Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Ropuch78
Auto: Matiz 99 jest, Tico 97 sx był
Imie: Robert
Wiek: 45 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 35 Skąd: DLE Chojnów
Wysłany: 2019-02-21, 08:09 [Matiz] Opiłki w skrzyni biegów
Otóż tak wymieniając olej w skrzyni niespodzianka opiłki na magnesie - trochę tego było. Ja tym autem za dużo nie przejechałem kupiony w styczniu i już finisz rozrząd kable świece tłumik. wszystko co miało być zrobione zrobiłem po gruntownym przeglądzie na stacji wszystko ok. (auto jest szykowane dla siebie - obecnie jeżdżę tico) przebieg Matiza - 124 000/ 1999 rok, tyle co pojeździłem jak na razie z 200 - 300 km nie zauważyłem nic nie pokojącego ze skrzynią przed wymianą oleju - raz wyskoczył wsteczny ale wycia nie ma, należy jednak przyznać że skrzynia w tico chodzi lepiej płynniej 260 000/ 1997 rok, czasami zgrzytnie jedynka, ale w skrzyni tico ja oleju nie wymieniałem pomiędzy 122 - 260 tyś km (tyle użytkuję to auto) wcześniej też nie wiadomo czy ktoś wymieniał. Matiz szykowany jest do dojazdów do pracy jakieś 20 - 25 000 rocznie. Tico służy dzielnie. A teraz pytanie znajomy mechanik powiedział mi że w niedługim czasie prawdopodobnie skrzynia będzie do wymiany jak będzie trzeba to zrobić to na pewno sprzęgło też będzie należało obowiązkowo wymienić. Czy skrzynia pada tak jak sprzęgło? że po prostu dalej nie pojadę i koniec, czy są przesłanki że to już ostatni dech i należy to już robić, nie chodzi tu o jakieś problemy finansowe tylko o pewność że skrzynia się nie rozpadnie w trakcie jazdy lub na drodze i kiedy się zabrać za tą robotę (o ile ta używana będzie lepsza od tej obecnej) 20 lat temu w maluchu po prostu padła jedynka i były trzy biegi + wsteczny to wymieniłem skrzynię u brata w uno dolewa od czasu do czasu oleju i jeździ, kiedyś w nexii chodziła jak w traktorze ale chodziła i się nie rozsypała.... Podejrzewam że te opiłki to efekt nie do końca właściwego posługiwania się sprzęgłem przy poprzednich włąścicieli np. nie wyciskanie do końca. Z góry dziękuję jak ktoś zainteresuje się tematem. Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2019-02-21, 08:31
Skrzynie nie padają wraz z końcem sprzęgła.
Wpierw wymień olej w skrzyni, pozbądź się jak największej ilości zanieczyszczeń.
Potem obserwuj jak pracuje.
Wysłany: 2019-02-22, 16:29 Re: [Matiz] Opiłki w skrzyni biegów
Opilki na magnesie sa zawsze, po to on tam jest.
Skrzynia na pewno nie padnie Ci tak ze nie bedziesz mogl jechac. Predzej bedzie wyc glosniej niz silnik. A twoja jesli tych opilkow bylo tam tyle co na magnesie to przezyje Twojego matiza bo nic jej nie jest.
Olej do Matiza do skrzyni najlepszy jest Dextron II. Innego nie wlewaj bo 2 bieg ciezko wchodzi szczegolnie w zimie. Takie bylo zalecenie fabryki gdy klient przyjezdzal na gwarancje z 2 biegiem.
Zreszta taki olej zacecano do tych skrzyn gdy montowano je w niektorych Suzuki i w autach indyjskiego Maruti.
Olej zalecany przez fabrykę to SAE 75W/85 (GL-4) a nie Dextron. Leję całe życie i skrzynia pracuje jak nowa, drugi bieg także. Sekret tkwi w regularnych wymianach. Nie siej bzdur.
wojak zgadzam się z tym co napisałeś. Po zakupie zalałem co prawda wielosezonowy 75W/90, ale i tak zero problemów. Zacząłem tak z ciekawości nawet czytać o tym Dextron II i okazuje się, że on jest do skrzyń automatycznych
Ropuch78 co do opiłków to tak jak kolega wyżej pisał normalna kolej rzeczy. U siebie również opiłki miałem, nie ma się co martwić na zapas.
Wytne Ci fragment z tego artykulu zeby bylo Ci latwiej (bo to, ze w ASO widzialem pisemne zalecenie fabryki odnośnie realizowania gwarancji zapewne Cie nie przekona, to zemozesz pokopać w zalecanych przez fabryke olejach do Suzuki zapewne też bedzie za trudne, jak rowniez to ze były Matiz mojej wtedy dziewczyny a teraz zony zrobil 100 tys km na Dextronie, po ktorego wlaniu biegu chodzily rewelacyjnie szczegolnie w zimie tez zapewne Cie nie przekona ):
Jeden z Czytelników (Marcin, nie podał nazwiska), właściciel Matiza, zadał kilka ciekawych pytań dotyczących olejów przekładniowych:
- Czy prawidłowe jest zastosowanie oleju przeznaczonego do skrzyń automatycznych (czerwony olej) do przekładni manualnej?
W przypadku Matiza tak, choć w innych modelach bywa różnie.
Jeszcze kilka lat temu serwisy koreańskiej marki zalecały oryginalny produkt Daewoo Motor Oil ISULTI SAE 75W-85. Niestety olej ten nie spełniał normy API GL-4, nie miał wystarczająco dobrej lepkości, co sygnalizowane było przez skrzynię tzw. haczeniem i głośną pracą przekładni zębatej. Dlatego niektóre serwisy od niedawna stosują oleje zalecane do skrzyń automatycznych, np. ELFMATIC - G3, który spełnia wymagania firm: General Motors Dexron III, Ford Mercon czy Mercedes-Benz. Co więcej, specjalnie zmodyfikowany współczynnik tarcia sprawia, że zmiany biegów dokonują się cicho, bez poślizgów i drgań. Jego wskaźnik lepkości jest najwyższy z prezentowanych olejów i wynosi aż 206. Nie znaczy to wcale, iż jest to jedyny olej do skrzyni Matiza. Specjalnie zaprojektowanym płynem do przekładni MT-5 jest Quaker State Synquest SAE 75W-85 Matiz. Nie gorsze będą: Tutela ZC 80/S, Castrol Syntrans SAE 75W-85, Aral Getriebe Öl Synthetic SAE 75W-90, Valvoline SyntheticBlend SAE 75W-90 czy Texaco Multigear 80W-90.
Ropuch78
Auto: Matiz 99 jest, Tico 97 sx był
Imie: Robert
Wiek: 45 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 35 Skąd: DLE Chojnów
Wysłany: 2019-02-26, 09:51
Witam dziękuję za odpowiedzi zalany jest następujący olej VENOL - GEAR SEMI GL 5 75W90