasz i "zrobić" zbiornik benzyny TYLKO NA BENZYNIE. bez tego nie wiem czy jest sens kierować w stronę innych tematów, głównie elektrycznych, o których możesz poczytać i popoprawiać wg kilku "manuali" będących w kompendium wiedzy.


generalnie po resecie komputera, ustawieniu biegu jałowego samochód pali, jeździ i ma się dobrze na benzynie, więc jeśli reset co jakiś czas ma pomóc to wybiorę tę opcję

aczkolwiek do gazownika się wybiorę i posłucham co ma do powiedzenia - z tym, że sam na razie próbuję zdiagnozować problem aby ktoś mi nie wyjeżdżał, że parownik do wymiany po 10kkm

a co do generacji LPG - szczerze to sam nie wiem jaka to jest generacja, posiłkuję się internetem gdzie jak byk napisane jest, że II generacja jest stosowana w silnikach z układem wtryskowym aczkolwiek pytając gazownika co wymieniał reduktor, jakiej firmy i generacji jest gaz odpowiedział, że misz-masz = co było w danym momencie dobre to się stosowało, więc reduktor mam BRC, elektrozawór lovato, zbiornik STAKO a zawór nawet nie wiem na butli też chyba coś innego :lol:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt