X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Falujące obroty + check engine (bląd 33)

Autor Wiadomość
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2018-12-20, 00:06   [Lanos] Falujące obroty + check engine (bląd 33)

Witam,
od ok. tygodnia mam problemy z moim Lanosidłem (1.6, instalacja LPG KME Diego G3). Obroty falują:
- po odpaleniu zimnego silnika po całej nocy (praca na benzynie), wskazówka wtedy lata w zakresie ok. 600-1300 obrotów, po kilku sekundach zapala się Check i obroty zatrzymują się na mniej więcej 800, jednak są odchyły o kilkadziesiąt w obie strony, więc całe auto wibruje
- niezależnie od paliwa przy hamowaniu po wciśnięciu sprzęgła, wtedy obroty wariują w zakresie 300-1000, aż światła przygasają, jednak nie zdarzyło mi się jeszcze żeby silnik zgasł
- co jakiś czas na biegu jałowym gdy silnik już się nagrzeje (niezależnie od paliwa), wahania ok. 400-800, czasem spadek nawet do 200 obrotów.
Sądząc po zapachu spalin, które pachną niespaloną benzyną, mam wrażenie że silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę i się dławi. Reset ECU i programowanie obrotów biegu jałowego nie pomogło. Błąd sczytałem i jest to numer 33, czyli zbyt wysokie napięcie na czujniku MAP. Już wyczerpały mi się pomysły co jeszcze może powodować taką pracę silnika, więc proszę o pomoc.
Jak dotychczas w silniku zostały wymienione:
- cewka zapłonowa (jeszcze przez poprzedniego właściciela)
- silnik krokowy, poprzedni już się nie zamykał
- świece i przewody na NGK
- uszczelka pokrywy zaworów (poprzednia była partacko zamontowana i puszczała trochę oleju)
- filtry powietrza, paliwa, LPG
- odma olejowa (poprzednia była w takim stanie, że rozsypała mi się w rękach...)
- profilaktycznie czujnik MAP
Z góry dziękuje za wszelkie próby pomocy ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 40 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 283
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-20, 00:17   

Możliwe że to problem z wiązką elektryki podpiętą do silnika krokowego.
Sprawdź jeszcze stan wężyka podciśnienia z kolektora dolotwego do czujnika MAP.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2018-12-20, 00:33   

Wiązki nie sprawdzałem - to tam są te przewody łączone na blaszki ?

Wężyk łączący kolektor dolotowy z czujnikiem MAP jest szczelny i drożny.
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 40 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 283
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-20, 00:43   

Połączenia blaszkami są na pewno przy wiązce do wtryskiwaczy. W wiązce do krokowca wg schematów elektrycznych nie powinno być blaszek.
Jak będzie stał na parkingu na tych falujacych wolnych obrotach to po prostu poszarp trochę tymi wszystkimi - i do krokowca i do wtryskiwaczy. Zobacz czy silnik reaguje na ruch nimi.
Mogą też być zaśniedziałe połaczenia w kostce stykowej wewnątrz czarnej plastikowej puszki (patrząc od przodu auta przy lewym kielichu amortyzatora).



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
sebek1111

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 724
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-20, 08:55   

To napewno nieszczelny badz odpiety wezyk do MAP sensora. (kod 33)

https://www.google.pl/sea...1azqFFDVBudoiM:


Piszesz wprawdzie, ze go wymieniales, wiec jesli wezyk w porzadku to albo MAP trefny albo jego okablowanie.

Wszystkie objawy ktore opisujesz wystepuja gdy MAP (wystarczy odpiety badz niedrozny/nieszczelny wezyk) jest niesprawny wiec tu masz problem.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2018-12-20, 19:15   

No więc dzisiaj trochę pogrzebałem w silniku ;) Szarpanie za wiązki nic nie daje, natomiast zawartość czarnej puszki połączeniowej przy kielichu amortyzatora to lekki dramat :D Taki stan zastałem tuż po jej otwarciu:

zastanawiam się skąd tu tyle syfu i ewidentnie pozostałości po wodzie, która tutaj podchodzi/podchodziła ? Na razie przeczyszczę te wtyczki, jeżeli to nie pomoże to oddam auto do elektryka, bo sam nie będę się bawił w rozpruwanie wiązek.
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 40 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 283
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-20, 19:34   

Puszka wewnątrz wygląda w miarę normalnie jak na kilkunastoletnie auto.
Sprawdź jeszcze wiązkę do tego czujnika MAP. Tam już są połączenia blaszkowe, bo jego zasilanie i masy sa wspólne z innymi czujnikami.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2018-12-23, 15:59   

Oczyściłem te wtyczki z piachu i spryskałem styki Kontaktem, niestety żadnej poprawy :( Check nadal zapala się po kilku sekundach od odpalenia silnika. Nie sprawdzałem jeszcze stanu wtyczek do krokowca i MAP-a, jeżeli czyszczenie styków nie pomoże to odstawiam auto do elektryka.

Zastanawiam się jeszcze, czy takie zachowanie silnika może być spowodowane padniętą sondą lambda ? Sondy nie sprawdzałem, ale na 100% jest oryginalna i nie zdziwiłbym się jakby coś się z nią działo.
 
 
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2018-12-28, 00:32   

Przeczyściłem wtyczki do krokowca i MAP-a, poprawy brak. Teraz już zostaje mi tylko elektryk.
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 40 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 283
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-28, 00:55   

Sprawdź jeszcze tę wiązkę elektryczną do MAP gdzie są te blaszkowe połączenia. Sam jej nigdy nie rozbierałem, ale po schemacie widzę, że tam takie połaczenia są a z nimi różne jaja się robią. Poruszaj nią dobrze.
Jeżeli wyskakuje błąd z sygnałem MAP to musi być wokół tego coś na rzeczy.
Jeszcze sprawdź szczelność uszczelki kolektora dolotowego.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
qba00

Auto: Lanos 1.6 16V SX
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź - Andrzejów
Wysłany: 2019-01-27, 15:49   

No więc udało mi się usunąć usterkę we własnym zakresie ;) Przez miesiąc nie miałem zbytnio czasu nic robić przy aucie, dzisiaj znalazłem wolną chwilę, więc postanowiłem dla pewności (przed odstawieniem auta do elektryka) sprawdzić szczelność wężyka łączącego czujnik MAP z kolektorem dolotowym. Naprawę przeprowadziłem w stylu Cytryn&Gumiak, tzn. obkleiłem grubo dookoła wspomniany wężyk srebrną taśmą. Po ponownym montażu wężyka i odpaleniu silnika nie poznałem auta, kontrolka Check się nie świeci, obroty równiutkie. Koszt naprawy 0 zł, taśmę akurat miałem w piwnicy :anioł: Po raz kolejny sprawdza się reguła, że prowizorki i najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze :D
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt