Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2018-11-30, 18:46 [Lanos] Pisk i grzanie felgi
Cześć,
od jakiegoś w tygodnia w moim Lanosie pojawił się pisk w lewym przednim kole podczas jazdy. Pisk jest najbardziej słyszalny przy prędkościach powyżej 60 km/h. Po jeździe felga jest cała ciepła. Przypuszczam, że klocek nie odbija od tarczy i cały czas o nią trze (ostatnio zwiększyło się też spalanie). Poniżej wstawiam zdjęcia tarczy i zacisku. Myślałem o wymianie całego kompletu tj. tarcza, klocki i zacisk (albo o regeneracji zacisku).
Cóż mi poradzicie? :O
P.S. lewe koło ogólnie też mi stuka, ale tutaj podejrzewam po prostu poduszkę amortyzatora (o której mówił mi poprzedni właściciel auta)
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2018-11-30, 19:07
Próbowałeś zwyczajnie zakręcić ręką kołem jak jest podniesione?
Cofnij tłoczek i spróbuj ruszyć zaciskiem.
Szczerze mówiąc nie próbowałem. Rozumiem, że przy kręceniu kołem powinien wydobywać się dźwięk tarcia (oczywiście jeżeli jest to problem z zaciskiem i nieodbijającym klockiem)?
I jakbyś mógł mi powiedzieć jak dokładnie cofnąć ten tłoczek i czy zacisk powinien być luźny czy twardo trzymać się na swoim miejscu?
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2018-11-30, 20:30
Na ostatnim zdjeciu widac tłoczek i klocek, miezy nimi jest szpara i tam wciśnij śrubokręt aby cofnąć tłoczek
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2018-12-01, 12:17
wymieniać tarcz i klocków raczej nie ma jeszcze sensu bo wyglądają nieźle, jeszcze troche kilometrów na nich zrobisz .
Tak jak @jonecky pisze sprawdź czy tłoczek się cofa ( powinien cię cofać płynnie bez dużego wysiłku) Jak się blokuje/ cofa skokowo to najpewniej jest przytarty i trzeba go wymienić wraz z uszczelnieniami.
Druga rzecz to te prowadnice, też zacisk powinien w nich chodzić płynnie i bez większych oporów. Je elementy nie będą budziły zastrzeżeń to zdemontuj zacisk i wyczyść dokładnie miejsca przylegania klocka do jarzma.
Mam już wszystkie części (reperaturka + tłoczek) ale mam chyba mały problem. Otrzymałem tłoczek i na opakowaniu od tłoczka jest wyraźnie napisane ATE i teraz powstaje pytanie - czy tłoczki ATE i DAC czymś się różnią?
Mam już wszystkie części (reperaturka + tłoczek) ale mam chyba mały problem. Otrzymałem tłoczek i na opakowaniu od tłoczka jest wyraźnie napisane ATE i teraz powstaje pytanie - czy tłoczki ATE i DAC czymś się różnią?
Na 99 % nie bedzie pasowac, bo te tłoki z przodu i z tylu wyraznie sie roznia juz na oko.
Poza tym ja bym sie nie bawil w ogule w regenetacje tych starych klamotow, tylko kupil cale nowe zaciski na Allegro oryginalne, jest tego troche w cenie ok 170 zloty sztuka. Mozesz sobie zalozyc ATE w miejsce tych, albo nowe DAC, jak wolisz.