Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Chodzi konkretnie o opony w rozmiarówce 185/60 R14.
Miałem do tej pory opony typu nalewki no name, ale jakościowo bardzio słabo. Potrzebuję czegoś bardziej sprawdzonego, ale za rozsądne pieniądze.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-14, 12:21
Ponoć fińskie Nokian łączą rozsądną cenę z dobrą jakością. Ja na próbę 2 kupiłem, asymetryczne i na przednią oś założyłem. Jeden roczek jeżdżę i póki co jest dobrze.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
Osobiście polecam Nokiany. Co prawda z letnimi gumami od nich nie miałem styczności, ale mam na moim Lanosie całoroczne Weatherproofy i są to świetne opony. Na suchej nawierzchni auto prowadzi się jak po szynach, na mokrej też spisują się dobrze, na śniegu i lodzie wiadomo nawet mając opony z kolcami trzeba uważać, ale z drugiej strony przy zachowaniu ostrożności i jazdy z rozsądną prędkością auto nie ma skłonności do wymykania się spod kontroli.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2019-02-14, 23:51
ja mam letnie i zomowe Nokiany, i zlego slowa o nich powiedziec nie moge.
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2019-02-15, 01:48
prawda jest taka żę jeśli sięgniesz po opony przynajmniej ze "średniej" półki a nie jeździsz ostro to nie wyczujesz między nimi większej róznicy i każdy będzie polecał to z czym sam miał styczność .
Osobiście jeśli chodzi o średnią półkę styczność miałem z Hankookami oraz bfgoodrich i właściwie obie mogę polecić jednak ze wskazaniem na BF-y.
Jezeli chodzi o półkę premium jeździłem na Pirelli Pzero Nero o raz Continental conti sport contact 5
Obie godne polecenia lecz w Pirelli bardzo szybok zniknął bieżnik. Continentale mniej się zużywają i mam wrażenie że lepiej robią na mokrym asfalcie.
Nokiany są ok. Z dobry jakościowo można jeszcze dorzucić Continentale, Bridgestone lub Dunlop.
Na lato dobrze też się będą sprawowały dunlop sport maxx rt https://www.sklepopon.com...p-sport-maxx-rt
Dobrze trzymają się drogi, bieżnik sprawnie odprowadza nadmiar wody, są też stosunkowo ciche. Specyfikacja dostępna jest pod powyższym linkiem.
musisz sobie odpowiedzieć na jedno ważne pytanie.... jak jeździsz?
Prawdopodobnie nie szybko, bo nie śmigałbyś na nalewkach.....w związku z tym każda opona z średniej półki, tak jak wspomnieli przedmówcy będzie lepsza na suchym, natomiast wg mnie osobiście najważniejsza jest przyczepność na mokrym i tu poszukałbym opon z indeksem np. B lub względnie C - polecam stronę
https://www.oponytanio.pl...el_humidity_asc
na której można sobie wynik wyszukiwania posortować po tym parametrze - wybrał jakąś 1 czy 2 oponę i poszukał na skąpcu najlepszej oferty, na alledrogo albo zapytał u znajomego wulkanizatora
Jeżeli budżet Ci pozwoli to polecam oponę z indeksem H zamiast T - szczególnie na przednią oś - jest sztywniejsza i auto zauważalnie lepiej się prowadzi - przetestowane na uniroyal rainexpert - mam wersje 2 z indeksem T i wersje 3 z indeksem H - co prawda mają trochę inny bieżnik ale widzę wyraźną różnicę gdy mam z przodu 3 lub 2.
Mialem w espero toyo proxes t1 r .
Nie bylem w stanie tak dynamicznie nim jechac, aby osiagnac kres mozliwosci tych opon.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2019-02-19, 22:18
Toyo T1R to zadna rewelacja .Co do nalewek to nie kazda jest do dupy ,jezdzilem na nalewkach semislickach 3 sezony,na mokrym trzeba bylo uwazac jak sie jechalo ponad 60-80km/h bo juz sie slizgały ale na suchym trzymaly sie w zakretach jak przyklejone ,zreszta kilka osob z forum moze to potwierdzic bo tez jezdzili na oponach produkowanych przez RaceGC ktore moge polecic z czystym sumieniem wiedzac co te opny potrafia na torze i OSach .
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2019-02-20, 14:36
.Em. napisał/a:
Toyo T1R to zadna rewelacja .Co do nalewek to nie kazda jest do dupy ,jezdzilem na nalewkach semislickach 3 sezony,na mokrym trzeba bylo uwazac jak sie jechalo ponad 60-80km/h bo juz sie slizgały ale na suchym trzymaly sie w zakretach jak przyklejone ,zreszta kilka osob z forum moze to potwierdzic bo tez jezdzili na oponach produkowanych przez RaceGC ktore moge polecic z czystym sumieniem wiedzac co te opny potrafia na torze i OSach .
Jednak nie porównywałbym semislicków które mają jedno zadanie- kleić na suchym do nalewek które powinny być uniwersalne do jazdy na codzień czyli radzić sobie w wodzie, mieć jakąkolwiek trwałosć itp.
Toyo T1R to zadna rewelacja .Co do nalewek to nie kazda jest do dupy ,jezdzilem na nalewkach semislickach 3 sezony,na mokrym trzeba bylo uwazac jak sie jechalo ponad 60-80km/h bo juz sie slizgały ale na suchym trzymaly sie w zakretach jak przyklejone ,zreszta kilka osob z forum moze to potwierdzic bo tez jezdzili na oponach produkowanych przez RaceGC ktore moge polecic z czystym sumieniem wiedzac co te opny potrafia na torze i OSach .
Do 90 konnego auta to przyzwoita opona do ulicznej jazdy
zolvvik
Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 372 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2019-02-21, 12:28
.Em. napisał/a:
ale ja na nich jezdzilem na codzien
Ja rozumiem jak ktoś chce zapitalać Ale sam mówisz że na mokrym się robi padaka, dlatego dla przeciętnego kowalskiego bym takich opon napewno nie polecił bo i tak nie wykorzysta ich możliwości
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2019-02-21, 21:09
zawsze mozna z niej zrobic medie ponacinana na deszcz i wtedy trakcja sie poprawi ale ja tego nie robilem a tak te opony wygladaja jak by ktos byl zainteresowany.
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Warszawa