X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] znowu coś z silnikiem :/ Pomocy...

Autor Wiadomość
Michu-szerszeń


Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Michał
Dołączył: 01 Sty 2019
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-03-12, 22:28   [Lanos] znowu coś z silnikiem :/ Pomocy...

Witam wszystkich.

Po ostatnich przygodach z lanosem i cewką (temat opisywany tutaj na forum) auto wydawało się OK. Dziś jednak usłyszałem "dziwne cykanie" spod maski /filmik/ . Czy jest się czego obawiać?? Co to może znowu do diaska być :beczy: ?? ? Jeśli to jakaś awaria to czy da się z nią jeździć czy koniecznie mechanik?? Olej silnikowy jest już nie pierwszej świeżości, to może być tego powodem? Czy od razu po wymianie objawy ustąpią? Słowem: czy jest się czego bać?







Ps. Aha! Zapomniałem dodać! Auto zachowuje się normalnie, przyspiesza normalnie, hamuje normalnie itp. Nic z tego nie rozumiem :zły:

Ps. 2 Żeby usłyszeć dźwięk o który mi chodzi trzeba się dobrze "wsłuchać". Nie słychać go od razu na "pierwszym planie"
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-13, 15:48   

Stuki i niepokojące dźwięki z wewnątrz tego silnika mogą pochodzić od następujących rzeczy:
- poluzowane klapki kolektora dolotowego/klapka przepustnicy
- popychacze
- zawory
- panewka/i

Z zewnątrz może to być luźny pasek rozrządu (u mnie w 8V marker na rolce napinającej tak tykał).

Z pierwszego filmiku (odgłos dizelka) obstawiałbym klapki. W drugim tak jakby panewka trochę terkotała. Pierwsze co to sprawdź napięcie paska rozrządu, wymień olej i pogazuj na wysokich obrotach. Jeżeli dalej będzie odgłos dizla to pozostają popychacze albo klapki. Panewki sprawdź osłuchując silnik od dołu stojąc pod autem w kanale.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-13, 17:38   

U mnie w 8v też tak klepało jeździłem wtedy na castrol półsyntetyk.
Wymieniłem popychacze i zalałem, świeżym castrolem półsyntetyk i dalej klepało. :szok:
Doczytałem się w gogle, że do tych silników zalecany jest olej GM.
Po zalaniu takim olejem półsyntetyk nastała błoga cisza :D
Na początek wymienił bym olej i filtr oleju, skoro dawno nie wymieniałeś, tylko kupuj z pewnego źródła, jak nie pomoże to prawdopodobnie popychacze do wymiany.
Po wymianie popychaczy trzeba dobrze prze gazować silnik, żeby popychacze napełniły się olejem.
Jak będziesz jeździł na klepiących popychaczach to powycierają się krzywki na wałkach.
 
 
Michu-szerszeń


Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Michał
Dołączył: 01 Sty 2019
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-03-13, 17:58   

Dziękuję za odpowiedzi :) Na dniach będę zmieniał olej z filtrami, możliwe że to przez to tylko? Nie wiem jeszcze kiedy, na obecną chwilę czekam na odpowiedź na terminy od 2 mechaników. Co do oleju ostatnio miałem Lotos 10w40 i się spisywał, czy to konkretnie musi być firma GM? Jeden z zaufanych mechaników działa na olejach Valvoline, czy to byłoby coś złego zalać olej jakiejś firmy innej niż GM?

Te awarie co Mangueira wymieniłeś to można z nimi jako tako jeździć czy nie zalecane, jeśli by się okazało że takie występują właśnie? Przy wymianie oleju poproszę majstra, żeby spojrzał przy okazji co to może być..
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-13, 18:14   

Z tego co wiem, to oczywiście, może być innej firmy musi tylko spełniać normy GM.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Michu-szerszeń


Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Michał
Dołączył: 01 Sty 2019
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-03-13, 18:23   

Dzięki panowie za dotychczasowe odpowiedzi :) Mam jeszcze pytanko, jeśli by to się okazały niestety te popychacze do wymiany (odpukać w nie malowane) to jaki by to był koszt? Lubię bardzo swojego lanosa, jednak ostatnio trochę dużo mnie kosztuje.. :zły:


Ps. I czy mogę jeszcze nim trochę pojeździć dopóki nie odstawię go do mechanika? Nie chodzi mi o długie trasy tylko o praca/szkoła.
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-13, 18:41   

Około 20zł. za sztukę.
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-13, 19:37   

jack200 napisał/a:
do tych silników zalecany jest olej GM

Ja już od wielu lat na tym tylko jeżdżę i mechanik powiedział, że silnik aż do śmierci ma na takim jeździć - GM, półsyntetyk, 10W40 i nigdy na mineralny nie zmieniać. Tym bardziej, że to jeden z tańszych olejów na rynku.
jack200 napisał/a:
prawdopodobnie popychacze do wymiany

