Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, mam problem z ogrzewaniem w Lanosie, jest ono słabe, ciężko nagrzać w kabinie, zimą ciągle muszę jeździć na zamkniętym obiegu. Auto posiada LPG, reduktor wpięty szeregowo w nagrzewnice, czyli płyn płynie do nagrzewnicy, wężem powrotnym do reduktora a następnie wraca do obiegu silnika. Rozgrzałem auto na postoju, temp. na zewnątrz okolice 0 stopni. Ogrzewanie włączone na max, prędkość wentylatora 3. Sprawdzałem ręką wąż zasilający nagrzewnice ciepły ale jestem w stanie utrzymać go ręką, wąż powrotny letni i taki sam jest reduktor. Węże chłodnicy gorące nie idzie utrzymać aż włącza się wentylator. Wskaźnik temperatury stoi twardo na 90 stopni. Linki przy nawiewie są całe sprawdzałem. Gdzie szukać przyczyny? Ja podejrzewam termostat, jak by cały czas był otwarty bo węże chłodnicy mają wyższą temperaturę niż nagrzewnicy, ale z drugiej strony wskaźnik temperatury ani drgnie czyli silnik dogrzany. Mam włożony karton przed chlodnicą na około 60 % jej powierzchni.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 36 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-30, 06:11
Robert2905,
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2018-11-30, 22:10
reduktor jeszcze nie zamarza ?
Robert2905 napisał/a:
Sprawdzałem ręką wąż zasilający nagrzewnice ciepły ale jestem w stanie utrzymać go ręką, wąż powrotny letni i taki sam jest reduktor.
masz coś zatkane.
wąż, łączniki węży, grzejnik nagrzewnicy, reduktor.
trzeba sprawdzić drożność i usunąć przyczynę kupując, lub czyszcząc to, lub tamto
zrobiłbym zmianę, powrót nagrzewnicy tam gdzie był oryginalnie, reduktor w wężyk za ogrzewaniem przepustnicy i do zbiorniczka.
bez większej zmiany, przywrócić oryginał i sprawdzić na benzynie czy normalnie grzeje.
jak masz letnie przy wyjściu z grodzi silnika, to grzejnik do wymiany, płukania
ale przytkany może być i reduktor, hamuje intensywność przepływu cieczy.
wyłącz dmuchawę, a oba węże do nagrzewnicy będą podobnie gorące.
http://daewooforum.pl/temat55377.html lub oddolnie.
Płyn jest rdzawy, wyplukałem 5 razy zalałem nowy. Wyszło, że do wymiany jest UPG. Wywala płyn i puchną węże, ale mniejsza z tym, teraz kolejny problem. Auto mam od niedawna zrobione około 1500 km. Trochę cieknie z niego olej przy głowicy, więc musiałem dolewać. Na dolewkę miałem Platinium 10w40 bo nie wiem co było lane wcześniej. Po około 1300 km zaczęły stukać popychacze. Zmieniłem olej, po poprzednim Lanosie został mi Platinium 15w40. 3 dni cisza i zawory znowu grają, ale nie zawsze np. dzisiaj rano cisza na zimnym, zrobiłem 40 km i dopiero zaczęły stukać. Auto ma 165 tys km przejechane chodzi jak diesel. Auto naprawiam sam, znajomy mechanik podpowiedział mi żebym sprawdził czy smok olejowy nie jest przytkany, bo może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wiem, że olej mineralny nie jest zalecany do hydraulicznych popychaczy, chociaż poprzednim lanosem zrobiłem na tym oleju 90 tys km i było ok. Poprzedniego Lanosa jeszcze nie oddałem na złom, więc przy wymianie UPG mogę po przekładać popychacze. Jak sprawdzić, który jest dobry? Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co do tego stukania?