W 8V popychacze można zregenerować - rozebrać, oczyścić, napełnić olejem i ponoć są niezniszczalne. W 16V chyba też można regenerować. Jeżeli są oryginalne GM/Daewoo to tylko regeneracja.
Michu-szerszeń napisał/a:
Te awarie co Mangueira wymieniłeś to można z nimi jako tako jeździć czy nie zalecane

Z poluzowanymi klapkami kolektora niby można jeździć do czasu aż całkowicie klapka nie odpadnie :D . Samo klepanie na zużycie silnika nie wpływa.
Z klepiącymi popychaczami - tak jak Jack200 pisał, niby można jeździć ale luzy na nich mogą oddziaływać negatywnie na krzywki wałka.
Osłuchajcie jeszcze silnik od dołu bo ja tam oprócz dizlowskiego klepania słyszę na drugim filmie jakieś turkotanie. Jeżeli mechanik stwierdzi że to panewki to lepiej nie jeździć z takim czymś zbyt długo.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
Michu-szerszeń


Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Michał
Dołączył: 01 Sty 2019
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-03-14, 00:29   

Mangueira napisał/a:

Ja już od wielu lat na tym tylko jeżdżę i mechanik powiedział, że silnik aż do śmierci ma na takim jeździć - GM, półsyntetyk, 10W40 i nigdy na mineralny nie zmieniać. Tym bardziej, że to jeden z tańszych olejów na rynku.


https://allegro.pl/oferta/olej-opel-gm-10w-40-10w40-5l-nowy-gratis-nowy-5967617660#shippingInfo

Taki olej będzie OK?
Tu akurat sprzedaje sklep u mnie w mieście więc mógłbym zakupić i rzeczywiście jest jednym z najtańszych, a jeszcze dodatkowo przeznaczony pod te silniki :D 5L spokojnie wystarczy? Do tego nowy filtr olejowy + ew. paliwa bo dawno nie wymieniany i podrzucić do mechanika na wymianę :P ..... I oby objawy już po tym ustąpiły, bo mnie normalnie przez te wszystkie "przygody" Lanek z torbami puści...... :lol2:
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2019-03-14, 02:00   

Radze przed zalaleniem nowego oleju to zalac czysty olej napedowy, niech pochodzi na nim tak z 15 minut. Tak ja zrobilem. Silnik sie oczyscil. Zalalem 5w30 z gm. Z rana cichutki. Olej dalej czysty. Taki zabieg mozesz.wykonac u mnie. Daleko nie masz a bym ci chetnie wysprawdzal reszte.



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-14, 09:58   

Od czasu jak jeżdżę na gm-10w-40 jest git :D , jak wymienisz i będzie klepał to pewnie popychacze, czego Ci nie życzę bo to więcej roboty i kasy (ja robię sam, wtedy wiem, że mam dobrze zrobione). A jak będziesz robił popychacze to obejżyj dobrze krzywki na wałkach :cfaniaczek:
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-14, 14:54   

Jonecky napisał/a:
Radze przed zalaleniem nowego oleju to zalac czysty olej napedowy, niech pochodzi na nim tak z 15 minut. Tak ja zrobilem. Silnik sie oczyscil. Zalalem 5w30 z gm. Z rana cichutki. Olej dalej czysty. Taki zabieg mozesz.wykonac u mnie. Daleko nie masz a bym ci chetnie wysprawdzal reszte.


To, ze chcesz sobie przytrzec silnik to spoko. Ale nie proponuj tego innym. Lanos jest wytrzymaly ale po co niszczyc na darmo silnik i jeszcze wydawac na to pieniadze?

Tu masz test takich wyglupow, prowadzony z humorem ale przez goscia ktory posada duza wiedze mechaniczna. Obejzyj sobie, zobaczysz jak wygladaja panewki przed i po, oraz pomiary cisnienia oleju czy tez ropy :)

https://www.youtube.com/watch?v=PIU_3NG3wsw
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-14, 16:52   

:omg: a po co robić jakieś płukanki, jak przejdziesz na gm to zrób następną zmianę np. po 5tyś.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2019-03-14, 20:31   

sebek1111, raz, dziś masz odcinek, który trochę naświetlił sprawę. Dwa, porównujesz zupełnie inne metody płukania silnika.



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
zolvvik


Auto: Daewoo Lanos 1.5 8v
Imie: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 372
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2019-03-14, 21:42   

Mimo wszystko z płukaniem ropą byłbym ostrożny, jakoś zbyt spada ciśnienie oleju bym temu zaufał.
Płukanka firmy typu valvoline wyjdzie tyle co te 4l ropy do płukania ajest wiele bezpieczniejsza.
Co do wyboru oleju GMa bym unikał, to raczej niska półka oleju i spotkałem się z kilkoma oplami ktore na tym oleju chodziły jak młocarnia a po wymianie na valvo maxlife czy tez jakiegoś eneosa wyciszały się znacznie.



Miejsca wystarczy dla wszystkich !
Mój Lanek
www.daewooforum.pl/temat70848.html
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt